2015-12-03, 08:57
Medlem
Har stött på ett märkligt problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
De senaste dagarna har jag haft problem med bilden på min TV. Ansluter Telias digitalbox via hdmi men det står bara "kontrollera signal". Jag har provat med två olika boxar och kablar, samma fel. Det märkliga är att det fungerar klockrent när jag kopplar in min Apple-tv (använder samma hdmi-ingång).

Vad är det frågan om?
Citera
2015-12-03, 09:19
Medlem
Sitter och kollar på tv apparater nu och känner mig lost.
Har ca 4 meter från soffa till där jag vill ha tvn tänkte mig först en 55" men max en 60".
Har tänkt att skaffa mig en chromecast så smart tv är inget krav.Blir mest film, ps4 samt att jag kollar endel fotboll.

Osäker på om jag behöver 4k men det kanske är mer för framtiden? Har en budget på 15-20.000 kr.
Citera
2015-12-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iPoo
Sitter och kollar på tv apparater nu och känner mig lost.
Har ca 4 meter från soffa till där jag vill ha tvn tänkte mig först en 55" men max en 60".
Har tänkt att skaffa mig en chromecast så smart tv är inget krav.Blir mest film, ps4 samt att jag kollar endel fotboll.

Osäker på om jag behöver 4k men det kanske är mer för framtiden? Har en budget på 15-20.000 kr.
Onödigt att betala så mycket när du kan få en TV med allt man kan tänka sig för hälften här.
http://cdon.se/hemelektronik/55-led-tv-philips-55pus7909-12-smart-3d-uhd-p30333642
Citera
2015-12-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Onödigt att betala så mycket när du kan få en TV med allt man kan tänka sig för hälften här.
http://cdon.se/hemelektronik/55-led-tv-philips-55pus7909-12-smart-3d-uhd-p30333642

Den såg riktigt intressant ut, har en gammal Philips med amblight som jag är riktigt nöjd med.
Citera
2015-12-05, 12:00
Medlem
Hej,

ska köpa ny tv, jag kollar på film via blue ray och netflix och sjuka mängder sport på viaplay så vill gärna ha en smarttv så jag får apparna direkt i tvn. minst 60" och min budget är 15000. Har inte köpt tv på många år så hoppas på tips.

Funderar på den här men hittar gärna något lite närmare min egentliga budget. http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/217130-samsung_65_led-tv_ue65ju7005_4k_ultra_hd
Senast redigerad av roffejuju 2015-12-05 kl. 12:43.
Citera
2015-12-05, 20:22
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastybloodlust
hade tänkt mig att köpa en tv men har inte så mycket cash just nu...såg den här tvn:http://www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Ljud--Bild/TV--Tillbehoer/LED-TV/Luxor-LED32HB-32-LED-TV-HD-ready-DVB-T2C.htm ...är 32 tum väldigt litet? har bara 2k...

En 32" blir ganska liten och dessutom kan du säkert hitta en 32" billigare än Luxorn. För övrigt är inget fel på TVn men borde du inte kunna spara ihop en femhundring till och köpa dig en 40"?
Citera
2015-12-08, 10:05
Medlem
Hubbe11s avatar
Letar en tv för ca 8k. Funderar på hur stor skillnad är det egentligen på en tv med 50hz mot en som har 100hz eller mer. När jag kollat på apparater i butiken kan jag inte se någon större skillnad men det kanske är skillnad på att kolla en minut mot 3h. vad säger ni?
Citera
2015-12-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11
Letar en tv för ca 8k. Funderar på hur stor skillnad är det egentligen på en tv med 50hz mot en som har 100hz eller mer. När jag kollat på apparater i butiken kan jag inte se någon större skillnad men det kanske är skillnad på att kolla en minut mot 3h. vad säger ni?
Beror på vad du ska använda den till, om du ska spela med den eller inte. Men för den budgeten kan du ju utan problem få en med 100 hz. Vänta dock till mellandagarna för nu är de onödigt dyra.
Citera
2015-12-08, 22:38
Medlem
sodis36s avatar
Då jag är igång med att leta tv skulle jag vilja fråga, gärna någon som arbetar med att sälja tv-apparater till vardags vilken tv jag ska köpa?!

Främst ska den vara bra att spela på, jag kör PS 1,2,3 och 4! Ser på en del film men inte så mycket sport. Budgeten är kring 10k, fick tips av en snubbe på mediamarkt att köpa Sony då den lirar bra med playstation.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL55W755CBAE/sony-55-led-smart-tv-kdl-55w755cbaep?scid=EXT_SEM_GOOGLE_KB_02DS&gclid=CLey jfmYzckCFYj4cgod1ZEAiQ

Har en full-HD-37-tummare-100hz-are idag och vill ha en fettare.
Kom gärna med tips, synpunkter, ord på vägen, åsikter och insikter, ja allt som kan vara värt att veta!

Tack på förhand
Citera
2015-12-09, 02:06
Medlem
Hej, jag ska köpa en TV och har några frågor.

Jag tänkte ha den vid sängen, sängen står i en sovalkov så avståndet till TV'n blir ganska exakt 2 meter, ska jag sikta på 42" då?
Och den kommer att stå i ett mörkt rum så jag antar att plasma är att föredra efter vad jag har läst på nätet?
Finns det några speciella modeller ni kan tipsa om som passar mina behov och som är bra och ger en riktigt bra bild för en liten peng?
Citera
2015-12-09, 07:22
Medlem
Hubbe11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Beror på vad du ska använda den till, om du ska spela med den eller inte. Men för den budgeten kan du ju utan problem få en med 100 hz. Vänta dock till mellandagarna för nu är de onödigt dyra.

Idag har jag fruktansvärt dålig kontrast på tv efter att blivit lurad av medimarkt att köpa en riktigt billig (läs värdelös) tv på rea. Bilden är helt gråsvart när jag kollar mörka filmer. Nu vill jag inte råka ut för det igen men man undrar varför kontrasten inte står med längre när man tittar på specifikationerna över tv. Är det så att alla apparater är så bra nu mer att det inte spelar någon roll? Det har jag svårt att tro eftersom det står en del om hur bra svärtan är på oled apparater.

Blev lite sugen på denna från Elgiganten men priset ligger över min budget. Men 60" skulle inte vara dumt
Citera
2015-12-09, 19:32
Medlem
Behöver ett tips på en bra smart tv att köpa under julrean 2015

Som sagt är i tankarna att köpa en smart tv på 65 tum minst. Kan inte så mycket om detta men hertz ska vara många så bilden blir klar och att jag inte blir grusig i ögat som jag blir av den gamla jag har nu. Plasma vill jag inte ha när de drar mycket ström.

Skillnad LCD och på Led? Fördel nackdel.

Den ska givetvis ha många smarta funktioner. osv. Köpråd någon.
Finn det någon på netonet som kan duga länka i så fall till den eller i andra affärer länkar

Tack på förhand Sverigevänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in