2020-09-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nå var det lasting av lik inn i bilen jeg tenkte har skjedd i garasjen, at den ryggende bilen på gangveien 0905 rygget rett inn i garasjen straks TH hadde kjørt til Futurum.

AE lå kvalt i 2. etasje, og MGM foretok oppringning 0906, sms 0910 og oppringning 0914 før AE ble dyttet ned trappa.

Da hettemannen kom, ble AE dratt ut av han og MGM, opp i bilen som enten sto i garasjen eller utenfor inngangsdøra.

Ja god teori. Men gangveien er på andre siden av huset, jeg tror ikke man kommer seg til fremsiden den veien?
Citera
2020-09-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja god teori. Men gangveien er på andre siden av huset, jeg tror ikke man kommer seg til fremsiden den veien?
Man kan kjøre inn til gårdsplassen og garasjen i S4 fra gangveien.
Her er flere foto som viser gangveien:
https://www.nettavisen.no/nyheter/aftenposten-politiet-har-video-av-en-bil-som-rygget-inntil-hagens-bolig-minutter-for-siste-livstegn- fra-anne-elisabeth-hagen/3423963998.html
https://www.aftenposten.no/norge/i/AdyG15/politiet-har-video-av-bil-som-rygget-inn-til-hagens-bolig-kort-tid-foer
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-14 kl. 19:54.
Citera
2020-09-14, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg stusser også veldig over det, men han anses så vidt jeg har forstått som svært aktuell, særlig tatt i betraktning tildekking, retning og tidspunkt.

Det mest spesielle er at tidspunktet for returen passer inn i TH’s anropsmønster til AE, hvor anropet skjer 1113, 7 minutter forsinket, som passer rimelig godt med hettemannens retur.

Enten er TH hettemannen, eller en MGM han kommuniserer fysisk med.

Ja, det er jo spesielt det med tidspunktet, og at han blir borte en halvtime, før han dukker opp igjen.
Han dukker opp første gang 10.22.
Stusser over at det står i en artikkel at de understreker at de ikke tror at det er TH.
Får litt samme følelse som når den rødskjeggete politimannen i et videoopptak sa at "det er ikke Anne vi leiter etter under isen", men så var det det likevel.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-14 kl. 20:11.
Citera
2020-09-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er jo spesielt det med tidspunktet, og at han blir borte en halvtime, før han dukker opp igjen.
Han dukker opp første gang 10.22.
Stusser over at det står i en artikkel at de understreker at de ikke tror at det er TH.
Får litt samme følelse som når den rødskjeggete politimannen i et videoopptak sa at "det er ikke Anne vi leiter etter under isen", men så var det det likevel.
Politiets understrekning av at de ikke tror at hettemannen er TH og politiets omtale av hettemannen som potensielt vitne: Jeg tenker at enten tror politiet at publikum er dumme, eller så sa politiet det som de sa nettopp fordi de forstår at publikum (og GM) forstår hvorfor de valgte å si det som de sa. Jeg tror det sistnevnte.

Det er også selvmotsigende å si at de etterlyser hettemannen "fordi han kan ha sett noe" og å understreke at de ikke tror at hettemannen er TH, fordi: politiet mistenker TH for forbrytelsen mot AE og hvis politiet virkelig ikke hadde trodd at hettemannen var involvert i forbrytelsen hadde de ikke trengt å understreke at de ikke tror at hettemannen er TH.

Ja, jeg tenker det samme om uttalelsene om letingen under isen: Politiet lyver når det passer best for etterforskningen å lyve.

Må man være flink til å lyve for å bli politi? :-)
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-14 kl. 20:31.
Citera
2020-09-14, 20:33
Medlem
GG99Slayers avatar
Hettemannen ble omtalt ganske rart fra poltiet side der de sa : det er ikke noe som tilsier at han har noe med saken å gjøre" ?

Ganske rar formulering, hvorfor i det hele tatt etterlyse han da?

Kan være poltiet også tror dette er TH, men pga senere rettsaker osv må de vise at de har etterforsket vedkommende/etterlyst uten at de har greid å identifisere vedkommende.
Citera
2020-09-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Hettemannen ble omtalt ganske rart fra poltiet side der de sa : det er ikke noe som tilsier at han har noe med saken å gjøre" ?

Ganske rar formulering, hvorfor i det hele tatt etterlyse han da?

Kan være poltiet også tror dette er TH, men pga senere rettsaker osv må de vise at de har etterforsket vedkommende/etterlyst uten at de har greid å identifisere vedkommende.
Jeg tenker det samme som deg.
Citera
2020-09-14, 20:43
Medlem
Er det ikke også pussig at politiet opplyste om at de ikke etterlyste de andre menneskene fra hettemannvideoen som vitner?

De andre menneskene kunne jo potensielt ha hjulpet politiet med å finne frem til hettemannen (som i følge politiets uttalelser "kan ha sett noe").

Jeg tror at politiet kanskje fant ut hvem hettemannen er før de offentliggjorde videoen.
Citera
2020-09-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det ikke også pussig at politiet opplyste om at de ikke etterlyste de andre menneskene fra hettemannvideoen som vitner?

De andre menneskene kunne jo potensielt ha hjulpet politiet med å finne frem til hettemannen (som i følge politiets uttalelser "kan ha sett noe").

Jeg tror at politiet kanskje fant ut hvem hettemannen er før de offentliggjorde videoen.

(Tilfeldig at jeg siterer deg, du var den siste på tråden.)

OK, så det har ikke skjedd noe nytt i dag nei. Ingen nye lekkasjer fra politiet, ingen skriblerier fra politiorganet VG.

Legg merke til hva som skjer da: Alle koker suppe på den samme spikeren; de skyldige må være blant aktørene vi allerede har hørt om.

Slik gikk det for politiet også. De sluttet å etterforske. Sluttet å gjøre feltarbeid og begynte i stedet å flytte rundt på de kjente brikkene.

Vi kommer ikke til å få høre mer fra politiet, for nå begynner henleggespøkelset å rykke farlig nært.

Face it folkens, det er ikke mulig å bygge en god sak mot TH basert på det vi vet til nå.
Citera
2020-09-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
(Tilfeldig at jeg siterer deg, du var den siste på tråden.)

OK, så det har ikke skjedd noe nytt i dag nei. Ingen nye lekkasjer fra politiet, ingen skriblerier fra politiorganet VG.

Legg merke til hva som skjer da: Alle koker suppe på den samme spikeren; de skyldige må være blant aktørene vi allerede har hørt om.

Slik gikk det for politiet også. De sluttet å etterforske. Sluttet å gjøre feltarbeid og begynte i stedet å flytte rundt på de kjente brikkene.

Vi kommer ikke til å få høre mer fra politiet, for nå begynner henleggespøkelset å rykke farlig nært.

Face it folkens, det er ikke mulig å bygge en god sak mot TH basert på det vi vet til nå.
Jeg tror at du har rett i det som du skrev her. Selv om jeg holder det åpent at TH kan være medskyldig, så har jeg mer tro på at TH er 100% uskyldig og at GM er personer som vi ikke har fått høre om (og som politiet kanskje ikke har funnet pga at politiet dessverre valgte å ikke etterforske andre hypoteser grundigere).

Hvis politiets hovedhypotese planlagt drap skulle vise seg å stemme med det som har foregått i denne saken: har politiet i det hele tatt etterforsket andre mulige GM enn akkurat ektemannen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-14 kl. 21:21.
Citera
2020-09-14, 21:17
Medlem
Ja, man kan jo spørre seg hvorfor politiet ikke offentlig har vist interesse for hettemann nr 2, dvs han som ble fanget opp på overvåkingskamera da han gikk rett bak hettemannen.

Hettemann nr 2 var jo nærmeste vitne og gikk altså bare et par meter bak hettemannen. Han kan ha fått med seg meget verdifulle opplysninger om både hettemannen og hvor han gikk videre.

Politiet etterlyste jo syklisten som passerte den ene ukjente mannen ved Futurum-bygget samme morgen...
Men igjen - politiet sitter på mye informasjon som offentligheten ikke kjenner til.
Citera
2020-09-14, 21:18
Medlem
GG99Slayers avatar
TH har vel ikke blitt ordentlig grilla enda?
Citera
2020-09-14, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
TH har vel ikke blitt ordentlig grilla enda?

Han skal vel grilles i retten, 250 grader over og undervarme, og der kan han ikke nekte å forklare seg, for det er straffbart.
Så det blir vel mye at han ser ned i bakken hele tiden og sier "vet ikke, husker ikke".
Til slutt tar han på seg offerrollen, og spiller nervøst sammenbrudd, og må hentes ut av retten av ambulansefolk, for på den måten å slippe å forklare seg, og så er det pån igjen neste dag.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-14 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in