2020-08-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatgirldahmer
Nu på torsdag och fredag är det rättegång!

Bara 2 dagar_Känns som om det inte räcker till. Är det någon som kommer att gå så man kan få uppdateringar om vad som händer.
Citera
2020-08-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Han har snappat upp begreppet "vardagsalkoholist", som nykterister använder pejorativt om vanligt folk, för att tala nedsättande om föräldrarna.

Oh.. nu förstår jag vad du menar, grabben är helt störd.
Citera
2020-08-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Bara 2 dagar_Känns som om det inte räcker till.

Låter lite kort men å andra sidan är det ju ett hyfsat ”färdigt fall”; inga oklarheter ang vem som är GM etc.
De har ju tex skriftligt erkännande: ”Mamma och pappa är döda. Jag dödade dem med en kniv.” (skrivet på cellväggen)
Citera
2020-08-18, 12:30
Medlem
Lalle46s avatar
Tror han får psykvård. Bättre för honom för jag tror aldrig mer han släpps ut, förhoppningsvis. Men kunde ändå varit kul om han fick fängelse? "Jag vill kallas för Josefin", anar att han får det tufft med grabbarna. 😅
Jag tycker det är helt åt helvete att man ska kunna byta namn till det andra könet hur som helst. Så imorgon kan jag då heta Anna-Lisa.. 🤦‍♂️ Såg storleken på hans fötter, blir svårt att få tag i damskor med dom skidorna??
Citera
2020-08-18, 12:57
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Oh.. nu förstår jag vad du menar, grabben är helt störd.

Så det är det att han kallar sin föräldrar för alkolister som gör honom störd?
Citera
2020-08-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Så det är det att han kallar sin föräldrar för alkolister som gör honom störd?

Menade mest att han försöker rättfärdiga morden med att säga att de är alkoholister..
Citera
2020-08-20, 15:42
Medlem
Vet någon hur det har gått idag?
Citera
2020-08-20, 18:33
Medlem
Citerat från rättegången från SLA

– "Jag har under många år velat säga upp kontakten med mina föräldrar, den där dagen ville jag säga det till dem, tydligt. Men det blev bråk och diskussioner när jag ville konfrontera dem med vad jag anser att de har gjort mot mig under min uppväxt."

– "Jag blev arg på min mamma, hämtade en kniv och hon sade och gjorde saker som ledde till att jag inte stod ut. Jag kände mig provocerad och såg rött, tappade besinningen och högg. Jag högg blint."

– "Han högg mig med en elpistol i nacken. Jag vänder mig om och hugger reflexmässigt mot honom också. Jag hugger dem båda flera gånger."

– "Jag grät och var chockad, detta är ett stort trauma för mig också."
Citera
2020-08-20, 18:55
Medlem
MegaLomanis avatar
Om man har en elpistol hemma, talar väl det för att man lever under hot, eller?Föräldrarna hade på känn att något sån't här skulle hända till slut.
GM var hatisk och mordisk och föräldrarna visste det. Människan försöker naturligtvis att få det till dråp.
Citera
2020-08-20, 20:01
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatgirldahmer
Citerat från rättegången från SLA

– "Jag har under många år velat säga upp kontakten med mina föräldrar, den där dagen ville jag säga det till dem, tydligt. Men det blev bråk och diskussioner när jag ville konfrontera dem med vad jag anser att de har gjort mot mig under min uppväxt."

– "Jag blev arg på min mamma, hämtade en kniv och hon sade och gjorde saker som ledde till att jag inte stod ut. Jag kände mig provocerad och såg rött, tappade besinningen och högg. Jag högg blint."

– "Han högg mig med en elpistol i nacken. Jag vänder mig om och hugger reflexmässigt mot honom också. Jag hugger dem båda flera gånger."

– "Jag grät och var chockad, detta är ett stort trauma för mig också."

Varför åker man hem till någon för att säga att man vill säga upp kontakten med dem?
Är det inte enklare att... tja... bara säga upp kontakten?

Hur som helst så lyckades han definitivt säga upp kontakten med sina föräldrar, och troligen med resten av familjen också.
Citera
2020-08-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Varför åker man hem till någon för att säga att man vill säga upp kontakten med dem?
Är det inte enklare att... tja... bara säga upp kontakten?

Hur som helst så lyckades han definitivt säga upp kontakten med sina föräldrar, och troligen med resten av familjen också.

Tror att syskonen hade väldigt lite kontakt med honom redan innan detta. De ville inte att han skulle träffa sina barn dvs Mikaels syskonbarn.
Citera
2020-08-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Om man har en elpistol hemma, talar väl det för att man lever under hot, eller?Föräldrarna hade på känn att något sån't här skulle hända till slut.
GM var hatisk och mordisk och föräldrarna visste det. Människan försöker naturligtvis att få det till dråp.

Hur länga har denna elpistol funnits tillgänglig i hemmet? Har hatet mot transpersonen varit så stort så att den har använts från baby-ålder? Kanske i samband med någon av de många våldtäkterna? En nyfödd baby behöver värme, mat och ömhet. Kanske elchocken gör att barnet fönimmer värme på huden och att det blir ömt efteråt men det är inte den typen av värme och ömhet ett litet nyfött barn behöver. Undrar om man har hittat fler "tortyrredskap" i hemmet men polisen har placerat den informationen i "slasken" för nu skall transpersonen sättas dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in