Av någon anledning inträffar dessa sömnlösa nätter oftast när det är som viktigast att få sömn, t.ex. om man ska upp och jobba. I alla fall för mig. Bra irriterande är det. Även om det såklart är många nätter det går bra också.
Drygt som fan att vara dödstrött men det värsta är när tröttheten tar ut sin rätt på psyket och leder till ett onyktert sinnelag. Trots att man inte intagit något berusningsmedel. Så kan det bli för mig ibland har jag märkt, när det gått för lång tid med för mycket påfrestningar och för lite vila. Jag kan börja bete mig konstigt, typ maniskt. Då är det fan inte kul längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Muffinsen27
Ni som inte sover om nätterna hur får ni jobbet att gå ihop? Jag jobbar med barn och får jag inte sömn så kan jag inte jobba..
Man blir bra seg och får en rolig dag att se fram emot... Finns inte så mycket annat att göra än att bita ihop och gå på autopilot som en zombie hela dagen. Och längta hem efter sängen. Men när man äntligen är hemma igen – så underbart skönt det är! Brukar sova bra igen i minst en vecka efter en sån dag.
Edit:
En stor mängd starkt svart kaffe brukar behövas också, fördelat på ett antal koppar över dagen.