Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Mina kompisar hävdar bestämt att det finns olika snyggkategorier på Tinder. Vi testade en gång i början av sommaren. Satt på exakt samma ställe, hade samma åldrar och geografiska avstånd inställda och vi är typ i samma ålder. Men vi fick upp helt olika snubbar. Det skulle för all del kunna förklaras med olika antal dagar på Tinder. Annars vet jag inte.
Kan det vara så att folk nu när sommaren så obönhörligt är förbi börjar svepa igen och det renderar i fler matchningar? Jag vet inte. Jag tänker inte dra igång det igen för att prova tesen.
Det finns ju kvinnor som har någon slags kukberoende (även om jag tror att kuk/fittberonde mest handlar bekräftelseberoende) och det stillas, åtminstone tillfälligt, på Tinder. Men som jag tidigare har sagt så tror jag att människan är ganska enkel. De tomma knullen är inte kul i längden. Man vill ha mer än så. Något som verkligen känns. I underbyxa, huvud och hjärta.
Men vadå, och inga män dök upp hos er båda, eller? Och det var en salig blandning, antar jag? Det hade ju kunnat vara kul annars att höra om den ena av er fick män i en högre liga serverade. Jag tror annars att den här grejen har sin förklaring i att man hängt på Tinder så pass länge att man mest bör skämmas, och att algoritmen hunnit anpassa sig på ett eller annat sätt efter användarens preferenser. Detta förutsätter iofs. att olika sorters profiler taggas och filtreras efter olika parametrar. Man kan även fråga sig vad det är som avgör om man börjar på parkbänken med Leffe och Jorma i Hagsätra eller på Sturehof med Patek Philippe. Sitter någon någonstans och granskar bilderna man laddat upp och, ba, "njaaae — det här blir nog kategori 3 rakt av"?
Om det inte går att levla i Tinder tror jag på din enkla förklaring, men jag har inte varit medlem så värst många veckor den här vändan. Att det händer fler grejer nu plötsligt kan säkert också ha att göra med att jag varit den aktiva parten de senaste dagarna. Det skulle fasen vara intressant att forska i ämnet Tinder. Skriva en doktorsavhandling som bygger på empiriska undersökningar.
Men men. Bekräftelse ger det med aktivitet i appen, och det känns på något sorgligt sätt ganska bra för någon som nyligen landat efter ett havererat långförhållande. Mindre ensamt. Tecken på att man inte börjat ruttna riktigt än.