2020-09-12, 20:00
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan du inte länka? Jag skulle behöva se det.

Adde länkade tidigare det är så jävla abstrakt och bisarrt.

Det är ungefär som att han skulle titta på en målgest och beskriva vad spelaren i målgesten vill förmedla med ord.
Citera
2020-09-12, 20:06
Medlem
Efter att varit lite bortom verkligheten ett tag. Vad är det senaste om att tillåta begränsad publik på matcherna? Hoppas vi fortfarande på oktober?
Citera
2020-09-12, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Adde länkade tidigare det är så jävla abstrakt och bisarrt.

Det är ungefär som att han skulle titta på en målgest och beskriva vad spelaren i målgesten vill förmedla med ord.

Kommentator "Jag vet inte om han försöker döda honom"

Alm " Nej, men om man tar ett struptag på någon, vad är det oftast en indikation på att man gör?"

Helt otroligt att du inte lyckas tyda det.
Citera
2020-09-12, 20:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Han vill döda honom. Han vill inte att han lever längre.

...sa man på Hisingen, i en liten, liten klubb som gråter och gråter. Förlorar mot mästarna och vågar inte möta dom igen.

Avd: Skjut upp matchen.
Citera
2020-09-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Nä, jag talar som Fässbergs IF..... eller vad de nu heter.

Jag tänkte att jag skulle stötta någon av Hammarby's närmaste konkurrenter.

Fässberg blev rånade på sin givna allsvenska plats en gång i tidens begynnelse, given, då det var ett av Sveriges absolut bästa lag, platsen gick till Landskrona BOIS istället.

Det ställdes ekonomiska särkrav på Fässberg från förbundet, krav dom faktiskt lyckades uppfylla genom att en mecenat stod för bankgarantin, men då var det redan försent, dom fixade cashen, men inte deadline.

Hade Fässberg fått sin plats i allsvenskan är det inte alls orimligt att anta att dom skulle ha kunnat ta fler titlar. Dom hade spelarna för det, t ex Svarte Filip, som sedermera blev en av Blåvitts stora legender, det är väl enbart Torbjörn "gud" Nilsson som har gjort fler mål.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-12 kl. 20:39.
Citera
2020-09-12, 20:41
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fässberg blev rånade på sin givna allsvenska plats en gång i tidens begynnelse, given, då det var ett av Sveriges absolut bästa lag, platsen gick till Landskrona BOIS istället.

Det ställdes ekonomiska särkrav på Fässberg från förbundet, krav dom faktiskt lyckades uppfylla genom att en mecenat stod för bankgarantin, men då var det redan försent, dom fixade cashen, men inte deadline.

Hade Fässberg fått sin plats i allsvenskan är det inte alls orimligt att anta att dom skulle ha kunnat ta fler titlar. Dom hade spelarna för det, t ex Svarte Filip, som sedermera blev en av Blåvitts stora legender, det är väl enbart Torbjörn "gud" Nilsson som har gjort fler mål.
Nu skulle jag inte påstå att jag är mycket till Fässbergs-supporter på riktigt, men tack för den utläggningen. Haha
Citera
2020-09-12, 20:54
Medlem
Citat:
Nu skulle jag inte påstå att jag är mycket till Fässbergs-supporter på riktigt, men tack för den utläggningen. Haha

haha

Ingen orsak!

Men ja, historien hade kunnat se annorlunda ut, utan myglet, vem vet var Fässberg hade varit idag om dom inte hade blivit rånade. Nu är dom ett mittenlag i Div 5B, som då och då får fram några bra juniorer.
Citera
2020-09-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kommentator "Jag vet inte om han försöker döda honom"

Alm " Nej, men om man tar ett struptag på någon, vad är det oftast en indikation på att man gör?"

Helt otroligt att du inte lyckas tyda det.

Du kan ju iallafall medge att Alm inte ger ett skärpt intryck direkt i den intervjun.
Citera
2020-09-12, 22:26
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Nu var det iofs symboliken Alm talade om. Man måste vara riktigt korkad om man tror att Alm menade det bokstavligen.

Vad gäller Jonas Olsson så är det så är det helt otroligt att någon kan bli så svettigt ful? Att dom inte blurrade hans ansikte under matcherna är ett under. Han lär ha traumatiserat otaliga barn genom åren.

Härligt att du går all in på att försvara Alm! Personligen har jag inte så mycket till övers för golbögar men fint att ert gäng håller enad front på den biten.
Senast redigerad av cokehyena 2020-09-12 kl. 22:41.
Citera
2020-09-12, 23:55
Medlem
Citat:
Jag är inte så besatt. Jag tyckte dock det var ett riktigt fjantigt uttalande av JDT. Våran uppskjutna match var ju såklart inget som påverkade resultatet i eran match så det kändes svagt att på något sätt börja leta anledningar på alla möjliga håll om varför det gick dåligt.

Vad gäller AC så var jag seriös med att jag respekterade hans ord, det var inte ett svepskäl för att gnälla mer över JDT. AC har alltid känts som en grinkuk men här var han mycket mer mogen än sin tränare.

Vad sa han då?

Jag kan ju förstå till viss del om han är grinig då de uppskjutna matcherna innebär att AIK då t ex har haft typ en veckas vila med träning medans MFF haft 2 dagar. Det blir ju inte helt rättvist.

Vårt U19 håller på att kryssa bort serievinsten.

Yonatan Yosef och Yaqup Finey var med i U19 nu, Danilo Glusica(2005) var med i U17 och gjorde mål direkt, han öser in dom.

AFC Göteborg(ja... ) har flera bra 05 om man får tro dom som håller koll, leder serien har jag för mig, men ingen är med i landslagssamlingen nu i veckan som kommer.

P05-landslaget
Bosön 14 – 17 september

Elis Bishesari – IF Brommapojkarna
Argyrios Gkoulios – AIK FF
Filip Sidklev – IF Brommapojkarna
Saadoon Ali Mohlin Al-Ghrairi – Nacka United FF
André Alvarez Perez – MAlmö FF
Måns Andersson – Halmstads BK
Enzo Andrén – IF Elfsborg
Taha Ayari – AIK FF
Roony Bardagji – FC Köpenhamn
Danilo Glusica – IFK Göteborg
Robin Hadad – Örebro SK FK
Jardell Kanga – IF Brommapojkarna
Kazper Karlsson – Halmstads BK
Montader Madjed – Östers IF
Elison Makolli – Malmö FF
Anton Mossnelid – GIF Sundsvall
Fredrik Nissen – IF Brommapojkarna
Gottfrid Rapp – IF Elfsborg
Marco Olsson Valdés – IF Brommapojkarna
Matteo Perez Vinlöf – IF Brommapojkarna
Wille Persson – Malmö FF
Momodou Lamin Sonko – BK Häcken
Emmanuel Tannor – IFK Göteborg
Edvin Tellgren – Karlslunds IF
Ludwig Thorell – IF Brommapojkarna
Nils Zetterström – Malmö FF
William Åkesson – Kalmar FF
Citera
2020-09-13, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Du kan ju iallafall medge att Alm inte ger ett skärpt intryck direkt i den intervjun.

Det är en helt annan sak. Är man vansinnig så är det inte alltid så lätt att hitta orden. Alm var vansinnig på skogstrollet med rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Härligt att du går all in på att försvara Alm! Personligen har jag inte så mycket till övers för golbögar men fint att ert gäng håller enad front på den biten.

Golbögar... Du tycker alltså att en tränare som står upp för sina spelare är en golbög? Kan vara det dummaste jag läst i denna tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad sa han då?

Jag kan ju förstå till viss del om han är grinig då de uppskjutna matcherna innebär att AIK då t ex har haft typ en veckas vila med träning medans MFF haft 2 dagar. Det blir ju inte helt rättvist.

Vårt U19 håller på att kryssa bort serievinsten.

Yonatan Yosef och Yaqup Finey var med i U19 nu, Danilo Glusica(2005) var med i U17 och gjorde mål direkt, han öser in dom.

AFC Göteborg(ja... ) har flera bra 05 om man får tro dom som håller koll, leder serien har jag för mig, men ingen är med i landslagssamlingen nu i veckan som kommer.

P05-landslaget
Bosön 14 – 17 september

Elis Bishesari – IF Brommapojkarna
Argyrios Gkoulios – AIK FF
Filip Sidklev – IF Brommapojkarna
Saadoon Ali Mohlin Al-Ghrairi – Nacka United FF
André Alvarez Perez – MAlmö FF
Måns Andersson – Halmstads BK
Enzo Andrén – IF Elfsborg
Taha Ayari – AIK FF
Roony Bardagji – FC Köpenhamn
Danilo Glusica – IFK Göteborg
Robin Hadad – Örebro SK FK
Jardell Kanga – IF Brommapojkarna
Kazper Karlsson – Halmstads BK
Montader Madjed – Östers IF
Elison Makolli – Malmö FF
Anton Mossnelid – GIF Sundsvall
Fredrik Nissen – IF Brommapojkarna
Gottfrid Rapp – IF Elfsborg
Marco Olsson Valdés – IF Brommapojkarna
Matteo Perez Vinlöf – IF Brommapojkarna
Wille Persson – Malmö FF
Momodou Lamin Sonko – BK Häcken
Emmanuel Tannor – IFK Göteborg
Edvin Tellgren – Karlslunds IF
Ludwig Thorell – IF Brommapojkarna
Nils Zetterström – Malmö FF
William Åkesson – Kalmar FF

Han tyckte det var en skandal osv. Kjäll höll dock inte med honom när han sade att ÖSK hade gått med på att flytta matchen om dom bara fått frågan från MFF. Det finns ingen orättvisa utan dom hade bara sig själva att
skylla. Vem vet, AC kanske hade klarat sig från skada om MFF tänkt proaktivt i frågan?
Citera
2020-09-13, 07:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Denna? https://www.fotbollskanalen.se/video/10591472/alm-rasar-over-olsson-strypgrepp-han-vill-doda-honom/
Alm nyanserar ju så det är helt omöjligt att tro att han menar allvar. Med det sagt är det ju en smula överdrivet. Sedan förstår jag honom till fullo; Olsson borde rimligen få rött kort. Om det varit Marcus Degerlund, 19 år, hade han garanterat åkt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in