2020-09-16, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg har kalt politiet for idioter siden jeg logget på her. Mest for å provosere, men selvfølgelig har jeg også hold for det jeg sier. Så fort en sak blir litt vanskeligere enn helt opplagt, greier aldri norsk politi å oppklare noe som helst. Kan du huske at norsk politi gjorde noe som imponerte deg?

Men det jeg spør om er hvordan du kan underbygge at de i denne saken har vært idioter.
Citera
2020-09-16, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Precis sådär resonerar jag också.
Så sent i livet! Verkar långsökt, oavsett!!
Men man vet inte förrän man vet ..

Blir lettere hvis man tenkr at han er psykopat, og måtte ha AE til å trykke ned. Uten henne var han ingenting og følte seg liten. De fleste konedrap begås av psykopater, sånn er det bare.
Det finnes mange tegn til at TH er psykopat.
Dessuten har vi det med at TH har et stort eiendomsimperium, og Elkraft A/S. Hvis AE skulle lykkes med å få ektepakten ugyldigjordt, så ville kanskje THs eiendomsimperium og kraftselskap bli ødelagt.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-16 kl. 09:30.
Citera
2020-09-16, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan ha blitt slått med en gjenstand og deretter dyttet ned trappa. Sannsynligvis levde hun fortsatt og ble kvalt utenfor toalettet. Virker som drapet er begått hurtig. Mulig pga alibisituasjonen.

Ja, mulig hun ble slepet fra trappen og så til badet for å kunne være utenfor synsvinkel fra det vinduet ved siden av ytterdøren. Eller at hun forsøkte krabbe dit selv.
Citera
2020-09-16, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja det er sikkert forsøkt vasket bort fra tapeten, mulig også GM ikke oppdaget den, dersom tapetet var i mørkere farge.
Klor er vel også vanlig for å fjerne spor. Dersom man kun bruker vanlig vaskemiddel er det en sjanse for at det ikke blir helt borte. Men jeg tipper noen kluter ol forsvant med vaskebøtten.

Ja, har hørt noe om klor, og at det kan brukes. Blod er veldig vanskelig å vaske helt bort. Det er tykt, og blir som maling når det tørker. Det må nesten slipes bort med sandpapir for å få det helt bort.
Tror også det var en strek i regningen det med slepespor, som jeg antar består av avføring.
Samme med vaskebøtte, planen var nok ikke at det skulle vaskes. Planen var kanskje at hun skulle kveles, og at det ikke skulle bli noen som helst spor, men slik ble det ikke.
Citera
2020-09-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, har hørt noe om klor, og at det kan brukes. Blod er veldig vanskelig å vaske helt bort. Det er tykt, og blir som maling når det tørker. Det må nesten slipes bort med sandpapir for å få det helt bort.
Tror også det var en strek i regningen det med slepespor, som jeg antar består av avføring.
Samme med vaskebøtte, planen var nok ikke at det skulle vaskes. Planen var kanskje at hun skulle kveles, og at det ikke skulle bli noen som helst spor, men slik ble det ikke.
mao ikke helt proffe kidnappere/drapsmenn.bruke husets vaskebøtte tyder på det samme. Gjerningsmannen har satset alt på at alibiet og kidnappingsplottet holdt vann.
Citera
2020-09-16, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mao ikke helt proffe kidnappere/drapsmenn.bruke husets vaskebøtte tyder på det samme. Gjerningsmannen har satset alt på at alibiet og kidnappingsplottet holdt vann.

Ja, kan ikke være noen som er helproff. Det har sikkert vært tenkt lenge på hvordan dette skal gjøres, men ikke alt er i praksis slik som det er i teorien. En proff som har gjordt dette før, vet hva som kan oppstå av situasjoner.
Citera
2020-09-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg tror idiotpolitiet har en koordinert PR-operasjon.

Nå skal de først vinne verdens enkleste sak, mot Bertheussen, før de finner ut hva de gjør med lørenskogsaken.

Det er derfor vi har så få lekkasjer nå.

Saken på Røa er så opplagt at selv jeg skulle greid å løse den; tusjen ligger igjen inne i boligen, tipper også hyssingen som ble dyttet i bensintanken er hentet fra et nøste som politiet fant i boligen. I tillegg stemmer skrittellerobservasjonen.

I lørenskogsaken må politiet snirkelresonnere for å få ting til å gå opp.

Det skyldes selvfølgelig at de har gjort en for dårlig jobb med å finne de egentlig skyldige.

Hvis idiotene får overmot etter at Bertheussen blir dømt, ender vi med at de tiltaler TH. Kanskje.

Den saken taper de med glans.

Men jeg tror fornuften seirer. De henlegger i november.

Og deretter gjentar jeg meg selv: Sett på nye folk!

Det er viktig for Norge at vi greier å oppklare vår nest mest verdensberømte kriminalsak.

Det heter sirkelresonnere, ikke snirkel... Greit å ha kontroll på begrepene før man slenger dem ut i øst og vest.
Citera
2020-09-16, 11:11
Medlem
...
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-16 kl. 11:31.
Citera
2020-09-16, 11:14
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ekstraordinært å kalle mora si og ektefellen for «Nullet», eller hva det negative kallenavnet var.

Når man i tillegg ser hvor lite samarbeidsvillige denne familien er, mener jeg det er utenfor det vanlige.

1: Vi vet ikke sikkert hva hun har blitt kalt. Og et kallenavn er da slett ikke uvanlig. Ikke om det er negativt ladet heller.
2: Og, det kan jo være flere grunner til at samarbeidsklimaet er dårlig

Er du glad i sensasjoner?
Citera
2020-09-16, 12:06
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1: Vi vet ikke sikkert hva hun har blitt kalt. Og et kallenavn er da slett ikke uvanlig. Ikke om det er negativt ladet heller.
2: Og, det kan jo være flere grunner til at samarbeidsklimaet er dårlig

Er du glad i sensasjoner?
Jeg forsøker bare å resonnere meg fram til den mest sannsynlige årsaken til at AE er forsvunnet fra sitt hjem i S4 onsdag 31.10.18. basert på hva vi har fått vite.

Ingen har så langt med fakta fra saken greid å knekke teorien min om at TH og barna står bak.

Dette med negativt kallenavn, manipulerende far og dårlig familiedynamikk, stort pengefokus og manglende vilje til samarbeid for å finne den kjære moren, er kun drivere som gjør et slikt scenario mer tenkelig enn det ville vært hos en «sunn» familie.

Edit: Det er tidslinja som jeg mener er det essensielle i denne saken, og som etter min mening utelukker alle andre muligheter.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-16 kl. 12:26.
Citera
2020-09-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Men det jeg spør om er hvordan du kan underbygge at de i denne saken har vært idioter.

Du svarer ikke på mitt spørsmål. Når ble du sist imponert av norsk politi?
Citera
2020-09-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofide
Det heter sirkelresonnere, ikke snirkel... Greit å ha kontroll på begrepene før man slenger dem ut i øst og vest.

Lol. Takk. Jeg synes også snirkelresonnere er et fint ord. En snirkel er en krøll.
Senast redigerad av Sandemose 2020-09-16 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in