2020-09-13, 13:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hade hon härjat på en swingersklubb hade ingen höjt ögonbrynen. Men hon blandade ju själv religion i detta.

Hon klädd sig till ett lamm – för att sen bakom ryggarna visa sig vara en ulv.

Det är då folk blir förbannade. För de känner sig bedragna av pastorn. Och detta med fog.

Jo nu vet vi det .

Och därför skall hon dödas ?

För du är väl medveten om att vi talar om en kvinna som blivit mördad .

Om du vill skriva i en egen tråd om skillnaden mellan dåligt prästerskap eller dylikt så är det ju helt okej ,men att skriva oändliga saker om hur hon var som kristen hör ju inte till mordet .
Att vara okristlig är inget skäl till att bli mördad ,vad jag vet ?

Eller har du någon annan uppfattning ,likt andra k*ranläsandes folk?
Stena till döds ,osv.

Nu orkar jag inte skriva mer om det här ,tack för mig...

//L*ena är död -jag är mycket ledsen,
önskar jag kunde vrida tillbaka bandet ....så vi kunnat hjälpa henne...
Senast redigerad av landbandy 2020-09-13 kl. 13:28.
Citera
2020-09-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag förstår.

Det är nog viktigt för hennes barn att få upprättelse omkring sin mammas död ,tror du inte?

Det är ju deras väl och ve, vi mest vill hjälpa.
Vad andra runt omkring tycker, är så pass ointressant kan jag tycka eftersom ingen utav deras nära och kära har tagits ifrån dem =bllivit mördade .Är en otroligt väsentlig skillnad på dessa olika saker,visst!?
Om dessa människor vill ha en stort berg sopat under mattan som de snubblar på dag efter dag är ju deras problem...

Det viktiga för oss härinne är att få till en rättvisa omkring L*enas död.

Jag själv kommer aldrig förlåta den person som dödade henne .Den personen är och förblir en xxxxx enligt mig ,
Skiter i om den ansåg sig ha rätt till att göra detta ,MAN får inte döda en annan medmänniska .

Att tänka så pass mycket på sig själv så att man kan släcka en annan människas liv är och förblir för mig helt förskräckligt galet.
Gränslöst farligt.
Sjukt.

Jag vet inte om barnen blir lyckligare ifall detta nu fortsätter år ut och år in. Tror du inte att även de vill helst glömma och gå vidare?

Jag anser dessutom att HD:s barn har fått lida väldigt mycket under resans gång. Ingen av deras föräldrar har blivit mördad – men väl tagits ifrån dem för en lång tid. Barnen har fått betala ett mycket högt pris och till det är även LW delvis skyldig till.

Det är förresten inte säkert att mördaren tänkte på sig själv när hen släkte livet. Hen kanske tänkte på alla andra oskyldiga som hade lidit tillräckligt redan. Mördaren kanske ville helt enkelt att detta skulle får slut någon gång och i brist på att parterna själva hade sett till att det tog slut då tog man saken i egna händer?
Senast redigerad av sno 2020-09-13 kl. 13:31.
Citera
2020-09-13, 13:31
Medlem
Honan6s avatar
SD mobil BG50883-1 Samsung Galaxy6 tog de från honom 15 maj.

I Aktbil. 163 Del A daterat 2020-02-10 (sent datum!) ses bl a att SD har raderat följande i mobilen:

2 Mobilmastningar - till vilken nytta raderar man två mobilmastningar?

16 Trådlösa nätverk - Kanske helt onödiga trådlösa nätverk som han raderar löpande, men kanske de främst raderats för att mobilen inte skulle koppla upp mot kända nätverk om han hade den med sig när LW mördas?

28 Platser - varför vill man radera platser man varit på?

25 Samtalsloggningar - varför?

6673 Bilder - en rejäl mängd bilder

216 Ljudfiler - 38 av dessa var Telegram ljudfiler och 68 i Whatsup hangouts

26 Webbhistorik - känsliga sidor?

179 Sms - till LW?

www.bildtagg.se/bild/dn0spqm9r5sy0nlp9qnvid
Citera
2020-09-13, 13:40
Medlem
Citat:
Jo nu vet vi det .

Och därför skall hon dödas ?

För du är väl medveten om att vi talar om en kvinna som blivit mördad .

Om du vill skriva i en egen tråd om skillnaden mellan dåligt prästerskap eller dylikt så är det ju helt okej ,men att skriva oändliga saker om hur hon var som kristen hör ju inte till mordet .
Att vara okristlig är inget skäl till att bli mördad ,vad jag vet ?

Eller har du någon annan uppfattning ,likt andra k*ranläsandes folk?
Stena till döds ,osv.

Nu orkar jag inte skriva mer om det här ,tack för mig...

//L*ena är död -jag är mycket ledsen,
önskar jag kunde vrida tillbaka bandet ....så vi kunnat hjälpa henne...

Om man lever ett moraliskt tvivelaktigt liv och umgås med likasinnade, då finns det en risk att dessa människor man umgås med bryter mot samhällets regler inte vara på ett sätt – utan flera.

Man struntar helt enkelt i dem som vi andra anser vara självklara spelregler att följa.

Ungefär som om LW hade umgåtts med kriminella – då fanns det ju en risk att dras med i den sortens moral och etikregler.

Om man först låtsas vara djupt religiös (en pastor rimligtvis är det) och sen beter sig som en prostituerad – då blir också domen mycket hårdare. Det är dubbelmoralen och hyckleriet som stör den vanliga syndiga medborgaren.
Citera
2020-09-13, 13:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om man lever ett moraliskt tvivelaktigt liv och umgås med likasinnade, då finns det en risk att dessa människor man umgås med bryter mot samhällets regler inte vara på ett sätt – utan flera.

Man struntar helt enkelt i dem som vi andra anser vara självklara spelregler att följa.

Ungefär som om LW hade umgåtts med kriminella – då fanns det ju en risk att dras med i den sortens moral och etikregler.

Om man först låtsas vara djupt religiös (en pastor rimligtvis är det) och sen beter sig som en prostituerad – då blir också domen mycket hårdare. Det är dubbelmoralen och hyckleriet som stör den vanliga syndiga medborgaren.

Hmm,vilken Dom pratar du om ?
Citera
2020-09-13, 13:48
Medlem
Citat:
Hmm,vilken Dom pratar du om ?

Omgivningens. Medmänniskornas. Örebrobornas. Sektmedlemmarnas. Släktingarnas. Arbetskamraternas.

Även de som eventuellt sitter med mer information kan tänkas resonera som så att man vill inte tvätta någon mer byk offentligt. Att detta har varit tillräckligt smutsigt redan och att tillräckligt många oskyldiga redan är drabbade. Det behövs inga fler som skulle gråta.
Citera
2020-09-13, 13:49
Medlem
landbandys avatar
Felet var att SD hela tiden fortsatte att invagga LW i framtidsplaner som gjorde att hon höll kvar vid honom .

Varför kunde han inte svarat henne då hon frågat om han legat med sin fru ;
-Jaaadå idag låg vi vid 3 tillfällen så på det viset är det .

Även om han ej gjort det så kunde han väl ha sagt så ,då hade hon ju inte behövts dödats utan hon hade tröttnat på SD som hade allt med sin fru .
Så länge LW trodde att hennes sexakter betydde 100% för SD så fanns hon ju kvar som en stalker ...

Fattar ju alla
Citera
2020-09-13, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ok, nu ser jag i konversationen 19 okt: LW passerar tvättstugan, fortsätter mot B*tesvägen 6 och E*envik, K*rin på B*tesvägen 7 och upp mot SD ("passerar ditt") och in på cykelbanan, belägen mellan SD och UW. SD besöker granne i närheten av UWs villa.

Fetat: i någon närliggande byggnad där, ja. En gissning är 4D för ingen ägare syns vara registrerad där.

Ett flertal cykelbanor i anslutning till F*gelbärsg. att välja bland i kombo med ett kodspråk, gör det inte enklare att veta vilken cykelbana som avses vid resp. tillfälle.

Ja, troligen är det den cyklebanan som du säger som det handlar om den 19:e.

När det gäller Fågelbärsgatan, tänker jag att den 12:e var det ju meningen att de skulle ses för att laga hennes cache (enligt SD). Nu är mitt minne dåligt, och jag minns inte längre vilken cache det var, men som jag minns det så låg den i brynet vid Vivallaskogen. Jag har tidigare skrivit om det har, men har glömt vad cachen hette. Därför tänker jag att det är därför hon står vi Fågelbärsgatan när hon skriver Hallå, Hallå, Hallå utan att får svar från SD.

Tvättstugan verkar vara en plats där de sågs ibland.
Citera
2020-09-13, 13:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, troligen är det den cyklebanan som du säger som det handlar om den 19:e.

När det gäller Fågelbärsgatan, tänker jag att den 12:e var det ju meningen att de skulle ses för att laga hennes cache (enligt SD). Nu är mitt minne dåligt, och jag minns inte längre vilken cache det var, men som jag minns det så låg den i brynet vid Vivallaskogen. Jag har tidigare skrivit om det har, men har glömt vad cachen hette. Därför tänker jag att det är därför hon står vi Fågelbärsgatan när hon skriver Hallå, Hallå, Hallå utan att får svar från SD.

Tvättstugan verkar vara en plats där de sågs ibland.

Hur gick man in i tvättstugan - med nyckel, kod eller tagg? Tänkte på nyckeln som hittades hos familjen D och som "ingen" visste vart den hörde hemma.
Citera
2020-09-13, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej; det tror jag inte eftersom datorhändelser tidsmässigt stämmer överens med det som ses sammanfattas för SD:s digitala aktiviteter i huvudprotokollet.

Skumt med datorn då!
Men det borde väl utredningen lagt märke till, de tider som USB minnet är insatt i datorn?
Bra att du rotar i det här.
Citera
2020-09-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar.
Om någon varit inne och raderat i LWs dator
så kan det givetvis finnas någon som
polisen inte ens känner till.

Kan du berätta var hon träffade dem?
GC, kyrkan, jobbet eller någon annanstans?
Kan/vill du tipsa polisen?

Såg att någon trodde att det var poliser och kopplade till MGM. Så är inte fallet. Det är helt vanliga familjefäder med viss status gällande yrken. Det finns flera personer i LWs inre krets som vet om dessa män men valt att vara tysta. Några har pekat mot MGM utan att nämna annan information. Jag kan eg inte uttala mig om andras val men tror att det handlar om solidaritet gentemot personer. Lämnar din sista fråga obesvarad för stunden.
Citera
2020-09-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Såg att någon trodde att det var poliser och kopplade till MGM. Så är inte fallet. Det är helt vanliga familjefäder med viss status gällande yrken. Det finns flera personer i LWs inre krets som vet om dessa män men valt att vara tysta. Några har pekat mot MGM utan att nämna annan information. Jag kan eg inte uttala mig om andras val men tror att det handlar om solidaritet gentemot personer. Lämnar din sista fråga obesvarad för stunden.

Du vill inte svara på frågan om du tycker att Sd stalkade Lena.
Det säger allt om dig och din agenda blir tydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in