2020-09-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Pseudomoral.

"Men om Prussiluskan promt vill ha ett litet barn, Så får hon ta ett annat barn än mig, tjo hej."

Intressant i sig med det duala kring Madsen, som om det inte vore nog det han splittar själv.
Sofie ville ju suga ur det göttaste, psykopaten brydde hon sig inte om.
DK längtar efter den gamla Madsen och CK trodde han hade en normal sida.

JC kör nån allomfattande variant, hon är god nog att älska hela dynghögen.

Till skillnad från oss andra då. Som inte ser hans storhet efter hans groteska mord.

Som anser att hans vedervärdiga person inte vägs upp med ubåtsritningar.
Utan samvete, kallblodig. Totalt opålitlig, genomfalsk. Äckligt pervers och farlig.

Jag tycker iofs inte att det är så konstigt att folk går på det.
Tex DK. Hon har varit hans vän i 15 år, älskarinna från och till i 6,7 år, sambo i 1 år.

Om han i alla dessa år hon känt honom varit sammanhängande och konsekvent i sin person samt sina åsikter och sin PR om sin egen fantastiska person så är det ju svårt att genomskåda honom.
Även om de flesta tagit avstånd ifrån honom efter mordet så kan jag tro att de tvivlar ibland.

Jag undrar om inte en narcissist manipulerar sig själv. Eftersom de alltid framhåller för alla andra vilken förträfflig person de är så lurar de sig själv också. Alltså inte medvetet manipulativt.
Som Trump som vill bli älskad som den mest förträffliga presidenten någonsin!
Trump står säker i spegeln och testar tjusiga militärmössor samtidigt som han intalar sig själv vilken omåttligt älskad, förträfflig, fantastisk och snygg karl han är. En riktig alfahanne!
Narcissisten Madsen gör säkerligen detsamma. Står i spegeln med en strumpa på huvudet (i brist på milltärmösse) och låtsas att han är med på en intervju i TV.en och säger kolossalt bra saker om sig själv.

Eftersom att de har det grandiosa behovet att bli uppmärksammade och omtyckta.
Då är det ju inte konstigt om de tycks sammanhängande och konsekventa som personer.
För de går ju på det själv ,på sin egen malande Pr-kampanj.
"Ljuger så de tror sig själv." En del av deras lögner blir till falska minnen med tiden. Bragder som de gjort (iallafall nästan eller åtminstone lika gärna kunde ha gjort.)

Till skillnad från någon som enbart är en psykopat.
Det här är bara min egen teori.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-15 kl. 22:04.
Citera
2020-09-15, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker iofs inte att det är så konstigt att folk går på det.
Tex DK. Hon har varit hans vän i 15 år, älskarinna från och till i 6,7 år, sambo i 1 år.

Om han i alla dessa år hon känt honom varit sammanhängande och konsekvent i sin person samt sina åsikter och sin PR om sin egen fantastiska person så är det ju svårt att genomskåda honom.
Även om de flesta tagit avstånd ifrån honom efter mordet så kan jag tro att de tvivlar ibland.
DK är grundlurad IRL likt alla andra i hans krets.
Att hon är förvirrad är fullt begripligt.

Men han runkade till halsavskärningar då han inte ringer henne för ett knull.

Personligen hade jag kräkts rakt ut enbart av den vetskapen.

Mordet hade fått mig att kaskadkräkas.

En totalt skräckslagen och fjättrad kvinna i en rymningssäker ubåt djupt under vattenytan.

Vetskapen om att den goda Peter var kapabel att hugga en halvmeter lång skruvmejsel som perforerar livmodern.

Som sen tänker på Brad Pitt och se7en när han packar huvud och övriga kroppsdelar som han suttit och karvat av med en hobbykniv.

Att ha svårt att ta till sig detta övermäktiga är fullt begripligt men att sukta efter nån normal Peter är att verkligen sortera bort fakta som inte går att förneka.
Citera
2020-09-15, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag undrar om inte en narcissist manipulerar sig själv. Eftersom de alltid framhåller för alla andra vilken förträfflig person de är så lurar de sig själv också. Alltså inte medvetet manipulativt.
Som Trump som vill bli älskad som den mest förträffliga presidenten någonsin!
Trump står säker i spegeln och testar tjusiga militärmössor samtidigt som han intalar sig själv vilken omåttligt älskad, förträfflig, fantastisk och snygg karl han är. En riktig alfahanne!
Narcissisten Madsen gör säkerligen detsamma. Står i spegeln med en strumpa på huvudet (i brist på milltärmösse) och låtsas att han är med på en intervju i TV.en och säger kolossalt bra saker om sig själv.

Eftersom att de har det grandiosa behovet att bli uppmärksammade och omtyckta.
Då är det ju inte konstigt om de tycks sammanhängande och konsekventa som personer.
För de går ju på det själv ,på sin egen malande Pr-kampanj.
"Ljuger så de tror sig själv." En del av deras lögner blir till falska minnen med tiden. Bragder som de gjort (iallafall nästan eller åtminstone lika gärna kunde ha gjort.)

Till skillnad från någon som enbart är en psykopat.
Det här är bara min egen teori.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Nej, jag förstod inte riktigt.
Enbart psykopat?

Eftersom Psykopaten Madsen inte är beroende av människors beundran. Han behöver inte stå vid en spegel och övertyga sig själv.
Han älskar dock uppmärksamhet, att få glänsa och vara bäst.

Han är grandios. Han tycker han är bra som han är. Han tror verkligen att han är guds gåva till kvinnorna, rymdens motsvarighet till Gagarin och raketindustrins Von Braun.
Han inbillade sig att den rostiga tvålkoppen skulle göra världsomsegling.
Han tog sig till Skåne.

Sen fick andra ta hand om totalrenoveringen av vraket.
Senast redigerad av develi 2020-09-15 kl. 22:37.
Citera
2020-09-15, 23:33
Medlem
Citat:
DK är grundlurad IRL likt alla andra i hans krets.
Att hon är förvirrad är fullt begripligt.

Men han runkade till halsavskärningar då han inte ringer henne för ett knull.

Personligen hade jag kräkts rakt ut enbart av den vetskapen.

Mordet hade fått mig att kaskadkräkas.

En totalt skräckslagen och fjättrad kvinna i en rymningssäker ubåt djupt under vattenytan.

Vetskapen om att den goda Peter var kapabel att hugga en halvmeter lång skruvmejsel som perforerar livmodern.

Som sen tänker på Brad Pitt och se7en när han packar huvud och övriga kroppsdelar som han suttit och karvat av med en hobbykniv.

Att ha svårt att ta till sig detta övermäktiga är fullt begripligt men att sukta efter nån normal Peter är att verkligen sortera bort fakta som inte går att förneka.
Nu missade du nog vad jag menade. Det manipulativa. Tror du inte det är möjligt att gravt narcissistiska, patologiska lögnare lurar sig själv att tro på sina lögner.

Tex. historien om Ubåtsluckan. Om KWs huvud inte hade hittats då hade det inte gått att motbevisa.
Det var en väldigt inlevelsefull berättelse med tom ljudeffekter.
Om Madsen hade suttit och ältat den historien dag ut och in i år, för att inte glömma vad han nu "varit med om" och för att fila lite på detaljerna. Kunde det inte till slut blivit ett falskt minne? Så att Madsen med tiden själv hade trott på det tom?

Det knepiga med patologiska(sjukliga) lögnare är ju att de tror sig själv. De kan berätta samma lögnaktiga historier i 40 år. (Fd barndomsvän.) OM och om igen. Men just för att de är konsekventa och sammanhållna i sin historiebeskrivning, samma historier om o om igen. Om de då dessutom grandiosa narcissister så blir det ännu svårare att genomskåda.

Tex Narcissisten Rump. (obs ingen politisk agenda då amerikaner troligen inte läser på svenskspråkiga fb om KW.)
Han har ju byggt upp en persona som inte har med verkligheten att göra. Men det har han hållit på med sedan 70-talet på bästa sändningstid i diverse talkshower i USA. Och folk köper det han säger som sanningar. För han låter ju så övertygande. Han tror på det själv. Eftersom att han kan spegla sig själv i publikens applåder och jubel.
Om man hamrar in en lögn/lögner över decennier så blir det ju till slut en sanning. Och Rump själv tror på att han är så förträfflig. Inte så att han tänker"-Nu lurade jag dem. -Fan vilken bluff jag är."
Narcissisten har ju ett väldigt skört psyke. Och deras lögner fungerar ju som en försvarsmekanism. För att skydda deras ego. Om jag förstått rätt.

Självklart tycker man att alla som läst domslutet och det rättsmedicinska ska inse vad Madsen är.
Men tror du verkligen att alla gjort det? Så ingående som vi gjort? Jag tvivlar.
Och sedan kan det rättsmedicinska vara lite svårtolkat också.

Ledsen att jag inte kan förklara det kort och vetenskapligt.
Men att alla på rymdlabbet och hela rävsvansön fick en chock och inte kunde fatta det, beror nog på att Madsen byggt upp en persona över decennier som även han själv tror på.

Bara mina funderingar om Narcissism, grandiositet, storhetsvansinne. Kan det vara så som jag tror?
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-16 kl. 00:00.
Citera
2020-09-16, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu missade du nog vad jag menade. Det manipulativa. Tror du inte det är möjligt att gravt narcissistiska, patologiska lögnare lurar sig själv att tro på sina lögner.

Tex. historien om Ubåtsluckan. Om KWs huvud inte hade hittats då hade det inte gått att motbevisa.
Det var en väldigt inlevelsefull berättelse med tom ljudeffekter.
Om Madsen hade suttit och ältat den historien dag ut och in i år, för att inte glömma vad han nu "varit med om" och för att fila lite på detaljerna. Kunde det inte till slut blivit ett falskt minne? Så att Madsen med tiden själv hade trott på det tom?

Det knepiga med patologiska(sjukliga) lögnare är ju att de tror sig själv. De kan berätta samma lögnaktiga historier i 40 år. OM och om igen. Men just för att de är konsekventa och sammanhållna i sin historiebeskrivning, samma historier om o om igen. Är de då dessutom grandiosa narcissister så blir det ännu svårare att genomskåda.

Tex Narcissisten Trump. (obs ingen politisk agenda då amerikaner troligen inte läser på svenskspråkiga fb om KW.)
Han har ju byggt upp en persona som inte har med verkligheten att göra. Men det har han hållit på med sedan 70-talet på bästa sändningstid i diverse talkshower i USA. Och folk köper det han säger som sanningar. För han låter ju så övertygande. Eftersom att han tror på det själv. Och eftersom att han kan spegla sig själv i publikens applåder och jubel.
Om man hamrar in en lögn/lögner över decennier så blir det ju till slut en sanning. Och Trump själv tror på att han är så förträfflig. Inte så att han tänker"-Nu lurade jag dem. -Fan vilken bluff jag är."
Narcissisten har ju ett väldigt skört psyke. Och deras lögner fungerar ju som en försvarsmekanism. För att skydda deras ego. Om jag förstått rätt.

Självklart tycker man att alla som läst domslutet och det rättsmedicinska ska inse vad Madsen är.
Men tror du verkligen att alla gjort det? Så ingående som vi gjort? Jag tvivlar.
Och sedan kan det rättsmedicinska vara lite svårtolkat också.

Ledsen att jag inte kan förklara det kort och vetenskapligt.
Men att alla på rymdlabbet och hela rävsvansön fick en chock och inte kunde fatta det, beror nog på att Madsen byggt upp en persona över decennier som även han själv tror på.

Bara mina funderingar om Narcissism, grandiositet, storhetsvansinne. Kan det vara så som jag tror?
Du behöver inte förklara vetenskapligt.

Jag undrade vad följande var:
"Till skillnad från någon som enbart är en psykopat."

Trump är inte relevant att jämföra med om han inte är psykopat.

Eftersom Madsen är psykopat varav narcissisim ingår i kitet.
Han har däremot inte en narcissistisk personlighetsstörning.
Det är en helt annan diagnos.

Peter Madsen har inte ett skört psyke.

Han har ett överdoserat självförtroende - han är grandios - och han är inte beroende av omgivningens beundran.
Han överskattar sig själv, han har storhetsvansinne.

Det är ingenting han döljer.
Ingenting han håller i schack.
Han är inte beroende av andras uppskattning.

Han har för hög självuppfattning.

Han älskar dock beundran och han är en fullblodsegoist via sin narcissism.
Citera
2020-09-16, 00:08
Medlem
Citat:
Nej, jag förstod inte riktigt.
Enbart psykopat?

Eftersom Psykopaten Madsen inte är beroende av människors beundran. Han behöver inte stå vid en spegel och övertyga sig själv.
Han älskar dock uppmärksamhet, att få glänsa och vara bäst.

Han är grandios. Han tycker han är bra som han är. Han tror verkligen att han är guds gåva till kvinnorna, rymdens motsvarighet till Gagarin och raketindustrins Von Braun.
Han inbillade sig att den rostiga tvålkoppen skulle göra världsomsegling.
Han tog sig till Skåne.

Sen fick andra ta hand om totalrenoveringen av vraket.
Madsen har väldigt psykopatiska och narcissistiska drag . I jämförelse med Amagermannen som mera är en psykopat. Så sa ungefär Kragh efter domslutet. Jag får leta reda på det i morgon.
Citera
2020-09-16, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Madsen har väldigt psykopatiska och narcissistiska drag . I jämförelse med Amagermannen som mera är en psykopat. Så sa ungefär Kragh efter domslutet. Jag får leta reda på det i morgon.
Nej.

Ingen är mer eller mindre psykopat.

Den som når upp till en viss poäng (cut-off score) ÄR psykopat via PCL-r, skattningsskala upp till 40 poäng.

Narcissism är ett item bland flera andra.

Det kan vara hög grad Narcissism och mindre.

Däremot är aldrig psykopatens Narcissism det samma som en med NPD.

Psykopaten har för högt självförtroende. Han behöver inte andras beundran till skillnad från en som har diagnos NPD.
Senast redigerad av develi 2020-09-16 kl. 00:24.
Citera
2020-09-16, 00:13
Medlem
Citat:
Du behöver inte förklara vetenskapligt.

Jag undrade vad följande var:
"Till skillnad från någon som enbart är en psykopat."

Trump är inte relevant att jämföra med om han inte är psykopat.

Eftersom Madsen är psykopat varav narcissisim ingår i kitet.
Han har däremot inte en narcissistisk personlighetsstörning.
Det är en helt annan diagnos.

Peter Madsen har inte ett skört psyke.

Han har ett överdoserat självförtroende - han är grandios - och han är inte beroende av omgivningens beundran.
Han överskattar sig själv, han har storhetsvansinne.

Det är ingenting han döljer.
Ingenting han håller i schack.
Han är inte beroende av andras uppskattning.

Han har för hög självuppfattning.

Han älskar dock beundran och han är en fullblodsegoist via sin narcissism.
Ja Rump ska vara sociopat (förvärvad psykopati) och narcissist enligt han systerdotter som är psykolog och professor.
Och enligt en rad psykiatriker både i usa och världen som anser att det finns så mycket material på honom att man kan ställa diagnos på distans. Sociopat och narcissist.
Citera
2020-09-16, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja Rump ska vara sociopat (förvärvad psykopati) och narcissist enligt han systerdotter som är psykolog och professor.
Och enligt en rad psykiatriker både i usa och världen som anser att det finns så mycket material på honom att man kan ställa diagnos på distans. Sociopat och narcissist.
Ja, uppskattad men troligen inte skattad.
Det vore väl lättare att jämföra med en skattad, som har svår psykopati som Madsen?
Han lär ligga i det övre spannet.
Citera
2020-09-16, 03:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Amagermanden är ett bra exempel.
Speciellt eftersom han varit på tapeten i samband med Madsen.

Buch-Jacobsen undrade om PM försökte kopiera Amagermanden, att plantera bevis.
PM följde Amagermanden med stort intresse i media och hade som sagt en bok om honom.

Följande som Day Paulsen säger om Amagermannen (utifrån psykopaters beteende) är intressant.
Det påminner mycket om de fantasier PM nämner vid två tillfällen (2014, utkastad från CS) samt på våren 2017 till Lorck.
Om att jagas av polis till havs, i luften och på land:
Citat:
Hvordan tror du han har haft det med, at han havde politiet i hælene i så mange år?

- Det har været meget spændende. Almindelige mennesker ville være meget nervøse og bæve ved tanken om, at politiet nærmede sig og var ved at opklare sagen. Men psykopater vil ofte synes det er spændende.

Jeg tror ikke ligefrem han gerne ville afsløres, men da det skete, så tror jeg han har elsket opmærksomheden, al den pressedækning og fornemmelsen af, at han længe kunne snyde både politi og medier."
Citat:
" De er kendetegnet ved mangel på empati – det vil sige, at de er ude af stand til at sætte sig ind i andre menneskers behov og følelser. Det gør det lettere for dem at begå forbrydelser, fordi de ikke er bundet af sociale normer, forklarer Henrik Day Poulsen."

" Det er først, når psykopati kombineres med sadistiske tendenser, at det bliver ekstremt. Jo mere sadistiske, jo farligere. Og det er ekstremt sjældent, siger han."

" Mange af de farligste psykopater har også sadistiske tilbøjeligheder. Det ved vi fra undersøgelsen af en del forbrydere. De kan både lide den psykologiske dominans og den rent fysiske. De har ikke sympati for deres ofre. De synes mere, at deres ofre er nogle sølle stakler. Og de trives ved det grænseoverskridende ved deres handlinger. Risikoen og det dobbeltliv de lever er en stor drivkraft for mange psykopater."

I det aktuelle tilfælde levede Amagermanden et dobbeltliv, hvor han i mange år levede som familiefar. Hvordan er det muligt, hvis man – som du startede med at sige – mangler evnen til empati?

Mange psykopater vil i disse situationer vise en form for pseudo-empati.

De forsøger at vise empati, for at opretholde forskellige forhold. Hvis de viser empati, så er det en falsk empati, som de viser i et forsøg på at dække sig ind.

Jeg tror at dobbeltlivet har været en fantastisk spændende drivkraft i hans liv.

Psykopater har storhedstanker om deres egen formåen. Ikke i den forstand at de har storhedsvanvid og tror de er Jesus, men de har høje tanker om sig selv. Det har været interessant for ham at være i stand til at leve på den måde og opretholde en facade som fodboldtræner og familiefar."

" Psykopati kan ikke helbredes. Der er ingen medicin der virker, og psykopaterne mener i øvrigt ikke selv at de har et problem. Hvis de søger i behandling og kommer til os, så gør de det måske for at opnå en fordel, for eksempel en prøveløsladelse, siger overlæge i psykiatri Henrik Day Poulsen."

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2014-01-02-overlaege-om-amagermanden-han-nyder-sikkert-opmaerksomheden
Jørn Beckmann, professor i psykologi och tidligere klinikchef på Odense Universitetshospital, uttalar sig om Amagermanden 2011 då han fått sin livstidsdom:
Citat:

" - Han (Amagermanden, red.) er i særklasse. Han er helt unik med sin kynisme og de psykopatiske træk. Jeg tror ikke, at det er set værre. Jeg tror, han slår Danmarksrekorden for psykopatiske træk, der mener, at Amagermanden kunne klassificeres som psykopat, hvis man stadig benyttede betegnelsen.

I stedet kaldes den slags personer i dag for ’socialt dysfungerende’ – eller anti-social personlighed’.

"Hvis han var psykopat før, så ville jeg sige, at han nu har fået alle tegn på en ekstra karakterafvigende antisocial, kynisk personlighed."

"- Det ville overraske mig, hvis han havde fået alt andet. Han har fået den hårdeste domfældelse, som man kan få i Danmark, siger Jørn Beckmann."

"- Der er ikke mange, der bliver bedre af at komme i fængsel. Hvis han var en ikke psykopatisk-person, som ville bruge tiden til at gennemtænke, hvad han har gjort og angre det, så.. men det gør han ikke. Han er uden for behandlingsmæssig rækkevide, siger professorn"
https://www.berlingske.dk/samfund/psykolog-han-slaar-danmarksrekorden-i-psykopatiske-traek
... Men tada.

... Så dök Madsen upp på arenan.
Citat:
» Samlet set er der tale om en velbegavet mand uden tegn på psykose.
Personlighedsmæssigt er han svært afvigende med primært narcissistiske og psykopatiske træk. Observanten er plat med overfladisk charme. Han er desuden følelseshæmmet med alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse
Varav Jørn Beckmann Uttalar sig igen:
Citat:
- Den mentalerklæring er det skrappeste, jeg nogensinde har set. Og jeg har set mere end 100 mentalerklæringer. Specielt konklusionerne omkring hans psykopati og hans manglende empati viser, at vi her har at gøre med en meget afvigende personlighed, siger Jørn Beckmann til BT.
https://www.dagens.dk/112/ekspert-rystet-efter-have-laest-peter-madsens-mentalerklaering-det-er-det-skrappeste-jeg
Ondskan personifierad.
Citat:
Amagermanden Marcel Lychau Hansen er så ond, at han ligger meget højere end f.eks. Peter Lundin på den skala over ondskab, som er opfundet af professor Michael Stone fra Columbia Universitet i USA.

" Peter Lundin er mere skør og impulsiv. Marcel Lychau Hansen er mere velovervejet og ond, siger Sten Levander."

"Han vurderer, at Marcel Lychau Hansen, hvis han er skyldig, ligger mellem nr. 17 og 18 på skalaen over forskellige mordere, seriemordere og sociopater, der bliver rangeret fra nr. 1, der er den mildeste - folk, der dræber i selvforsvar - til nr. 22, der er den værste: Psykopatiske mordere, der begår seksualdrab og torturerer med tortur som deres hovedmotiv.

Amagermanden befinder sig, hvis man tager anklageskriften for troende, et sted mellem ’seksuelt perverse seriemordere’ og ’torturmordere med mord som hovedmotivet’.

- Men han er en mand med dobbelt bogføring. Han skifter karakter. Lige så iskold og ond han er, når han begår sine forbrydelser, lige så venlig og omgængelig er han, når han er ’normal’.

Det er også derfor, hans familie og venner bakker op om ham og har svært ved at tro, at det er sandt. Denne type forbryder er så unik, at han er svær at forske i - og svær at opdage.

https://www.bt.dk/krimi/derfor-er-amagermanden-meget-ondere-end-lundin
Citera
2020-09-16, 16:56
Medlem
Grandiosos avatar
Publicerat idag:

Peter Madsen: 'Derfor kom jeg op i det røde felt'
Morderen forsøger at fremstå empatisk i nyt tv-program

"I andet afsnit af programserien 'De hemmelige optagelser med Peter Madsen' forstår han slet ikke, at hans afvigende seksualitet skal blandes ind i drabet.
I stedet hævder han, at det var hans professionelle nedtur, der var skyld i, at han torturerede, misbrugte, dræbte og parterede en tilfældig kvinde.

- CS (Copenhagen Suborbitals, red.) får mig op i det røde felt.

- Igen handler det om, at han flytter fokus. 'Jeg var så vred, der var ikke mere at leve på. Jeg ville begå selvmord'. Han flytter fokus hele tiden. Det hele handler om Peter, Peter og Peter, siger Kurt Kragh , der er tidligere drabsefterforsker i Rejseholdet, i programmet."

En av Madsens älskarinnor uttalar sig också i två korta filmade inslag.
Det var tal om att de skulle gifta sig och bilda familj.

https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-derfor-kom-jeg-op-i-det-roede-felt/8291817
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-16 kl. 17:19.
Citera
2020-09-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Publicerat idag:

Peter Madsen: 'Derfor kom jeg op i det røde felt'
Morderen forsøger at fremstå empatisk i nyt tv-program

"I andet afsnit af programserien 'De hemmelige optagelser med Peter Madsen' forstår han slet ikke, at hans afvigende seksualitet skal blandes ind i drabet.
I stedet hævder han, at det var hans professionelle nedtur, der var skyld i, at han torturerede, misbrugte, dræbte og parterede en tilfældig kvinde.

- CS (Copenhagen Suborbitals, red.) får mig op i det røde felt."

https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-derfor-kom-jeg-op-i-det-roede-felt/8291817
Återigen skyller han ifrån sig. Detta beror inte på nån ilska, eller CS, eller uppskjutna raketer. Mordet beror på att han planerade ett sexualsadistiskt dåd med inslag av tortyr samt styckning. Bara för att han ville. Återigen försöker han få bort fokus från sitt eget dåd, från sitt eget val, från sitt planerande genom att skylla på omgivande problem. Blir bara så trött. Jag hoppas verkligen att han aldrig någonsin släpps ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in