Citat:
Ursprungligen postat av
texashatt
Problemet är fortfarande allt hemligstämplande och dykförbud och alla andra märkliga omständigheter som kastar tvivel över allt som kommer från officiellt håll.
Du kan välja att tro på rapporterna men de är inget värda om uppgifterna inte får kontrolleras. Så varför ska du lita på rapporterna?
Jag litar ju inte på de officiella rapporterna fullt ut då det finns saker som inte stämmer. Det är ju det jag vill diskutera och du är den ( enda ) som svarat kreativt på mina funderingar.
Mina åsikter och teorier är en samlad bedömning utifrån den information jag har kommit över genom åren. Så jag vill diskutera detta och väcka liv i tråden igen då jag tycker detta är mkt intressant och har läst det mesta som går att läsa om Estonia.
Dock så tror jag att bogvisiret gick av under resans gång och att det är anledningen till att hon sjönk. Men denna förklaring har en mängd obesvarade frågor. Jag tror inte heller att grabbarna i maskin var kvar sålänge som de påstår men jag tror att de tog den vägen de beskrivit och att de kom ut genom skorstenen ( som de påstår ). Varför? Jo för att vittnen har sagt att plötsligt dyker det upp folk från skorstenen och berättar att det är vatten på bildäck, vittnen som jag väljer att tro på.
Jag tror inte på ubåtar och dåligt svetsade fenstabilatorer utan endela har det gått till ungefär som man säger eller så har det varit en bomb eller annat som gjort ett hål under bildäck. Men att då en statsmakt har åkt dit o lossat bogvisiret och flyttat det till den aktuella upphämtningsplatsen tror jag inte en sekund på.
Och det verkar vara den förklaringen som ges av de som tror att hon sprängdes.