2020-09-11, 20:25
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Skämt åsido, vi behöver bättre domare, inte VAR.

Just vinnarkultur är kanske inget ämne man ska ta upp som Häckensupporter, det slår lätt tillbaka
”Vinnarkultur” den där mytiska kraften som ”storlag” har.

Innebär att man är dryg i medgång och skyller på ett lag som man inte spelade mot i motgång?
Citera
2020-09-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Håller med. Och där har det ju förbättrats drastiskt sista säg 10 åren.

Norge är helt ute ur bilden (om vi snackar profiler) och AS är högre rankad. Danmark bortsett från FCK har mycket svårt att värva direkt från AS numera.

Det finns ju ändå en del exempel på när spelare går till Danmark, nu senast med Tim Prica.

Midtjylland har Joel Andersson som absolut skulle vara en av AS bästa högerbackar och för den delen även Cajuste som förvisso gick från ÖIS. Cajuste är inte given i startelvan... ännu, men det är ju en intressant spelare.

Det finns säkert fler exempel.
Citera
2020-09-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
I övrigt... hur känner göteborgare inför Roland Nilsson? Det är inte någon som jag skulle vara överlycklig över att få in personligen men man kanske inte är så kräsen heller med tanke på situationen

Har ingen aning om vad man skall förvänta sig, men nu handlar det mest psykologi ändå och jag har ingen aning om han kan få våra gubbar att börja tro på det och tagga till, och tagga till nu, med en gång. Man får be till Torbjörn och hoppas på det bästa, hemskt att inte kunna gå på matcherna och hjälpa till att tända och stötta laget nu.

Det går inte att bygga något nytt på några dagar, det går möjligtvis att skruva på några detaljer, i den bästa av världar hade man haft mer is i magen och gjort den här rekryteringen efter säsongen. Nu kommer Rolle ha ont om tid och få ordentliga träningsdagar de närmaste veckorna.

Ferran kommer fortsätta som assisterande, så viss kontinuitet får man ju räkna med, jag tror Rolle är smart och skicklig nog att se vad som faktiskt är bra och vad som behöver förändras. men det kanske blir 4-4-2. Det finns ju iaf någon sorts röd tråd i och med att han tränat U17 och U21, jag tror det fanns på pluskontot, inga akademiplaner på brasan, det var ju en del av Poyas jobb att få in fler egna kids i laget.

Om Rolle vänder på detta, kortsiktigt, så vill jag se att vi långsiktigt

Får fram många egna spelare som kan etablera sig, det är en multiplier.

Vill inte se värsta sortens brunkarfotboll, sparka och spring.

Vill se oss utveckla spelet mot samlade försvar. -> Det är kul och väldigt mycket enklare att spela fotboll mot lag som bjuder på ytor, det är trist och jobbigt att spela mot lag som krymper ytor, spelar kompakt och ligger lågt/inte bjuder på ytor. Se U21s matcher mot Island och Italien för exempel på båda typer av motstånd.

Hitta tillbaka till det omställningsspel vi hade våren 2019. Behålla bolltryggheten laget visat många gånger.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-11 kl. 23:30.
Citera
2020-09-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Har ingen aning om vad man skall förvänta sig, men nu handlar det mest psykologi ändå och jag har ingen aning om han kan få våra gubbar att börja tro på det och tagga till, och tagga till nu, med en gång. Man får be till Torbjörn och hoppas på det bästa, hemskt att inte kunna gå på matcherna och hjälpa till att tända och stötta laget nu.

Det går inte att bygga något nytt på några dagar, det går möjligtvis att skruva på några detaljer, i den bästa av världar hade man haft mer is i magen och gjort den här rekryteringen efter säsongen. Nu kommer Rolle ha ont om tid och få ordentliga träningsdagar de närmaste veckorna.

Ferran kommer fortsätta som assisterande, så viss kontinuitet får man ju räkna med, jag tror Rolle är smart och skicklig nog att se vad som faktiskt är bra och vad som behöver förändras. men det kanske blir 4-4-2. Det finns ju iaf någon sorts röd tråd i och med att han tränat U17 och U21, jag tror det fanns på pluskontot, inga akademiplaner på brasan, det var ju en del av Poyas jobb att få in fler egna kids i laget.

Om Rolle vänder på detta, kortsiktigt, så vill jag se att vi långsiktigt

Får fram många egna spelare som kan etablera sig, det är en multiplier.

Vill inte se värsta sortens brunkarfotboll, sparka och spring.

Vill se oss utveckla spelet mot samlade försvar. -> Det är kul och väldigt mycket enklare att spela fotboll mot lag som bjuder på ytor, det är trist och jobbigt att spela mot lag som krymper ytor, spelar kompakt och ligger lågt/inte bjuder på ytor. Se U21s matcher mot Island och Italien för exempel på båda typer av motstånd.

Hitta tillbaka till det omställningsspel vi hade våren 2019. Behålla bolltryggheten laget visat många gånger.

Kul svar!

Ja jag har nog aldrig vart imponerad av honom själv och tycker han vart rätt kass med U21 landslaget men det är ju rätt svår sitts att lyckas med ungdomslandslag generellt med hur mycket rullband det är på spelare osv där med.

Han avslutade på ett bra sätt mot Italien iaf.
Citera
2020-09-12, 00:25
Medlem
Roland Nilsson ett klokt och optimalt val.
Göteborg får ses som klara i och med detta, i min värld.

AIK är väl det som återstår vad gäller ”ångest”. Tycker det inte skrivs så mycket, som jag trodde det skulle göras, om AIK. Ni som är involverade, hur är ekonomin egentligen?
Vidare, hade det inte varit bättre att Norling fått order om att ändra taktiken istället för att kicka honom?
Billigare och bättre utfall förmodligen.

Konstig säsong. Norrköping, så överlägsna i början. Östersund som jag såg som ett absolut bottenlag. Elfsborg som kom från ingenstans men de lär väl tappa nu. Häcken som man varnat om i flera år är ”äntligen” i läge nu. Djurgården med resultat à la Hawaii. Nämnda Änglar och Gnaget, samt Nya Hammarby som agerar som förr.

Varberg, lite kul och Sirius, lika kul samt Örebro som plötsligt vaknat till liv. Dessa bör också nämnas.

Profetia: DIF spurtar från nu. Hammarby likaså. AIK ett stort ?, slåss med Helsingborg om att slippa kval. Göteborg går som tåget, med vissa uppehåll. Häcken och Elfsborg tappar. Falkenberg och Kalmar får mycket svårt. Norrköping vaknar till en smula. Resten nöjer sig med det lilla.

Intressant fortsättning.
Citera
2020-09-12, 09:10
Avslutad
Cred till AC som inte hoppar på JDT:s grinande när han fick frågan om flyttade matcher. Han hade säkert velat ha ett par dagars vila själv också. JDT och Daniel Andersson får skylla sig själva som inte undersökte möjligheten att flytta matchen när ÖSK säger att de inte hade varit något problem.
Citera
2020-09-12, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Cred till AC som inte hoppar på JDT:s grinande när han fick frågan om flyttade matcher. Han hade säkert velat ha ett par dagars vila själv också. JDT och Daniel Andersson får skylla sig själva som inte undersökte möjligheten att flytta matchen när ÖSK säger att de inte hade varit något problem.

Alltid en besatthet bland vissa här varje gång MFF gör eller uttalar sig om något. En journalist ringer upp och frågar vad man tycker om det, man svarar på frågan, inget mer med det. Även när det kommer till JDT är det ganska uppenbart att han pratar i affekt efter en urusel insats.

Hade ni fått spela så hade ni få Häckensupportrar ältat om det "felaktiga" beslutet samtidigt som Sonny och Alm hade varit ute och bölat som vanligt i media för resten av säsongen.Ditt lag vunnit tombolan var nöjd och glad över det. Alla har typ släppt det och gått vidare, ta det lugnt guldet räknas ändå inte den här säsongen har man fått höra här i tråden.

Edit: Glömde kommentera Göteborgs nya tränare. Roland Nilsson kan suga en feting, hoppas han misslyckas fatalt den fittan.
Senast redigerad av AIP 2020-09-12 kl. 09:50.
Citera
2020-09-12, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Alltid en besatthet bland vissa här varje gång MFF gör eller uttalar sig om något. En journalist ringer upp och frågar vad man tycker om det, man svarar på frågan, inget mer med det. Även när det kommer till JDT är det ganska uppenbart att han pratar i affekt efter en urusel insats.

Hade ni fått spela så hade ni få Häckensupportrar ältat om det "felaktiga" beslutet samtidigt som Sonny och Alm hade varit ute och bölat som vanligt i media för resten av säsongen.Ditt lag vunnit tombolan var nöjd och glad över det. Alla har typ släppt det och gått vidare, ta det lugnt guldet räknas ändå inte den här säsongen har man fått höra här i tråden.

Edit: Glömde kommentera Göteborgs nya tränare. Roland Nilsson kan suga en feting, hoppas han misslyckas fatalt den fittan.

Jag är inte så besatt. Jag tyckte dock det var ett riktigt fjantigt uttalande av JDT. Våran uppskjutna match var ju såklart inget som påverkade resultatet i eran match så det kändes svagt att på något sätt börja leta anledningar på alla möjliga håll om varför det gick dåligt.

Vad gäller AC så var jag seriös med att jag respekterade hans ord, det var inte ett svepskäl för att gnälla mer över JDT. AC har alltid känts som en grinkuk men här var han mycket mer mogen än sin tränare.
Citera
2020-09-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
En lyx Gbg inte har råd med.

På kort sikt, här och nu, känns Roland rätt. Enkelt spel, vinn några matcher med 1-0, hålla sig kvar i Allsvenskan.

Men nästa säsong? Vad ska Roland med Aiesh och co, känner jag.

Jaja.
Spelade inte Rolle Nilsson rätt offensiv fotboll med Malmö när han vann guld där? Han använde ju spelare som Harbuzi ofta, en liknande spelare som Aiesh.
Citera
2020-09-12, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Spelade inte Rolle Nilsson rätt offensiv fotboll med Malmö när han vann guld där? Han använde ju spelare som Harbuzi ofta, en liknande spelare som Aiesh.

Nä, det var Clotet som stod för det offensiva tänket den säsongen hos oss. Så rent i teorin kan det funka med Ferran så länge man fördelar rollerna på ett korrekt sätt.
Citera
2020-09-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Kasta inte sten i glashus nu. Häcken är nog det lag som grinar mest i hela serien. Grinar hos förbundet för att ni har några spelare borta på någon juniorlandskamp.

Här är ett annat exempel på ert grinande.
https://youtu.be/0w7r1Be_P-s

"Han vill döda honom", klassiker.
Citera
2020-09-12, 13:36
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus

Rolles tid kan väl sammanfattas som kattskit sen vännen Pep Clotet inträde då börja något hända.

Rolle är nog en perfekt tränare för IFK G. Ett uppköp jämfört med företrädaren lär de garanterat bli. Kan han få ihop bra samarbete med konsulten så lär de inte bli pytt i panna men iallafall mer poäng och finare spel.

Truppen är inte skit precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in