2020-09-14, 18:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Riktigt bra upplägg av förhörsledaren där. Drar av byxorna på Stefan rätt ordentligt

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag tycker att de gör ett riktigt bra jobb.
Men Stefan är hal som en ål.

”Vi försöker förstå Stefan.”

😄
Citera
2020-09-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Numera slipper han cykla så fort, han verkar ha skaffat sig en elmoppe

Enligt offentliga uppgifter.

Miljöpartist eller sämre ekonomi?
Citera
2020-09-14, 18:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”Vi försöker förstå Stefan.”

😄

😄 Haha, precis vad jag tänkte.
Jag försöker också förstå Stefan. Haha...

De har sina knep de också. Så Stefan kan inte bli sur, han kör ju lite samma "fula" stil, fast kanske lite fulare väl?
Citera
2020-09-14, 18:13
Medlem
notknapparens avatar
Forts förhör Stefan.
Här blir det riktigt trassligt för honom, men han är skicklig på att slira runt:

A 147, s 662

"MT: Ja Lena och jag pratade lite mera om det och eh .. efter sommaren så .. så .. så sa vi att då
skulle vi börja .. berätta och prata om det lite mer öppet att vi faktiskt träffas .. men .. men ...
FL2: Berätta, vad menar du då?
MT: Ja att vi har kontakt.
FL 1: Sommaren, var är vi nu, vilket år?
MT: -18.
FL2: -18 .. MT: Ja .. Eh ... men jag ville ju inte leva med Lena vi var inte ett par .. eh .. så det var inget vi
662
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-09-12 13:16 diarienr: 5000-K574218-18
skulle gå ut och berätta vi är ett par men att vi liksom .. gör saker ihop och umgås och har
kontakt.. utbyte av varandra det..
FL2: Och vem skulle du berätta det för eller skulle ni berätta ..
MT: Vi .. vi skulle inte .. det var inte så att vi skulle liksom ställa till ett arrangemang och
hålla tal och berätta utan mer bara att det får vara offentligt, att inte göra saker i lönndom
längre.
FL2: Har Lena och du haft såna samtal?
MT: Ja .. så i augusti skulle vi logga dom burkar som vi .. det som vi hade under våren loggat
ihop .. eh .. geocach-leken ..
FLJ: När i tid är det här då? Som ni pratar om det..
MT: Ah vår ..
FLJ: Våren .. ah vad ..
MT: Våren-18.
FLI: Ja är det alltså våren ... vad är våren för dig är det .. mars april. ..
MT: Ja ...
FL 1: Maj .. eller?
MT: Ja ..
FLJ: Vadå ja?
MT: På alltihopa. Eh ... det var nått som vi prata om ganska så ofta .. hon ville att det skulle
ske tidigare men ...
FLJ: Och du ville att det skulle vara den här tiden?
MT: Ja tidigast. .. så det var liksom en förhandling .. som slutade augusti.
FLJ: Mm.
MT: Jag tror till och med vi hade ett visst datum i augusti.
FL 1: Jasså? Vad var det för datum då?
MT: Jag har ett svagt minne av 26 augusti.
FL 1: Ja .. mm vad är det för dag?
MT: Ingen jävla aning.
FL 1: Nej varför blev det ( skrattar till)
MT: Det var .. det var nog typ .. ett halvår från nånting eller två månader från nått .. jag vet inte
det..
FL I: Jaha det var nånting som hade betydelse mellan er två eller?
MT: Nej det tror jag absolut inte det var .. ah .. om tre månader .. in .. ingen aning.
FLJ: Ja.
MT: Men jag tror det var 26:e ..
FL I: Hade ni några planer att ni skulle göra nånting där? Som ni hade planerat nått ihop?
MT: Nej. men vi gjorde ju saker ihop.
FLJ: Mm . .ja .. det vet jag.
MT: Mm .. och så .. berätta vi inte det för folk .. så vi loggade inte burkar på nätet och sådär så
ingen skulle liksom se att vi var ute och ..
FL 1: Varför gjorde ni inte det för?
MT: Därför att jag var intresserad av att det inte kom ut att vi hade kontakt med varandra ..
för jag ville inte göra Hanna ledsen.
FL2: Skulle det kännas bättre om hon fick reda på det sen i .. augusti?
MT: Ja då hade det gått lite mer tid .. tänkte jag .. och då kunde man säga att ... nu har vi
återupptaget en kontakt.
FL I: Det här är helt nytt för mig Stefan .. du har ju varit på förhör, jag har tagit del av dom
som du pratar med Peter och Jonas .. du har inte sagt nånting om det här förut?
MT: Nej.
FL I: Vad kommer det sig att det är så .. har du tänkt till nu eller vad är det som gör att ..
MT: Det har väl inte varit på bordet ...
FLI: För du har ju hela tiden sagt att du ville .. att det skulle bli Hanna och du hela tiden?
663
MT: Ja det.. vill jag. Ja.
FL I: Och det var inte prat om att.. den 26 augusti att du och Lena skulle ..
MT: Skulle inte tala om att vi skulle vara ett par eller hade en relation på nått sätt utan att vi
hade kontakt...
FL2: Hur skulle eran relation se ut fram till 26 augusti då?
MT: Eh .. beror ju på vad som händer om hon träffar nån annan eller jag träffar nån annan ..
FLI: För du bar ju förlovningsringen där på sommaren?
MT: Ja den bar jag nog ganska så länge
"
Citera
2020-09-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Naturligtvis är anklagelsen allvarlig men låg det inget i den vore det rätt otroligt om den gick till dom eller ens vidare. Det är svårt nog att få till dom i fall där våldtäkt verkligen skett och förbrytaren är en komplett främling. Men både det där och vad som skett innan är ju sen då liksom en blåssektion i örat på vem som helst att man tar omvägen om Sura*hammar för att inte stöta ihop med vederb. nånsin igen. Det var tydligen inte en framkomlig väg här. Det är ju bara att titta vilken himla oreda MGM lyckats ordna till med även om han skulle vara oskyldig till både det ena o det andra.

Vanliga regler gällde tydligen inte för nån av dem. Och nåt par är ju precis vad de inte är. Ingen av dem fattar det. För de vet inte vad par är antagligen.

Där nånstans ligger väl kanske en del av problemet. Det är knäck i ledningarna över hela brädet och ingen förstår innebörden av sitt handlande. Då finns det liksom inte upp eller ner. Så det där med att dra ett streck och berätta för frun finns ju inte, och frun är ju inget att ha. Och ingen inser ens att nåt kan va fel nånstans, bara att den andre är en skitmurvel som ska dö. Typ.

Det är löjligt. Det är ovärdigt. Och örhängen hit o dit. Det är inte ens dagisnivå. Det är bara tramsigt på avgrundsnivå.

Och när det är stockdumt så är lagen extra viktig. För den tänker åt en när man själv inte klarar. Men hjärnan får ju inte va i viloläge då...

Är man inte religiös värst så kan man väl göra lite som man själv vill? Jo jo. Och så rättar sig andra efter det. När man vill...

Du menar väl inte att ”ingen skada skett” om någon anklagar dig för ett allvarligt brott för skojs skull – ifall det inte går vidare? Istället för kafferep kan man syssla med påhittade polisanmälningar?

Om sådana här lenas inte fanns, då skulle ju polisens och domstolens arbete bli så mycket lättare. Då skulle vi veta med säkerhet att ingen polisanmäler om brottet inte har ägt rum ens. Det skulle verkligen gynna de riktiga våldtäktsoffren.

Nu måste man ha det i bakhuvudet att anmälan kan handla om något helt annat. T.ex. att anmälaren är besviken av någon anledning och vill hämnas.

När en medelålders pastor gör sånt blir det än mer allvarligt. Hade det varit en tonårsflicka, då skulle man ha kunnat ha viss förståelse för omognad/dålig uppfostran och ge henne böter istället för fängelse.

Ingen av dem två tycks klara av en parrelation. Insikten tycks ha slagit SD som säger att han förstörde relationen med HD helt på egen hand. Han tycks förstå att tålamodet och förmågan att förlåta också har sina gränser och att han minsann har passerat alla gränser man kan tänka sig.

Lena pratar hela tiden om ”skammen” som hon ensam måste bära. Skammen består tydligen av dels det att hon inledde en relation med SD och dels det att inte blev något av det. Att hon inte dög hur mycket hon sen än försökte locka honom. Hon blev en tvåa även efter att ettan hade berett plats åt henne på pallen.

Någon här pratade om förlåtelsen och hur man borde förlåta den som syndar. Men den personen missade det faktum att förlåtelsen förutsätter ånger och viljan att förbättra sig.

Att ständigt göra sina medmänniskor illa och sen be Gud och församlingen om förlåtelse är att missbruka begreppet. För då har man ju inte velat få till en förändring.

Det är också där skammen delvis kommer med i bilden. Lena syndade – men ville inte förbättra sig. Hon ville bli respekterad och inte dömd i andras ögon – men samtidigt ville hon inte ändra sitt beteende till respektabelt.

Etik gäller för alla oss inte bara för dem som är religiösa. Som lekman är man dock beredd att tro att de religiösa skulle värna om etiken extra noga.
Citera
2020-09-14, 18:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du menar väl inte att ”ingen skada skett” om någon anklagar dig för ett allvarligt brott för skojs skull – ifall det inte går vidare? Istället för kafferep kan man syssla med påhittade polisanmälningar?

Om sådana här lenas inte fanns, då skulle ju polisens och domstolens arbete bli så mycket lättare. Då skulle vi veta med säkerhet att ingen polisanmäler om brottet inte har ägt rum ens. Det skulle verkligen gynna de riktiga våldtäktsoffren.

Nu måste man ha det i bakhuvudet att anmälan kan handla om något helt annat. T.ex. att anmälaren är besviken av någon anledning och vill hämnas.

När en medelålders pastor gör sånt blir det än mer allvarligt. Hade det varit en tonårsflicka, då skulle man ha kunnat ha viss förståelse för omognad/dålig uppfostran och ge henne böter istället för fängelse.

Ingen av dem två tycks klara av en parrelation. Insikten tycks ha slagit SD som säger att han förstörde relationen med HD helt på egen hand. Han tycks förstå att tålamodet och förmågan att förlåta också har sina gränser och att han minsann har passerat alla gränser man kan tänka sig.

Lena pratar hela tiden om ”skammen” som hon ensam måste bära. Skammen består tydligen av dels det att hon inledde en relation med SD och dels det att inte blev något av det. Att hon inte dög hur mycket hon sen än försökte locka honom. Hon blev en tvåa även efter att ettan hade berett plats åt henne på pallen.

Någon här pratade om förlåtelsen och hur man borde förlåta den som syndar. Men den personen missade det faktum att förlåtelsen förutsätter ånger och viljan att förbättra sig.

Att ständigt göra sina medmänniskor illa och sen be Gud och församlingen om förlåtelse är att missbruka begreppet. För då har man ju inte velat få till en förändring.

Det är också där skammen delvis kommer med i bilden. Lena syndade – men ville inte förbättra sig. Hon ville bli respekterad och inte dömd i andras ögon – men samtidigt ville hon inte ändra sitt beteende till respektabelt.

Etik gäller för alla oss inte bara för dem som är religiösa. Som lekman är man dock beredd att tro att de religiösa skulle värna om etiken extra noga.

Njae. De träffades liksom inte på efterfesten. De hade varit ihop mycket längre än en försvarlig andel äktenskap varar. De skulle resa till kilimanjar•. Så en anmälan om våldtäkt får ju nån slags annan kontext än vilket viaduktöverfall som helst. Det är ju uppenbart.

Klarar de inte förstå sig själva o varandra är det inte myvket mer vi kan göra för dem. Vi kan bara bestraffa det olagliga. Och informera kanske.
Citera
2020-09-14, 18:29
Medlem
Citat:
Forts förhör Stefan.
Här blir det riktigt trassligt för honom, men han är skicklig på att slira runt:

A 147, s 662
"[i]MT: Ja Lena och jag pratade lite mera om det och eh .. efter sommaren så .. så .. så sa vi att då
skulle vi börja .. berätta och prata om det lite mer öppet att vi faktiskt träffas .. men .. men ...
FL2: Berätta, vad menar du då?
MT: Ja att vi har kontakt.
FL 1: Sommaren, var är vi nu, vilket år?
MT: -18.
FL2: -18 .. MT: Ja .. Eh ... men jag ville ju inte leva med Lena vi var inte ett par .. eh .. så det var inget vi
.

MT: Ja tidigast. .. så det var liksom en förhandling .. som slutade augusti.
"

Är inte detta deras relation i ett nötskal? Hon vill - han vill inte. Det ska förhandlas. Han går med på det för att även i fortsättningen få tillgång till hennes underliv och samtidigt är han ledsen för att han sårar sin fru helt i onödan.

Detta är alltså den romantiska bilden som Lena pratade om. Efter långa förhandlingar och armbrytning skulle det äntligen offentliggöras att turturduvorna "hade kontakt" :-o
Citera
2020-09-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Miljöpartist eller sämre ekonomi?

Är elmoppe billigare än en cykel?
Citera
2020-09-14, 18:46
Medlem
Citat:
Kanske ett litet långt hopp, men på tal om motiv.

A 147,s. 661

"FL I: Fast du har ju haft ett val ganska länge och avsluta, antingen Hannas .. relationen med
Hanna eller med Lena eller hur? Om du inte vill att nån ska bli ledsen.
MT: Ja o ja
FL I: Är det inte så Stefan?
660
MT: Ja.
FLI: Du måste ju ha varit jättepressad?
MT: Okej.
FL I : Du var inte det?
MT: Jag kan inte minnas riktigt exakt den där tiden så på det viset.. eh .. men där så hade vi ju
i princip inget äktenskap kvar längre så Hanna fanns ju inte riktigt längre i mitt liv.
FL I: Så då kunde ju du ha varit öppen med .. relationen med Lena?

MT: Jag hör att du säger det. Och jag tyck ...
FL I: Var det så du tänkte? Alltså ..
MT: Nej jag ..
FL I: Vi försöker förstå Stefan.
MT: Jag .. jag .. jag har ju .. eh .. jag har ju redan sagt att jag har ju ingenting för att Hanna blir
ledsen så det är klart att jag inte vill göra henne ledsen ..
FLl: Mm .... den här resan .. vi har ju pratat Kilimanjaro förut.. vad har den för innebörd eller
betydelse? Du och Lena har ju pratat om det, förutsatte att ni har pratat om det 2018? Hade
den för betydelse?
MT: Det är bara en .. en .. bild .. en tankedröm om att det skulle vara ett resmål vi skulle göra
när vi blev familj så det var bara nånting som ... ah .. det var liksom inte en planerad resa eller
nån .. eh .. såna tankar utan .. tidigare när vi planerade ett liv gemensamt så .. istället för och
säga det planerade livet gemensamt så var det tiden vi skulle åka till Kilimanjaro .. typså.
FL I: Mm .. men du sa ju i förra förhöret ni prata om det 2018.
MT: Ja säkert.
FL I: Hur prata ni då?
MT: Äh ingen aning men .. nej ingen aning.
FL 1: Fredrik Roas säger i förhör att resan var som metafor för och fullborda relationen då
mellan er två.
MT: Mm .. ungefär.
FLI : Känner du igen att ..
MT: Alltså .. jag .. han .. han är inte en part i samtalet såklart men .. men .. ja det var ju ungefär
det jag uttryckte .. eller?
FLI: Helena och Lars Åhström säger att ni planerade att bestiga Kilimanjaro våren 2018 och
förlova sig?
MT: (skrattar) mm ... ah nej så har det aldrig varit.. så har det aldrig varit tänkt.
FL 1 : Har det aldrig var. ..
MT: (skrattar) nej!
FL I: Har ni aldrig pratat om det? Eller gifta er?
MT: Eller .. nej .. det..
FL I: Det var inget som ni planera våren 2018?
MT: Nej. absolut inte. Vi har säkert nämnt det.. fast i såna fall förmodligen för -I 7 men ..
FL I: Förlåt? Jag hörde inte?
MT: Eh .. vi har aldrig planerat så .. men om man skulle ha nämnt det, skojat om det, uttryckt
nånting så hade det förmodligen handlat om 2017 istället. .. inte 2018.
FLI: Mm .. ni prata ju om det här 2018 och hur prata ni om det då då?
MT: Ingen aning .. vi har pratat om det där i många år .. det är liksom ..
FL I: Mm. Om vi tänker bara 2018 då? Och inte längre tillbaka.
MT: Ingen aning .. jag kan inte ens säga att jag minns att vi har pratat om det 2018 .. hade du
frågat mig då hade jag sagt att nej det vet i fan om vi har pratat om 2018.
FLI: För att det är ju såhär att du fortsätter ju relationen med Lena och Hanna flyttar ju ..
MT: Mm.
FLI: Och ändå så fortsätter relationen trots att Hanna flyttat och du .. du riskerar väldigt
mycket för du säger att du ville ha Hanna .. det är din drömkvinna som du har sagt då i förhör.
MT: Ja .. ja .. eh ... ja .. men .. men.jag har redan förlorat henne på egna meriter så ..
661
FLI: För du vill ju inte ta av dig ringen och så vidare du hade .. du vill ju ha henne tillbaka ..
MT: Ah . . ja .. jag ville ha henne tillbaka men .. men jag hade redan förlorat henne så jag kunde
liksom inte .. jag kunde inte förlora henne längre då ..
FL 1: Det var din uppfattning?
MT: Ja det är min uppfattning.
FL 1: Mm .. för Hanna har ju själv sagt i förhör att hon önskar att du hade någon annan och att
hon träffa nån annan
.
MT: Mm-hmm ..
"

Är inte detta ett klassiskt sätt för en otrogen människa att berättiga sitt beteende?

Man har sin partner hemma och henne/honom vill man inte /vågar man inte vara utan.

Samtidigt vill man uppleva äventyret. Men äventyret är ju inget man vill uppleva varje dag under samma tak. Dessutom verkar äventyret riktigt skrämmande - man man ska vara ärlig. Plus att man misstänker att äventyret så småningom skulle förvandlas till en tvångströja - eftersom det redan nu verkar vara det - bitvis.

Man måste försöka rättfärdiga sitt val och där kommer det att "äktenskapet är slut" med i bilden. Men med närmare eftertanke vill man inte ens ta av sig ringen som någon sorts tecken för en själv eller för omgivningen. Det vore ju läskigt. För då var man äntligen tvungen att titta sanningen i vitögat.

Därför fortsätter man att strula och hoppas att den andra vågar fatta det läskiga beslutet. För då har man ju inte varit den "som har lämnat" utan blivit lämnad. Ett offer - liksom.

De flesta otrogna har en partner hemma som "inte förstår dem". Men de fortsätter att leva familjelivet ändå. Att vara singel verkar ju vara ett öde värre än döden..
Citera
2020-09-14, 18:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Det gäller väl sex män över en period på sex år?

Det är en omhuldad trådsanning.
Varför är det så viktigt att dölja hur många KKs
hon hade samtidigt som ni skriver att det inte
var något fel med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att ytterligare styrka LWs anmärkingsvärda missbruk av sex/män. Ivigt påhejad med att hon var en fri pastor ända in i döden.

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Förutom dom gifta männen glömde hon bort några till. Detta var dom "öppna"
Det var väl ingen jätteprestation att efter några års ivrigt letande, hitta någon som inte accepterade att bli lekt med.,
Citera
2020-09-14, 18:52
Medlem
Citat:
Punkt?
Så det är inte en spekulation?

Kan det vara så att Therese har missförstått något? Samtalet ligger ju nära i tid med anmälningen av ofredande i november-16.

Kanske var det så att SD hotade med att offentliggöra bilder där det handlade om intima bilder som Lena upplevde det som att det var som en våldtäkt?

Det har du rätt i. Våldtäktsbegreppet har blivit så urvattnat genom åren att nästan vad som helst kan nuförtiden "upplevas som en våldtäkt".

SD skulle då också ha kunnat anmäla Lena för "våldtäkt" när hon hotade med att berätta för HD. Det måste minsann ha känts lika naket som de intima bilderna på Lena.
Citera
2020-09-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är en omhuldad trådsanning.
Varför är det så viktigt att dölja hur många KKs
hon hade samtidigt som ni skriver att det inte
var något fel med det?
Jag har haft ett flertal "KK:s" i mitt liv och än har jag inte blivit dödad eller ens blivit ovän med någon av dom. Jag misstänker att det är SD det är fel på. Det är HAN som svek HD, inte LW. Det var HAN som smög ut om natten och låg med en annan kvinna trots att han var gift. Det var HAN som låtsats vara hemma hela kvällen trots en psykiskt sjuk kvinna som var mor till hans barn. Det var han som han legat i LWs säng, och penetrerade henne fullt ut. Det var HAN som inbjöd henne till baksätet i sin egen bil. Det var HAN som smög bakom ryggen på sin egen fru som han gift sig med och gett löften om "nöd och lust".

Nå, du vet allt det där, men väljer att fokusera på den som INTE är mördaren. Dvs LW. Hon slog inte ihjäl sig själv.

Tack för intressant men totalt värdelös "diskussion" under ett par år Gloria.
Senast redigerad av Picasso2 2020-09-14 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in