2020-10-21, 03:50
Medlem
Brukade pendla ~15 mil tur och retur om dagen med ingen eller några få timmars sömn spridd över ~två eller tre dygn tillsammans med relativt tungt arbete och lite vila under arbetstiden(8timmars arbetsdag). Inga problem.
Citera
2020-10-21, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jobbar i nuläget som arbetssökande och drar mitt strå till stacken för att hålla inflationen nere, så att säga, så denna problematik ställer inte till det jättemycket just nu. Men när jag tidigare jobbat heltidsjobb enligt 7-16, 5/7 dagar i veckan-modellen ledde det till långa perioder av sömnbrist som aldrig blev återhämtad, vilket ställde till det en del för hälsan.

Känner igen det där. Har varit sjukskriven sedan 2018 och ska börja jobba snart igen ångesten kryper sig in sakta men säkert.. jag blir tröttast nu vid 4 och lan sova till 1-2 på dagen. Önskar jag kunde ha nattjobb
Citera
2025-06-19, 00:19
Medlem
Adelaides avatar
Bara 1 natt utan sömn brukar jag kunna klara fint. Går till jobbet som vanligt m.m. Enda skillnaden är att man kan känna sig lite yr och reagera långsammare. Några koppar kaffe brukar vara till hjälp.
Citera
2026-01-23, 02:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jag är finsnickare, så om jag har slarvat med sömnen en natt så gäller det för mig att klunka ordentligt med cola/kaffe under arbetsdagen så att koncentrationen inte tvärdyker framåt tretiden. Nötter och annat energirikt är också bra att ha.

Då jag har egen firma så finns det inte på papperet att jag skulle stanna hemma bara för att jag har missat en natts sömn.

idiot / arbetsnarkoman
tror du kroppen mår bra av sömnbrist?
Citera
2026-01-23, 02:16
Medlem
zombie-nations avatar
Jag brukade gå och jobba, trots att jag jobbade med stora djur och saker kunde gått åt helvete. Eftersom jag inte jobbade alla dagar så var det viktigt att jag var där på mina tider. Tänkte inte på vad som kunde gå fel. Hade kunnat ta en sömntablett som fortfarande satt i och drogade mig, och kunde ändå inte sova, så jag gick väl halvdrogad dit. Ska vara glad att inget hände. Men hade inte mycket val.
Citera
2026-01-26, 05:21
Medlem
Pungsvings avatar
Sover på dagen. Förhoppningsvis.
Citera
2026-01-30, 18:42
Medlem
Lider.

Blir lite grumpen o tyst/tvär/småsur på jobbet, t ex.

Man tar sig igenom det, och försöker plöja sig igenom dagen ändå utan "fusk" (tupplur)
för att sova ifatt förlorad mark följande natt istället.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in