2020-09-03, 15:39
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vad jag läst - i tråden/ i utdrag ur FUP här - hittades mannen sittande/halvliggande i fåtölj med mobil i handen.
Om jag minns rätt hade de båda en mobiltelefon när de hittades, han hade sin i handen, hennes låg just bredvid hennes kropp.
Jag undrade också varför dom inte har ringt efter hjälp. Nogonstans måste dom vel förstå att detta skulle gå åt fel håll, där i slutändan. Som barnabyhimself säger, kanske dom skyddade sin son in i döden.
Citera
2020-09-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Om jag minns rätt hade de båda en mobiltelefon när de hittades, han hade sin i handen, hennes låg just bredvid hennes kropp.
Jag undrade också varför dom inte har ringt efter hjälp. Nogonstans måste dom vel förstå att detta skulle gå åt fel håll, där i slutändan. Som barnabyhimself säger, kanske dom skyddade sin son in i döden.

Trodde att mannen var på väg att ringa - döden hann före.
Citera
2020-09-03, 21:04
Medlem
Citat:
Trodde att mannen var på väg att ringa - döden hann före.

Jo. Det tror jag med. De båda skulle ringt så mycket tidigare:/. Verkar som Anette dig först måste gått fort mellan de. Jag läser de som hon försökte fly till badrummet och Bent försökte ringa 999 men Mikael var både snabbare och våldsammare.
Citera
2020-09-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Jo. Det tror jag med. De båda skulle ringt så mycket tidigare:/. Verkar som Anette dig först måste gått fort mellan de. Jag läser de som hon försökte fly till badrummet och Bent försökte ringa 999 men Mikael var både snabbare och våldsammare.

Mycket tidigare? Josefin hade kommit med tåg och buss från Umeå, kom väl till barndomshemmet vid sextiden på kvällen. Hon skulle hämta grejor hon behövde till de nya studierna. Ett par timmar senare hittades hon ute i samhället, blodig.
Citera
2020-09-04, 08:48
Medlem
Citat:
Mycket tidigare? Josefin hade kommit med tåg och buss från Umeå, kom väl till barndomshemmet vid sextiden på kvällen. Hon skulle hämta grejor hon behövde till de nya studierna. Ett par timmar senare hittades hon ute i samhället, blodig.

Ett par timmar ja... kommer inte ihåg hur mycket skador Anette hade men Bengt skulle ha ringt polisen vid första slaget / attacken. Mikael var våldsam innan. Varför vänta. Kosta dem båda livet
Citera
2020-09-04, 11:05
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (28-åring dömd för dubbelmord i Hjo):
Citat:
En person har dömts för mordet på ett gift par i Hjo. Den dömda personen är barn till offren. Gärningen skedde den 8 mars 2020 då den tilltalade kom på besök hos föräldrarna och efter diskussioner angrep dem med kniv. Offren avled av stick- och skärskador.

Den dömda personen har haft ett komplicerat förhållande till sina föräldrar. Vid besöket kom man i diskussion varvid den nu dömda personen hämtade kniv och angrep först modern och sedan fadern. Offren tillfogades i hemmet omfattande stick- och skärskador av vilka de avled. Tingsrätten har gjort bedömningen att den dömda personen, som lider av psykisk ohälsa, måste ha varit medveten om sitt handlande. Personen döms därför för uppsåtligt brott. Den dömda har efter angreppet mot föräldrarna själv påkallat hjälp från allmänheten som tillkallat polis.

Tingsrätten har rubricerat gärningen som mord då våldet varit omfattande och brutalt samt då den dömda haft tid att besinna sig under händelsen men inte gjort så.

Den dömda personen har bedömts lida av en allvarlig psykisk störning såväl vid gärningen som vid rättspsykiatrisk utredning. Påföljden bestäms därför till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Den dömda har ålagts att betala skadestånd till sina halvsyskon samt andra till offren närstående.
Skaraborgs tingsrätt, mål: B 972-20
Citera
2020-09-04, 14:23
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatgirldahmer
Jag var inte där, hade tänkt gå dit med hade såklart oturen att bli sjuk. Men jag beställde hem ljudfilerna från Skaraborgs Tingsrätt! :3

Dela med dig 🙂
Citera
2020-09-06, 15:56
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SitnamRumel
Hur länga har denna elpistol funnits tillgänglig i hemmet? Har hatet mot transpersonen varit så stort så att den har använts från baby-ålder? Kanske i samband med någon av de många våldtäkterna? En nyfödd baby behöver värme, mat och ömhet. Kanske elchocken gör att barnet fönimmer värme på huden och att det blir ömt efteråt men det är inte den typen av värme och ömhet ett litet nyfött barn behöver. Undrar om man har hittat fler "tortyrredskap" i hemmet men polisen har placerat den informationen i "slasken" för nu skall transpersonen sättas dit!

Håller med dej. I detta fall anser jag att gm är ett större offer än föräldrarna. Han måste varit med om traumatiska känslofyllda händelser. Om gm o de andra syskonen var halvsyskon sååå kan det bli så. Jag känner såväl igen det. Det byggs upp ett svart hat under åren. Vissa föräldrar förtjänar att dö. Tyvärr. Sånt är livet ibland. Stackars pojk.
Senast redigerad av Darkwind 2020-09-06 kl. 15:59.
Citera
2020-09-07, 12:33
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Håller med dej. I detta fall anser jag att gm är ett större offer än föräldrarna. Han måste varit med om traumatiska känslofyllda händelser. Om gm o de andra syskonen var halvsyskon sååå kan det bli så. Jag känner såväl igen det. Det byggs upp ett svart hat under åren. Vissa föräldrar förtjänar att dö. Tyvärr. Sånt är livet ibland. Stackars pojk.
Jag tycker det mer tyder på att GM har vanföreställningar, mycket av det han tror har hänt verkar han ha googlat fram. Det är synd när psykiatrisk vård blir frivillig när man blir myndig. Det här hade inte behövt hänt om han hade fortsatt fått vård.
Citera
2020-09-08, 12:48
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag tycker det mer tyder på att GM har vanföreställningar, mycket av det han tror har hänt verkar han ha googlat fram. Det är synd när psykiatrisk vård blir frivillig när man blir myndig. Det här hade inte behövt hänt om han hade fortsatt fått vård.
Hade räckt att bryta helt med föräldrarna om han nu mådde så dåligt av dom, enligt honom.
Man dödar inte sina föräldrar. Ja han skulle behövt ha kontinuerlig kontakt med psyk. Jag kan inte föreställa mig den panik föräldrarna måste känt när dåren gick bärsärk. Bra att han hamnar på rättspsyk, det dröjer nog innan han kommer ut igen.
Citera
2020-09-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatgirldahmer
Jag var inte där, hade tänkt gå dit med hade såklart oturen att bli sjuk. Men jag beställde hem ljudfilerna från Skaraborgs Tingsrätt! :3

Verkar inte som om thatgirldahmer är online mycket och det går inte att skicka PM till henne heller.. Kan någon tala om vart man kan vända sig för att få ljudfilerna? Och hur mycket de skulle komma att kosta.
Citera
2020-09-12, 22:59
Medlem
Är inte online superofta, men det kostade 120;- att få hem en sticka.
Vet inte hur jag ska ladda upp då filerna är stora :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in