2020-09-14, 15:31
Medlem
Legokatts avatar
Angående åstedet så støtter jeg en tankegang om at man ikke med sikkert kan si hva som skjedde i S4. Politiet vil nok heller ikke slippe informasjon angående åstedet som kan skade etterforskningen.

Men det er snakk om "kanskje det mest undersøkte åstedet i Norge" og man kan lese at det er knyttet en usikkerhet til hva som virkelig skjedde. Politiet har uttalt at boligen kan være et drapsåsted, samtidig som de ikke kan slå fast at hun ble drept i S4. Det eneste som med sikkerhet kan sies er vel at det har skjedd noe kriminelt og at AEH er borte.

Politiet gjør sikkert det de kan for å finne ut av hva som skjedde med AEH. Hvis hun ble "kidnappet" av en GM / uansett om denne personen hadde kjennskap til familien eller ikke / uansett hvordan det ble utført - så er det viktig for AEH, familien og etterforskningen generelt at disse hyotesene undersøkes - på samme måte som hypoteser inkl TH blir undersøkt.

At politiet ser på ulike hypoteser betyr sikkert ikke at de legger andre hypoteser på hyllen. For at en etterforskning skal være solid burde alle muligheter undersøkes. Det kan sikkert ta litt tid med tanke på hvor komplisert denne saken kan være. Vi må nok smøre oss med litt tålmodighet.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-14 kl. 15:51.
Citera
2020-09-14, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Angående åstedet så støtter jeg en tankegang om at man ikke med sikkert kan si hva som skjedde i S4. Politiet vil nok heller ikke slippe informasjon angående åstedet som kan skade etterforskningen.

Men det er snakk om "kanskje det mest undersøkte åstedet i Norge" og man kan lese at det er knyttet en usikkerhet til hva som virkelig skjedde. Politiet har uttalt at boligen kan være et drapsåsted, samtidig som de ikke kan slå fast at hun ble drept i S4. Det eneste som med sikkerhet kan sies er vel at det har skjedd noe kriminelt og at AEH er borte.

Politiet gjør sikkert det de kan for å finne ut av hva som skjedde med AEH. Hvis hun ble "kidnappet" av en GM / uansett om denne personen hadde kjennskap til familien eller ikke / uansett hvordan det ble utført - så er det viktig for AEH, familien og etterforskningen generelt at disse hyotesene undersøkes - på samme måte som hypoteser inkl TH blir undersøkt.

At politiet ser på ulike hypoteser betyr sikkert ikke at de legger andre hypoteser på hyllen. For at en etterforskning skal være solid burde alle muligheter undersøkes. Det kan sikkert ta litt tid med tanke på hvor komplisert denne saken kan være. Vi må nok smøre oss med litt tålmodighet.

Har en del ting å holde på med men leser/poster når jeg får tid.

Tror at vi med alle små detaljer vi kjenner til, kan slå fast at det ikke finnes noen ukjente kidnappere. Politiet har riktignok ikke lagt kidnappingshypotesen på hylla, men de har sagt at de anser den som mindre sannsynelig. I tiden før forsvinningen forsøkte venninner å sende henne sms, men hun svarte aldri. Det tyder på at det er noe slags problem. Men at hun ville skjule problemet. Et vennepar har også vitnet om at Anne var veldig bekymret i tiden før forsvinningen, men at de ikke forsto hva som var årsaken til det. Politiet mener jo at hun ble drept i S4, og at TH står bak.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-14 kl. 15:57.
Citera
2020-09-14, 15:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tror at vi med alle små detaljer vi kjenner til, kan slå fast at det ikke finnes noen ukjente kidnappere. Politiet har riktignok ikke lagt kidnappingshypotesen på hylla, men de har sagt at de anser den som mindre sannsynelig. I tiden før forsvinningen forsøkte venninner å sende henne sms, men hun svarte aldri. Det tyder på at det er noe slags problem. Men at hun ville skjule problemet. Et vennepar har også vitnet om at Anne var veldig bekymret i tiden før forsvinningen, men at de ikke forsto hva som var årsaken til det.
Ja, hvem skulle hun betro seg til, når hennes nærmeste rottet seg sammen mot henne? Hun var nok sjanseløs.
Citera
2020-09-14, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, hvem skulle hun betro seg til, når hennes nærmeste rottet seg sammen mot henne? Hun var nok sjanseløs.

Psykopater som TH er eksperter i manipulasjon, og å få venner og familie til offeret til å vende offeret (AE) ryggen. De kan få venner av AE til å tro at AE var ekkel mot TH, men så var det egentlig motsatt.
De kan drive psykisk terror når det er under 4 øyne, og så plutselig forran en forsamling skal de vise seg som god og snill, og vil servere et kakestykke f.eks. til offeret, hvorpå offeret ikke blir noe glad. Offeret blir på den måten fremstilt som en ond person, mens psykopaten fremstilles som god og hjelpsom. Dette er psykopatene eksperter i.
Deres mål er at offeret skal bli helt alene. Men noen av vennene og familien kan klare å se hva som foregår.
Citera
2020-09-14, 16:56
Medlem
Citat:
Her var det mye bra, men trengs også litt «flikking» i forhold til fakta vi vet om.

Du får ikke til å passe inn at datter og sønn var involvert, men det er nettopp det som passer etter min mening, sett bort fra de som mener «fysj a’meg, tenk at noen kan tro noe sånt om andre?»

«Fallet»/dyttet i trappa skjedde etter 0914 samtalen med sønnen, og da var TH på Futurum.

Jeg tror som du at fallet var en del av villedningen, og ikke bare flaks.

Bilen som kom 0856, kom innenfor samme minutt som samtalen med lønn ble avsluttet, og må ha fått signal om å komme akkurat da, trolig for å slippe av MGM.

TH var i huset til 0902-0907 så han var i huset i 6-11 minutter etter samtalen, mer enn lenge nok til å drepe et menneske.

«Hetteperioden» strakk seg fra 1007-1113, og passer med en person som gikk til huset for å hjelpe til med løfting av lik, staging, vasking og ble ca. 7 min forsinket.

Du er absolutt inne på noe, og som deg tror jeg telefonhendelsene ikke var tilfeldige, men nøye planlagte.

Ja din teori med planlagte telefoner stemmer når man ser på tidspunktene. Det er ikke tilfeldig.

Men tror du liket lå i huset en hel time? Syntes det høres lenge ut, og risikabelt. Likhunder ville definitivt markert da. Mener at etter en person har vært død 20 minutter så kan de lukte det.

Mulig GM i bilen også er sjåføren. Hvordan ferden gikk fra huset til bilen lurer jeg også på.
En død kropp er veldig tung og stiv.

Jeg tror barna nå forstår hva som har skjedd. Men at de er involvert i selve handlingen, det er ikke umulig, men jeg tror ikke det. Om det er noe er samtalen med sønnen falsk, men han visste ikke at mor skulle drepes.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-09-14 kl. 17:03.
Citera
2020-09-14, 17:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja jeg tror din teori med planlagte telefoner stemmer når man ser på tidspunktene.
Men tror du liket lå i huset en hel time? Syntes det høres lenge ut.
Mulig GM i bilen også er sjåføren. Hvordan ferden gikk fra huset til bilen lurer jeg også på.
En død kropp er veldig tung og stiv.
Jeg tror kroppen ble løftet inn i bilen via garasjeinngangen.

Tidspunktet er usikkert, men ettersom jeg tror MGM var alene i huset til hettemannen kom, tror jeg liket først ble lempet inn i bilen da. Kjønn på MGM tror jeg i så fall kan ha spilt en rolle, en død kropp er som du skriver, veldig tung å flytte på.

Jeg tror det har vært viktig å ha færrest mulig personer som sprang ut og inn av boligen, fordi det var risikabelt ift omgivelsene og dagslys. Derfor kom hettemannen til fots bakveien og ikke med bil.

Hans hovedoppgave var å løfte lik.
Citera
2020-09-14, 17:35
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:

Tidspunktet er usikkert, men ettersom jeg tror MGM var alene i huset til hettemannen kom, tror jeg liket først ble lempet inn i bilen da. Kjønn på MGM tror jeg i så fall kan ha spilt en rolle, en død kropp er som du skriver, veldig tung å flytte på.

Jeg tror det har vært viktig å ha færrest mulig personer som sprang ut og inn av boligen, fordi det var risikabelt ift omgivelsene og dagslys. Derfor kom hettemannen til fots bakveien og ikke med bil.

Begynner å ligne noe nå. Men viktig å skrelle av all «unødig» staffasje. Da blir det lettere å se for seg hvordan dette har skjedd. Tror ikke dette er et planlagt drap. Her må noe ha gått fryktelig galt. Tror ikke at fler enn 3 er involvert.
Citera
2020-09-14, 17:41
Medlem
Citat:

Garasjen er selvsagt også mulighet, men mye større mulighet for å bli sett, så jeg tror foreløpig gangveien er mye mer smart. Det er et stille nabolag og naboer ville lagt merke til en ukjent bil.
Citera
2020-09-14, 17:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Garasjen er selvsagt også mulighet, men mye større mulighet for å bli sett, så jeg tror foreløpig gangveien er mye mer smart. Det er et stille nabolag og naboer ville lagt merke til en ukjent bil.
Nå var det lasting av lik inn i bilen jeg tenkte har skjedd i garasjen, at den ryggende bilen på gangveien 0905 rygget rett inn i garasjen straks TH hadde kjørt til Futurum.

AE lå kvalt i 2. etasje, og MGM foretok oppringning 0906, sms 0910 og oppringning 0914 før AE ble dyttet ned trappa.

Da hettemannen kom, ble AE dratt ut av han og MGM, opp i bilen som enten sto i garasjen eller utenfor inngangsdøra.
Citera
2020-09-14, 18:59
Bannlyst
Citat:
Nå var det lasting av lik inn i bilen jeg tenkte har skjedd i garasjen, at den ryggende bilen på gangveien 0905 rygget rett inn i garasjen straks TH hadde kjørt til Futurum.

AE lå kvalt i 2. etasje, og MGM foretok oppringning 0906, sms 0910 og oppringning 0914 før AE ble dyttet ned trappa.

Da hettemannen kom, ble AE dratt ut av han og MGM, opp i bilen som enten sto i garasjen eller utenfor inngangsdøra.

Jeg har ikke lest alle artiklene om hettemannen, men mener politiet at han kan ha noe med selve forsvinningen å gjøre? Jeg mener å ha lest at de ikke mistenker den mannen for noe kriminelt, men at han kan ha sett noe. Skjønner ikke hvorfor han skulle vase rundt i sentrum foran kameraer.
Citera
2020-09-14, 19:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg har ikke lest alle artiklene om hettemannen, men mener politiet at han kan ha noe med selve forsvinningen å gjøre? Jeg mener å ha lest at de ikke mistenker den mannen for noe kriminelt, men at han kan ha sett noe. Skjønner ikke hvorfor han skulle vase rundt i sentrum foran kameraer.
Jeg stusser også veldig over det, men han anses så vidt jeg har forstått som svært aktuell, særlig tatt i betraktning tildekking, retning og tidspunkt.

Det mest spesielle er at tidspunktet for returen passer inn i TH’s anropsmønster til AE, hvor anropet skjer 1113, 7 minutter forsinket, som passer rimelig godt med hettemannens retur.

Enten er TH hettemannen, eller en MGM han kommuniserer fysisk med.
Citera
2020-09-14, 19:37
Medlem
Citat:
Det er riktig som du skrev, at politiet sa at de etterlyser han fordi han kan ha sett noe. Men jeg tror at det er stor sjanse for at politiet ikke sier ting helt slik som det er (av hensyn til etterforskningen).
Citat:
Jeg stusser også veldig over det, men han anses så vidt jeg har forstått som svært aktuell, særlig tatt i betraktning tildekking, retning og tidspunkt.

Det mest spesielle er at tidspunktet for returen passer inn i TH’s anropsmønster til AE, hvor anropet skjer 1113, 7 minutter forsinket, som passer rimelig godt med hettemannens retur.

Enten er TH hettemannen, eller en MGM han kommuniserer fysisk med.

Hva politiet sier til media trenger ikke å stemme med hva politiet mener og tenker og vet om hettemannen.
Ettersom politiet understrekte at "det er ingenting som tyder på at mannen i videoen er TH", tenker jeg at politiet skjønner at publikum skjønner at det er muligheter for at politiet mener at hettemannen er involvert i forbrytelsen.

(01.07.2020) "Derfor ble «hettemannen» etterlyst.
Mannen som onsdag ble etterlyst som vitne i Hagen-saken, kan sitte på viktig informasjon uten å være klar over det selv, mener politiet."
"- Hvorfor etterlyser dere denne mannen akkurat nå?
- Mannen på videoen befinner seg i et område og på et tidspunkt som er svært aktuelt for etterforskningen. Han befinner seg i relativ nærhet til Sloraveien, og ut fra det vi kan rekonstruere, er han derfor interessant, svarer påtaleansvarlig Haris Hrenovica i Øst politidistrikt.
Han forklarer videre at mannen tidligere i etterforskningen ikke ble ansett som særlig interessant."

"Politiet understreker også at det er ingenting som tyder på at mannen i videoen er Tom Hagen"
https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-14 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in