2020-09-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, det skall bli spännande hur demokraterna skall tackla detta. Jag tror inte man kommer låta honom debattera. Man letar antagligen efter en ursäkt att Trump är så usel/oförskämd/elak att man tänker inte debattera mot honom. Jag tror inte man lurar någon.
Jag har varit osäker på om Biden verkligen varit i så dålig mental form som belackarna påstog. Men efter senaste framträdandet där han inte ens kunde läsa från printrar inser jag att karln är chanslös. Där har man allt målat in sig i ett hörn.
Jag tror nog att det blir svårt för Biden att backa och göra helt om när det gäller debatterna eftersom han utfäst han faktiskt tänker genomföra dem. Backar han från dem kommer han (med all rätt) att kallas en feg, svag ynkrygg, och det är något en aspirerande president aldrig får vara. Nej, jag tror snarare att man kommer försöka förvanska formatet på dessa "debatter" så mycket man bara kan. Redan nu har man säkrat att samtliga moderatorer antingen mer eller mindre öppet stödjer Biden, eller i övrigt har en nära anknytning till honom. Därefter är det rimligt att tro att man kommer försöka få det till att dessa "debatter" ska hållas digitalt så att de faktiskt inte möts på plats (för att undvika att Trump psykar sönder Biden totalt samt göra det lättare att dölja att Biden matats med förskriptade frågor och att han läser svaren innantill). Sedan misstänker jag att man kommer försöka få till det som att kandidaterna faktiskt inte debatterar varandra, utan enbart håller individuella anföranden för att sedan "svara" på frågor från moderatorerna (och här kommer Bidens fördel in i bilden, eftersom alla moderatorer redat stöttar BIden så kommer han att ha fått tillgång till alla frågor redan på förhand).

På så sätt kan Biden sedan hävda att han faktiskt hållit sitt löfte att debattera Trump, samtidigt som allt bara är en chimär.
Citera
2020-09-12, 09:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jag tror nog att det blir svårt för Biden att backa och göra helt om när det gäller debatterna eftersom han utfäst han faktiskt tänker genomföra dem. Backar han från dem kommer han (med all rätt) att kallas en feg, svag ynkrygg, och det är något en aspirerande president aldrig får vara. Nej, jag tror snarare att man kommer försöka förvanska formatet på dessa "debatter" så mycket man bara kan. Redan nu har man säkrat att samtliga moderatorer antingen mer eller mindre öppet stödjer Biden, eller i övrigt har en nära anknytning till honom. Därefter är det rimligt att tro att man kommer försöka få det till att dessa "debatter" ska hållas digitalt så att de faktiskt inte möts på plats (för att undvika att Trump psykar sönder Biden totalt samt göra det lättare att dölja att Biden matats med förskriptade frågor och att han läser svaren innantill). Sedan misstänker jag att man kommer försöka få till det som att kandidaterna faktiskt inte debatterar varandra, utan enbart håller individuella anföranden för att sedan "svara" på frågor från moderatorerna (och här kommer Bidens fördel in i bilden, eftersom alla moderatorer redat stöttar BIden så kommer han att ha fått tillgång till alla frågor redan på förhand).

På så sätt kan Biden sedan hävda att han faktiskt hållit sitt löfte att debattera Trump, samtidigt som allt bara är en chimär.
Problemet för DNC är att det inte spelar någon roll om Biden får frågorna i förväg, eftersom han inte har något minne kvar. Han kan inte memorera vare sig frågorna eller svaren. Att hålla en digital debatt, där Biden sitter i sin källare och Trump står framför en folkmassa på runt trettiotusen lär inte heller vara en så god idé. Trump har en associationsförmåga som gör att han enkelt kan spinna loss, medan Biden är långsam, trött och dement.

Att skicka upp honom mot Trump vore ett sånt misstag att det inte är tänkbart. Att Biden inte förstår detta, är inte konstigt. Han skulle sannolikt bli lite ledsen om hans skötare berättade för honom att han inte fick debattera. De väntar sannolikt tills valet kommit igång, innan de talar om det. Biden har inte någon tidsuppfattning och kommer inte förstå vad som hänt förrän valet är avgjort, vilket lär ta en jävla tid med tanke på alla juridiska strider som kommer uppstå efter DNC:s massiva valfusk.
Citera
2020-09-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Problemet för DNC är att det inte spelar någon roll om Biden får frågorna i förväg, eftersom han inte har något minne kvar. Han kan inte memorera vare sig frågorna eller svaren. Att hålla en digital debatt, där Biden sitter i sin källare och Trump står framför en folkmassa på runt trettiotusen lär inte heller vara en så god idé. Trump har en associationsförmåga som gör att han enkelt kan spinna loss, medan Biden är långsam, trött och dement.

Att skicka upp honom mot Trump vore ett sånt misstag att det inte är tänkbart. Att Biden inte förstår detta, är inte konstigt. Han skulle sannolikt bli lite ledsen om hans skötare berättade för honom att han inte fick debattera. De väntar sannolikt tills valet kommit igång, innan de talar om det. Biden har inte någon tidsuppfattning och kommer inte förstå vad som hänt förrän valet är avgjort, vilket lär ta en jävla tid med tanke på alla juridiska strider som kommer uppstå efter DNC:s massiva valfusk.
Nej, men självklart skulle tanken bakom en digital debatt vara att Biden då kunde använda sin teleprompter för att läsa innantill. Han och Trump kommer så att säga inte ens att närvara på samma plats. De skulle vara i var sin studio, ensamna och utan publik. "Risken" skulle vara att Biden skulle börja läsa telepromptern på detta sätt!

https://youtu.be/go5aegiTCdA?t=95
Citera
2020-09-12, 09:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, men självklart skulle tanken bakom en digital debatt vara att Biden då kunde använda sin teleprompter för att läsa innantill. Han och Trump kommer så att säga inte ens att närvara på samma plats. De skulle vara i var sin studio, ensamna och utan publik. "Risken" skulle vara att Biden skulle börja läsa telepromptern på detta sätt!

https://youtu.be/go5aegiTCdA?t=95
Jag tror knappast att Trump skulle gå med på samtliga av Bidens skötares krav. Trump gillar publik.
Jag är säker på att Biden kommer ha förfallit än mer inom en månad. Det går fort när demensen väl satt igång.

För övrigt slår du huvudet på spiken med ditt klipp. Biden har såklart redan gjort det misstaget.
"End of quote"...
https://www.youtube.com/watch?v=HTFDwLjSwCg&ab_channel=GOPWarRoom
Citera
2020-09-12, 12:03
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:

Jag tror Biden har väldigt lite att säga till om nu. Man köpte ut hans "moderata" motståndare med kohandel när man såg att Sanders höll på att vinna. Jag vet inte vem "de" var men "de" lär hålla i taktpinnen.
Jag vill inte spekulera hur man skall ta sig ur detta men det är onekligen spännande. 29e september skall första debatten ske. dvs om 17 dagar.
Citera
2020-09-12, 13:20
Medlem
Citat:
Jag tror knappast att Trump skulle gå med på samtliga av Bidens skötares krav. Trump gillar publik.
Jag är säker på att Biden kommer ha förfallit än mer inom en månad. Det går fort när demensen väl satt igång.

För övrigt slår du huvudet på spiken med ditt klipp. Biden har såklart redan gjort det misstaget.
"End of quote"...
https://www.youtube.com/watch?v=HTFDwLjSwCg&ab_channel=GOPWarRoom
Biden har redan ljug-media i sin ficka. För Clown News Network (CNN), News Biden Chooses (NBC), Approved By Clinton (ABC), och liknande kanaler är han ofelbar, och de är MSM som håller formatet på debatterna. Om Trump bojkottar debatterna pga. dess snedvridna format, så är det ju bara rena mumman för Biden, eftersom han då slipper undan och kan samtidigt skylla ifrån sig med att han minsann var beredd att ställa upp.

Haha ja ibland överträffar verkligheten dikten! Man kan väl tänka sig att Bidens vårdare får "specialskriva" text åt telepromptern så att det enbart innehåller text som läses, och utan diverse "instruktioner" etc.
Senast redigerad av scrollock 2020-09-12 kl. 13:25.
Citera
2020-09-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag tror Biden har väldigt lite att säga till om nu. Man köpte ut hans "moderata" motståndare med kohandel när man såg att Sanders höll på att vinna. Jag vet inte vem "de" var men "de" lär hålla i taktpinnen.
Jag vill inte spekulera hur man skall ta sig ur detta men det är onekligen spännande. 29e september skall första debatten ske. dvs om 17 dagar.
"De" = George Soros & Co.

Vi såg bl.a. i "Podesta-papprerna" att Hillary m.fl. däribland även Obama och Biden, knappt kunde gå på toaletten och skita utan att Soros godkänt det först.
Citera
2020-09-12, 15:16
Medlem
Citat:

Han kom ihåg ölen...
https://twitter.com/bubbaprog/status/1304501279104864256
Citera
2020-09-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Han kom ihåg ölen...
https://twitter.com/bubbaprog/status/1304501279104864256

Men herregud vad omdömeslös han är!!! Inte nog med att han håller ölen i HANDEN och därmed riskserar att bidra till ökad smittspridning av corona, han normaliserar även alkoholdrickarkulturen som tar tusentals liv runt om i världen varje år och bidrar till ännu fler medberoenden. Han vidtar heller inga kontrollåtgärder för att förvissa sig om att det inte finns personer som inte kan/får/bör dricka alkohol! Tänk om det t.ex. finns personer med alkoholproblem där? Eller Gud förbjude, muslimer? Alkohol är haram för den väljargruppen! Biden marginaliserar Amerikanska medborgare!!! Han får ABSOLUT inte på några villkor röstas in i november!!!

Citera
2020-09-13, 16:30
Medlem
LOCK THEM UP!!!

Lindsay Grahams utredning tar en ny vändning, och pekar på att grova olaglighteter har begåtts. Biden och Hillary kan således riskera att hamna i fängelse efter att denna utredning är klar!

https://www.youtube.com/watch?v=K2ywo_bjjBo
Citera
2020-09-13, 18:06
Medlem
Snapcounts avatar
Ingen tweet ifrån Biden om poliserna som blev skjutna i L.A...
Citera
2020-09-13, 18:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
LOCK THEM UP!!!

Lindsay Grahams utredning tar en ny vändning, och pekar på att grova olaglighteter har begåtts. Biden och Hillary kan således riskera att hamna i fängelse efter att denna utredning är klar!

https://www.youtube.com/watch?v=K2ywo_bjjBo
Vilken vändning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in