2020-09-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Okej då är jag med.

Jag håller dock inte med. Om de sveper höger på 10-20% som grupp så är det i min värld att överskatta sitt marknadsvärde.

Sen kan du prata hur mycket du vill om krogen eller andra ställen. För tillfället 2020 där jag bor så finns det inte många andra sätt att träffas på än genom Tinder.

Nej, inte nödvändigtvis. De kan ju veta att de kommer ha det svårt (eller till och med nästintill omöjligt) att ”få” någon av dessa 10-20%, men är hellre singlar och utan dejter alls än dejtar folk utanför dessa 10-20%. De är kanske medlemmar och sveper för att det överhuvudtaget ska finnas en chans (hur mikroskopisk de vet att den än må vara) att de träffar någon ur de där 10-20 procenten. Eller så är de bara med för skoj skull och vet att det inte kommer leda till något med någon de sveper ja på. Bara för att man sveper ja på någon så betyder det inte att man tror att man kommer ”få” den personen eller att man är i samma liga (om man nu ska snacka liga).
Citera
2020-09-15, 19:54
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Okej då är jag med.

Jag håller dock inte med. Om de sveper höger på 10-20% som grupp så är det i min värld att överskatta sitt marknadsvärde.

Sen kan du prata hur mycket du vill om krogen eller andra ställen. För tillfället 2020 där jag bor så finns det inte många andra sätt att träffas på än genom Tinder.

Det man måste ha med i beaktandet vid svepandet är syftet med svepandet. Sveper man höger på 10-20% för att man tror att det är en potentiell livs kärlek och mannen i ens liv eller vill man bara ha lite kul och se vad det kan bli av det hela? Det är så många som helt och hållet förbiser det. Uppsåtet for Satan's sake! Uppsåtet! Vad tänker sig vederbörande?

Och ja, som jag redan har påpekat så är möten IRL avhängigt så oändligt många fler parametrar än endast kön, utseende och inkomst. Var man bor och i vilka kretsar man rör sig spelar givetvis också roll. Bor man i en större stad och är ute och rör på sig med jämna mellanrum så kommer man att träffa på nytt blod. Det är min vardag. Bor man på en mindre ort och mest umgås med folk som lever i tvåsamhet så blir det mycket sammasamma. Det förstår jag. Det förstår alla. Inte heller det är något nytt.
Senast redigerad av empoisonne 2020-09-15 kl. 19:56.
Citera
2020-09-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krottorn
Nej, inte nödvändigtvis. De kan ju veta att de kommer ha det svårt (eller till och med nästintill omöjligt) att ”få” någon av dessa 10-20%, men är hellre singlar och utan dejter alls än dejtar folk utanför dessa 10-20%. De är kanske medlemmar och sveper för att det överhuvudtaget ska finnas en chans (hur mikroskopisk de vet att den än må vara) att de träffar någon ur de där 10-20 procenten. Eller så är de bara med för skoj skull och vet att det inte kommer leda till något med någon de sveper ja på. Bara för att man sveper ja på någon så betyder det inte att man tror att man kommer ”få” den personen eller att man är i samma liga (om man nu ska snacka liga).
Det fetade: Så du menar att de egentligen vet sitt värde, men skiter i det?
Citera
2020-09-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Det man måste ha med i beaktandet vid svepandet är också syftet med svepandet. Sveper man höger på 10-20% för att man tror att det är en potentiell livs kärlek och mannen i ens liv eller vill man bara ha lite kul och se vad det kan bli av det hela? Det är så många som helt och hållet förbiser det. Uppsåtet for Satan's sake! Uppsåtet! Vad tänker sig vederbörande?

Och ja, som jag redan har påpekat så är möten IRL avhängigt så oändligt många fler parametrar än endast kön, utseende och inkomst. Var man bor och i vilka kretsar man rör sig spelar givetvis också roll. Bor man i en större stad och är ute och rör på sig med jämna mellanrum så kommer man att träffa på nytt blod. Det är min vardag. Bor man på en mindre ort och mest umgås med folk som lever i tvåsamhet så blir det mycket sammasamma. Det förstår jag. Det förstår alla. Inte heller det är något nytt.
Stycke 1: Vad har uppsåtet med det att göra? De tycker ju uppenbarligen att de skall ha lite kul med topp 10-20% ändå? Varför inte ha kul med en femma om du är en femma?

Stycke 2: Ni kanske kramas på dansgolvet och sjunger Kumbaya i Stockholm som vanligt? Och hånglar med främlingar i baren? Där jag bor håller man sig till sitt sällskap 2020 sedan mitten av mars när man är på lokal. Det var det jag åsyftade om det inte framgick.
Citera
2020-09-15, 20:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
I Meat Packing har man ju varit. Aj!

Ja, jag är övertygad om att samma regler gäller nu som då. Rika och näst därefter lika barn leka bäst. Det kanske liggs över klassgränserna (det gör det), men det äktas alltjämt sällan över dem. Det här vet i stort sett alla om.

Vete tusan, men de här top notch-männen som i och med börd och/eller inkomst och framgång har obegränsad tillgång till fitta är människor de med. Det är kanske är kul att knulla runt, ungefär som en snygg Stockholmskvinna på Tinder kan göra, men sedan då? Som redan sagts; tomma knull will be tomma knull. Människan är ganska enkel ändå. Hon vill ha kärlek och samhörighet. Detsamma lär gälla them premium dicks. Antar jag.
Ja, det må jag säga. Distriktet där man ägnar sig åt att packa kött. Minsann.

Men. Hur som haver. Hipp som happ. Från det ena till det andra. Det är klart att man inte orkar knulla järnet dagarna i ända ens om man skulle få chansen. Någon sorts måtta får det väl ändå lov att vara.
Det fanns en användare här tidigare som kunde bevisa i tråden att han hade hundratals matchningar på Tinder och menade att han satt på en sabla massa tjejer, och han verkade inte precis superlycklig för det. Tror tom. att han skulle söka hjälp för sitt fittberoende. Så kan det också gå. Vi väljer att se det som en sedelärande, moraliskt uppbyggligt anekdot som illustrerar det fördärvliga i att ha potentiellt hundratals tomma knull endast en knapptryckning bort. Och det visar att det är fullt möjligt att må dåligt av Tinder av andra skäl än resultat sämre än förväntat.

I skrivande stund undrar jag mest om det går att levla på något sätt i Tinder. Det är som att det börjar ramla in matchningar i högre tempo än tidigare här. Det finns kanske olika "snyggkategorier", trots allt, eller om det är jag som gjort ovanligt bra ifrån mig hittills under min Tinder-karriär...?
Citera
2020-09-15, 20:31
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Stycke 1: Vad har uppsåtet med det att göra? De tycker ju uppenbarligen att de skall ha lite kul med topp 10-20% ändå? Varför inte ha kul med en femma om du är en femma?

Stycke 2: Ni kanske kramas på dansgolvet och sjunger Kumbaya i Stockholm som vanligt? Och hånglar med främlingar i baren? Där jag bor håller man sig till sitt sällskap 2020 sedan mitten av mars när man är på lokal. Det var det jag åsyftade om det inte framgick.

Varför inte ha kul med en åtta om du är en femma och möjlighet uppstår? På riktigt? Varför inte? Hur skulle du själv resonera om du inte hade några andra intentioner än att det som sker, det sker?

(F.ö. så tycker jag att det här otympliga graderandet av människor på en tiogradig skala är just otympligt och lite pinsamt, men nu använder jag det för enkelhets skull.)

Nog förekommer det att det hånglas med främlingar i barer. Och även om s.k. stockholmare inte sällan anklagas för att endast umgås i sina egna små biotoper så är det trots allt så att det är fler människor i omlopp i större städer. Och alla känner inte alla. Det är faktiskt så att man, åtminstone jag och de jag pratar om saken med, oftare känner igen folk på Tinder än vi gör när vi är ute och rör på oss IRL. Oavsett om vi snackar att åka kommunalt, handla mat eller hänga i en bar.

Social distansering förekommer givetvis även här. Men vi kan inte isolera diskussionen om Tinder som fenomen till Tinder under Covid.
Citera
2020-09-15, 20:50
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det må jag säga. Distriktet där man ägnar sig åt att packa kött. Minsann.

Men. Hur som haver. Hipp som happ. Från det ena till det andra. Det är klart att man inte orkar knulla järnet dagarna i ända ens om man skulle få chansen. Någon sorts måtta får det väl ändå lov att vara.
Det fanns en användare här tidigare som kunde bevisa i tråden att han hade hundratals matchningar på Tinder och menade att han satt på en sabla massa tjejer, och han verkade inte precis superlycklig för det. Tror tom. att han skulle söka hjälp för sitt fittberoende. Så kan det också gå. Vi väljer att se det som en sedelärande, moraliskt uppbyggligt anekdot som illustrerar det fördärvliga i att ha potentiellt hundratals tomma knull endast en knapptryckning bort. Och det visar att det är fullt möjligt att må dåligt av Tinder av andra skäl än resultat sämre än förväntat.

I skrivande stund undrar jag mest om det går att levla på något sätt i Tinder. Det är som att det börjar ramla in matchningar i högre tempo än tidigare här. Det finns kanske olika "snyggkategorier", trots allt, eller om det är jag som gjort ovanligt bra ifrån mig hittills under min Tinder-karriär...?

Mina kompisar hävdar bestämt att det finns olika snyggkategorier på Tinder. Vi testade en gång i början av sommaren. Satt på exakt samma ställe, hade samma åldrar och geografiska avstånd inställda och vi är typ i samma ålder. Men vi fick upp helt olika snubbar. Det skulle för all del kunna förklaras med olika antal dagar på Tinder. Annars vet jag inte.

Kan det vara så att folk nu när sommaren så obönhörligt är förbi börjar svepa igen och det renderar i fler matchningar? Jag vet inte. Jag tänker inte dra igång det igen för att prova tesen.

Det finns ju kvinnor som har någon slags kukberoende (även om jag tror att kuk/fittberonde mest handlar bekräftelseberoende) och det stillas, åtminstone tillfälligt, på Tinder. Men som jag tidigare har sagt så tror jag att människan är ganska enkel. De tomma knullen är inte kul i längden. Man vill ha mer än så. Något som verkligen känns. I underbyxa, huvud och hjärta.
Citera
2020-09-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Jag upplever att det är svårare att vara snygg och seriös. Har varit både seriös och oseriös. Jag har extremt enkelt att få till engångsligg eller ett par gånger men inte hitta någon seriöst. Nu ifrågasätter jag dock om jag faktiskt vill det, har väl blivit lite cynisk men när man fått hjärtat krossat lite för många gånger känns det ganska skönt att bara se till att undvika att träffa de tjejer jag vet att jag kan bli kär i och köra på med oseriösare relationer. Såfort man går ned lite i utseendekrav går det lite för enkelt att få till träffar med tjejerna. En hel del skriver och vill ses direkt i första meddelandet t.ex. Det hade de aldrig gjort om du inte var deras i särklass snyggaste matchning. Har såklart vart med om tjejer i min egen liga som skrivit först men det är rätt ovanligt och ofta är de snarare ute efter att bara ligga med dig en eller ett par gånger då(player tjejer helt enkelt). Om en tjej i min egen liga skriver först så ringer den varningsklockan direkt hos mig nu efter kassa erfarenheter med det. Är lite som att signa upp för att bli sårad då dessa tjejer ofta vet exakt vad de ska göra för att få dig intresserad och sen plötsligt tar bort detta och lämnar kvar dig undrandes.

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Det var intressant att läsa och stödjer det som Better Bachelor tar upp i det YT klipp som jag länkade till i #29771. Är man snygg och kontaktar tjejer som är på samma nivå så får man kämpa och anstränga sig mer samt så finns det ingen garanti för att ändå bli seriöst bemött. Du är ändå lyckligt lottad då du ändå får chansen. Många killar får inte ens det. Jag hoppas du lyckas hitta någon till slut innan du blir för cynisk. Jag har dock all förståelse att du blir det. Dejtingvärlden är inte trevlig idag.
Citera
2020-09-15, 20:55
Medlem
Citat:
Varför inte ha kul med en åtta om du är en femma och möjlighet uppstår? På riktigt? Varför inte? Hur skulle du själv resonera om du inte hade några andra intentioner än att det som sker, det sker?

(F.ö. så tycker jag att det här otympliga graderandet av människor på en tiogradig skala är just otympligt och lite pinsamt, men nu använder jag det för enkelhets skull.)

Nog förekommer det att det hånglas med främlingar i barer. Och även om s.k. stockholmare inte sällan anklagas för att endast umgås i sina egna små biotoper så är det trots allt så att det är fler människor i omlopp i större städer. Och alla känner inte alla. Det är faktiskt så att man, åtminstone jag och de jag pratar om saken med, oftare känner igen folk på Tinder än vi gör när vi är ute och rör på oss IRL. Oavsett om vi snackar att åka kommunalt, handla mat eller hänga i en bar.

Social distansering förekommer givetvis även här. Men vi kan inte isolera diskussionen om Tinder som fenomen till Tinder under Covid.
Ja, det är väl klart att en femma vill ha kul med en åtta, det har jag ju inte sagt något om. Du menade att de visst vet sitt värde, varför swipar en femma då inte höger på en femma?

Du skrev att Tinder inte speglade verkligheten. Det får stå för dig, jag har som jag skrev ingen aning. Jag har varken hissat eller dissar det. Men jag fattar vad du menar.

Just nu ÄR Tinder sättet att träffas i och med att IRL knappt existerar. Därför tycker jag visst att det är intressant att belysa varför tjejer sveper som de gör.

Hela mitt stycke om Stockholm var givetvis ett skämt som handlade om att du inte förstod att jag åsyftade covid, inget annat. Inte om hur stockholmare är som du verkade uppfatta det.
Senast redigerad av MycketOintressant8 2020-09-15 kl. 21:04.
Citera
2020-09-15, 21:11
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ja, det är väl klart att en femma vill ha kul med en åtta, det har jag ju inte sagt något om. Du menade att de visst vet sitt värde, varför swipar en femma då inte höger på en femma?

Du skrev att Tinder inte speglade verkligheten. Det får stå för dig, jag har som jag skrev ingen aning. Jag har varken hissat eller dissar det. Men jag fattar vad du menar.

Just nu ÄR Tinder sättet att träffas i och med att IRL knappt existerar. Därför tycker jag visst att det är intressant att belysa varför tjejer sveper som de gör.

Hela mitt stycke om Stockholm var givetvis ett skämt som handlade om covid, inget annat. Inte om hur stockholmare är som du verkade uppfatta det.

Om man använder Tinder som ett komplement till det som sker annorstädes och inte bryr sig så vansinnigt mycket om utfallet, varför skulle man då inte sikta uppåt? Förstår du verkligen inte vad det är jag vill få fram?

Att träffa människor IRL har sedan i vårvintras begränsats, ja. Så är det. Men det betyder inte att man i den här tråden endast ska behandla Tinder som fenomen under Covid.
Citera
2020-09-15, 21:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Mina kompisar hävdar bestämt att det finns olika snyggkategorier på Tinder. Vi testade en gång i början av sommaren. Satt på exakt samma ställe, hade samma åldrar och geografiska avstånd inställda och vi är typ i samma ålder. Men vi fick upp helt olika snubbar. Det skulle för all del kunna förklaras med olika antal dagar på Tinder. Annars vet jag inte.

Kan det vara så att folk nu när sommaren så obönhörligt är förbi börjar svepa igen och det renderar i fler matchningar? Jag vet inte. Jag tänker inte dra igång det igen för att prova tesen.

Det finns ju kvinnor som har någon slags kukberoende (även om jag tror att kuk/fittberonde mest handlar bekräftelseberoende) och det stillas, åtminstone tillfälligt, på Tinder. Men som jag tidigare har sagt så tror jag att människan är ganska enkel. De tomma knullen är inte kul i längden. Man vill ha mer än så. Något som verkligen känns. I underbyxa, huvud och hjärta.
Men vadå, och inga män dök upp hos er båda, eller? Och det var en salig blandning, antar jag? Det hade ju kunnat vara kul annars att höra om den ena av er fick män i en högre liga serverade. Jag tror annars att den här grejen har sin förklaring i att man hängt på Tinder så pass länge att man mest bör skämmas, och att algoritmen hunnit anpassa sig på ett eller annat sätt efter användarens preferenser. Detta förutsätter iofs. att olika sorters profiler taggas och filtreras efter olika parametrar. Man kan även fråga sig vad det är som avgör om man börjar på parkbänken med Leffe och Jorma i Hagsätra eller på Sturehof med Patek Philippe. Sitter någon någonstans och granskar bilderna man laddat upp och, ba, "njaaae — det här blir nog kategori 3 rakt av"?

Om det inte går att levla i Tinder tror jag på din enkla förklaring, men jag har inte varit medlem så värst många veckor den här vändan. Att det händer fler grejer nu plötsligt kan säkert också ha att göra med att jag varit den aktiva parten de senaste dagarna. Det skulle fasen vara intressant att forska i ämnet Tinder. Skriva en doktorsavhandling som bygger på empiriska undersökningar.

Men men. Bekräftelse ger det med aktivitet i appen, och det känns på något sorgligt sätt ganska bra för någon som nyligen landat efter ett havererat långförhållande. Mindre ensamt. Tecken på att man inte börjat ruttna riktigt än.
Citera
2020-09-15, 21:20
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Problemet är ju att en manlig femma får nöja sig med de strandade valrossarna samtidigt som den kvinnliga motsvarigheten har chans på åttor. Det är ju det folk tycker är orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in