Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
En av mina slutsatser är att vi misslyckades med det mesta i jämförelse med våra grannländer.
Vi har självklart misslyckats att skydda våra äldre, skulle dessa ha skyddats hade vi behövt göra saker i början på året (utbildat i hygien, säkerställt skyddsutrustning, stängt av äldreboenden o s v o s v)
Mina slutsatser utifrån denna objektiva och vetenskapliga filmen är; (lånar dessa av skribenten Beaver tror jag det är)
*Lockdown och munskydd har ingen epidemiologisk effekt
* Sverige, Spanien, UK har drabbats hårdare av covid pga stor underdödlighet 2019
* Norge, Danmark och Finland hade i motsats till Sverige en normal dödlighet 2019. Ungern hade stor överdödlighet 2019.
* Ökningen vi ser nu består av massiv (panik)testning. Många av e upptäckta fallen nu är inte ens aktiv smitta.
* Dödlighetskurvorna i covid följer exakt influensakurvorna. Influensakurvorna ser olika ut i olika tropiska zoner. Därav att USA sett en tydlig 2:a våg, de har flera tropiska zoner.
Lägger till lite mer utifrån filmen: Detta kan bli större negativa effekter på lite längre sikt med dessa panikstängningar i områden som; folkhälsa, vårdskulder, arbetslöshet, psykologis ohälsa o s v