Citat:
Ursprungligen postat av
Knavius
Löneslava, kallprata med kollegor, bry sig om nyheter och politik, shoppa, gå på restaurang - allt som kan kallas för ett vanligt liv är så oerhört tråkigt. Jag förstår inte hur män orkar bry sig om allt det här, eller låtsas de bara?
Jämfört med datorspel, böcker, filmer, sport, våld, bilar, motorcyklar, vildmark som är mycket mer intressant. Finns det en väg dit eller är det bara att acceptera ett mediokert Svensson-liv?
Vill man undvika det mediokra svenssonlivet får man se till att att man inte arbetar som en medioker svensson. Med det sagt, arbetar du 40 timmar i veckan kommer du leva ett svenssonliv. Lägger du i en högre växel och börjar arbeta 45 timmar kommer du på sikt märka av förändringar i livet. Arbetar du 50 timmar i veckan kommer förändringen bli större. En snöbollseffekt helt enkel.
Vill man ha det lilla extra i livet, en guldkant på tillvaron, får man lägga i det extra arbetet. Ingen ''framgångsrik'' (definierbart i betraktarens ögon) som lever över ett mediokert svenssonliv har åstadkommit det med att enbart lägga 40 timmar i veckan på arbete.
Jag kan nu ta mig själv som ett exempel, grabbligan är ute ikväll på en middag och har det trevligt men här sitter jag och skriver på FB medan jag tar en paus från avtalsskrivandet och arbetet. Det suger, det suger enormt. Känns lite ensamt också. Men jag vet att det kommer att ge mig avkastning på sikt. Det märker jag att det redan har gjort när jag backar bandet 1-2 år. Allting handlar om prioriteringar.
Rekommenderar att du läser på lite kring ''law of attraction'' och ''pareto principle''. Präntar du in det i huvudet på dig själv så kommer det hjälpa dig en bit på vägen.