2016-06-08, 18:52
Medlem
nonameds avatar
Elitförbanden kör dom en vecka utan sömn under stress. Körde fyra år med stress varje dag och sov kanske inte under natten 1-3 gånger i veckan. Tog powernaps hela tiden som tur var har jag inget jobb så den lyxen fanns. Intressanta nätter när man gick eller sprang någon mil och halissarna kom. Tog även powernaps samtidigt som jag lagade dietmaten. Mycket vila under dag och natt.
Citera
2016-06-09, 01:06
Medlem
HighwayDelights avatar
Man kör på ändå, håller man sig aktiv så somnar man inte, det är när man sätter sig ner o slappnar av som det är kört!
Citera
2016-06-13, 13:27
Medlem
-lynx-s avatar
blir typ bakis av för lite sömn, trög i huvudet, snurrig och illamående. inte trevligt! en cola, massa chips och en redig snus brukar dock hjälpa fint mot både för lite sömn och baksmälla!
Citera
2016-06-23, 05:12
Medlem
Ghurps avatar
Varit vaken 2 dygn.. för inte allt för längesen var jag sömnlös en hel vecka vilket utlöste en jobbig grej. Började få tillbaka lite sömn. Jag är jätte frustrerad.. och jag blir sjukt trög också
Citera
2016-06-26, 07:23
Medlem
God morgon!
Har inte sovit en endaste minut inatt, så dumt jag vet.
Har precis tagit en Treo Brus mot huvudvärken, funderar på allvar att trycka i mig en Stilnoct men då vänder jag väl på dygnet och så blir det strul på Måndag morgon.

Mvh.

btw. ligger oftast och lyssnar på musik om jag inte kan sova, skriver en del också men det beror på vilket humör jag är på.
Citera
2016-07-04, 19:17
Medlem
Indos avatar
Drar en lina subutex,tar en xanor och röker en brajja och somnar

Eller så kliver jag på amfetaminet och vakar 4-5 dagar till
Citera
2020-09-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
God morgon!
Har inte sovit en endaste minut inatt, så dumt jag vet.
Har precis tagit en Treo Brus mot huvudvärken, funderar på allvar att trycka i mig en Stilnoct men då vänder jag väl på dygnet och så blir det strul på Måndag morgon.

Mvh.

btw. ligger oftast och lyssnar på musik om jag inte kan sova, skriver en del också men det beror på vilket humör jag är på.

Ni som inte sover om nätterna hur får ni jobbet att gå ihop? Jag jobbar med barn och får jag inte sömn så kan jag inte jobba..
Citera
2020-09-15, 12:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Men ni som jobbar med att t.ex. köra fordon eller handha farliga maskiner, jobbar ni ändå? Jag blir i.a.f. lite desorienterad o snurrig på bara 24 timmar utan sömn.
Köttar på ändå men försöker sova ikapp följande natt. Har insett att en natt klarar jag mig hjälpligt helt utan sömn, följande natt måste jag ha iaf fem timmar. Men efter detta måste jag tillbaka på mina vanliga 6-6,5 timmar för att må gott.
Citera
2020-09-15, 12:22
Medlem
Går till jobbet endå. Är aldrig frivilligt vaken dock, ibland blir man glad om man får en timmas sömn iallafall! Men för det mesta sover jag bra.
Citera
2020-09-15, 13:40
Medlem
HeltKlarts avatar
Av någon anledning inträffar dessa sömnlösa nätter oftast när det är som viktigast att få sömn, t.ex. om man ska upp och jobba. I alla fall för mig. Bra irriterande är det. Även om det såklart är många nätter det går bra också.

Drygt som fan att vara dödstrött men det värsta är när tröttheten tar ut sin rätt på psyket och leder till ett onyktert sinnelag. Trots att man inte intagit något berusningsmedel. Så kan det bli för mig ibland har jag märkt, när det gått för lång tid med för mycket påfrestningar och för lite vila. Jag kan börja bete mig konstigt, typ maniskt. Då är det fan inte kul längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Ni som inte sover om nätterna hur får ni jobbet att gå ihop? Jag jobbar med barn och får jag inte sömn så kan jag inte jobba..
Man blir bra seg och får en rolig dag att se fram emot... Finns inte så mycket annat att göra än att bita ihop och gå på autopilot som en zombie hela dagen. Och längta hem efter sängen. Men när man äntligen är hemma igen – så underbart skönt det är! Brukar sova bra igen i minst en vecka efter en sån dag.

Edit:
En stor mängd starkt svart kaffe brukar behövas också, fördelat på ett antal koppar över dagen.
Senast redigerad av HeltKlart 2020-09-15 kl. 13:45.
Citera
2020-09-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
Av någon anledning inträffar dessa sömnlösa nätter oftast när det är som viktigast att få sömn, t.ex. om man ska upp och jobba. I alla fall för mig. Bra irriterande är det. Även om det såklart är många nätter det går bra också.

Drygt som fan att vara dödstrött men det värsta är när tröttheten tar ut sin rätt på psyket och leder till ett onyktert sinnelag. Trots att man inte intagit något berusningsmedel. Så kan det bli för mig ibland har jag märkt, när det gått för lång tid med för mycket påfrestningar och för lite vila. Jag kan börja bete mig konstigt, typ maniskt. Då är det fan inte kul längre.

Man blir bra seg och får en rolig dag att se fram emot... Finns inte så mycket annat att göra än att bita ihop och gå på autopilot som en zombie hela dagen. Och längta hem efter sängen. Men när man äntligen är hemma igen – så underbart skönt det är! Brukar sova bra igen i minst en vecka efter en sån dag.

Edit:
En stor mängd starkt svart kaffe brukar behövas också, fördelat på ett antal koppar över dagen.

I feel you känner precis likadant, jag blir seg trött yr och illamående man känner sig värre än vad man är när man druckit alkohol!!
Har du ett jobb som är krävande? Eller går det bra att jobba även om du inte har sovit
Citera
2020-09-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Går till jobbet endå. Är aldrig frivilligt vaken dock, ibland blir man glad om man får en timmas sömn iallafall! Men för det mesta sover jag bra.

Har du ett krävande jobb? Jag gick till jobbet utan att sova en enda minut höll på att falla ihop och svimma kunde inte stå på benen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in