Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
I övrigt... hur känner göteborgare inför Roland Nilsson? Det är inte någon som jag skulle vara överlycklig över att få in personligen men man kanske inte är så kräsen heller med tanke på situationen
Har ingen aning om vad man skall förvänta sig, men nu handlar det mest psykologi ändå och jag har ingen aning om han kan få våra gubbar att börja tro på det och tagga till, och tagga till nu, med en gång. Man får be till Torbjörn och hoppas på det bästa, hemskt att inte kunna gå på matcherna och hjälpa till att tända och stötta laget nu.
Det går inte att bygga något nytt på några dagar, det går möjligtvis att skruva på några detaljer, i den bästa av världar hade man haft mer is i magen och gjort den här rekryteringen efter säsongen. Nu kommer Rolle ha ont om tid och få ordentliga träningsdagar de närmaste veckorna.
Ferran kommer fortsätta som assisterande, så viss kontinuitet får man ju räkna med, jag tror Rolle är smart och skicklig nog att se vad som faktiskt är bra och vad som behöver förändras. men det kanske blir 4-4-2. Det finns ju iaf någon sorts röd tråd i och med att han tränat U17 och U21, jag tror det fanns på pluskontot, inga akademiplaner på brasan, det var ju en del av Poyas jobb att få in fler egna kids i laget.
Om Rolle vänder på detta, kortsiktigt, så vill jag se att vi långsiktigt
Får fram många egna spelare som kan etablera sig, det är en multiplier.
Vill inte se värsta sortens brunkarfotboll, sparka och spring.
Vill se oss utveckla spelet mot samlade försvar. -> Det är kul och väldigt mycket enklare att spela fotboll mot lag som bjuder på ytor, det är trist och jobbigt att spela mot lag som krymper ytor, spelar kompakt och ligger lågt/inte bjuder på ytor. Se U21s matcher mot Island och Italien för exempel på båda typer av motstånd.
Hitta tillbaka till det omställningsspel vi hade våren 2019. Behålla bolltryggheten laget visat många gånger.