Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Jeg har ikke lest alle artiklene om hettemannen, men mener politiet at han kan ha noe med selve forsvinningen å gjøre? Jeg mener å ha lest at de ikke mistenker den mannen for noe kriminelt, men at han kan ha sett noe. Skjønner ikke hvorfor han skulle vase rundt i sentrum foran kameraer.
Det er riktig som du skrev, at politiet sa at de etterlyser han fordi han kan ha sett noe. Men jeg tror at det er stor sjanse for at politiet ikke sier ting helt slik som det er (av hensyn til etterforskningen).
Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Jeg stusser også veldig over det, men han anses så vidt jeg har forstått som svært aktuell, særlig tatt i betraktning tildekking, retning og tidspunkt.
Det mest spesielle er at tidspunktet for returen passer inn i TH’s anropsmønster til AE, hvor anropet skjer 1113, 7 minutter forsinket, som passer rimelig godt med hettemannens retur.
Enten er TH hettemannen, eller en MGM han kommuniserer fysisk med.
Hva politiet sier til media trenger ikke å stemme med hva politiet mener og tenker og vet om hettemannen.
Ettersom politiet understrekte at "det er ingenting som tyder på at mannen i videoen er TH", tenker jeg at politiet skjønner at publikum skjønner at det er muligheter for at politiet mener at hettemannen er involvert i forbrytelsen.
(01.07.2020) "Derfor ble «hettemannen» etterlyst.
Mannen som onsdag ble etterlyst som vitne i Hagen-saken, kan sitte på viktig informasjon uten å være klar over det selv, mener politiet."
"- Hvorfor etterlyser dere denne mannen akkurat nå?
- Mannen på videoen befinner seg i et område og på et tidspunkt som er svært aktuelt for etterforskningen. Han befinner seg i relativ nærhet til Sloraveien, og ut fra det vi kan rekonstruere, er han derfor interessant, svarer påtaleansvarlig Haris Hrenovica i Øst politidistrikt.
Han forklarer videre at mannen tidligere i etterforskningen ikke ble ansett som særlig interessant."
"Politiet understreker også at det er ingenting som tyder på at mannen i videoen er Tom Hagen"
https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231