2020-09-11, 13:59
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Löneslava, kallprata med kollegor, bry sig om nyheter och politik, shoppa, gå på restaurang - allt som kan kallas för ett vanligt liv är så oerhört tråkigt. Jag förstår inte hur män orkar bry sig om allt det här, eller låtsas de bara?

Jämfört med datorspel, böcker, filmer, sport, våld, bilar, motorcyklar, vildmark som är mycket mer intressant. Finns det en väg dit eller är det bara att acceptera ett mediokert Svensson-liv?

Social dominant status är överskattad.

Och ja, det finns en väg dit men den är inte lätt att vandra och du kommer känna dig ensam på vägen, men jag lovar dig att på långsiktighet är det värt mödan

For Those Who Walk Alone
https://www.youtube.com/watch?v=sab8n9vpkm0
Citera
2020-09-11, 14:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Löneslava, kallprata med kollegor, bry sig om nyheter och politik, shoppa, gå på restaurang - allt som kan kallas för ett vanligt liv är så oerhört tråkigt. Jag förstår inte hur män orkar bry sig om allt det här, eller låtsas de bara?

Jämfört med datorspel, böcker, filmer, sport, våld, bilar, motorcyklar, vildmark som är mycket mer intressant. Finns det en väg dit eller är det bara att acceptera ett mediokert Svensson-liv?

Det är ingen som tvingar dig att vara en svensson förrutom dig själv och ditt umgänge. Det svåra är i början när folk försöker tvinga dig att vara med i deras förnedringslekar men du kommer till en punkt när du klarar säga nej och sen är det inte mer än det. Du är bara svag som inte vågar säga ifrån.
Citera
2020-09-11, 14:28
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:

Det är klart det gör, men kanske inte allt på en gång.
Har man bara ett tillräckligt starkt intresse för något så kommer drivet.
Citera
2020-09-11, 14:39
Medlem
Idumeas avatar
Det jag hör dig säga är:
Arbete och vardag är oerhört tråkigt.
Jämfört med roliga hobbys som är mycket mer intressant.

Dina val är väl att bli så rik att du inte behöver jobba, hitta ett yrke som involverar något av dina intressen eller fortsätta knega och ägna dig åt dina hobbys på fritiden.
Citera
2020-09-11, 14:45
Bannlyst
Du är drabbad av medial påverkning, vi presenterar så mycket som kan göras och köpas att det får dig att känna "det är så det ska vara", undvik media, reklam och annonser, de skapar bara en tomhet i dig.
Citera
2020-09-11, 15:30
Medlem
PaoloRobertos avatar
Gör en revolution. Vad har du att förlora?
Vapen och motiv går att fixa.
Citera
2020-09-11, 15:34
Medlem
Citat:
Det visar sig väl i längden hur det går att vara en fri man. Finns inte mycket som tillåts i Sverige varken socialt eller praktiskt.

Har du exempel på vad som inte tillåts just inte Sverige, socialt eller praktiskt?
Citera
2020-09-11, 15:51
Bannlyst
Citat:

Och om det där vanliga livet inbegriper en attraktiv fru? Fortfarande ett dåligt liv?
Citera
2020-09-11, 16:12
Medlem
Prova attraktionslagen och se om du lyckas få det liv du vill ha.

https://www.youtube.com/watch?v=dfGgUww6uFU&t=4258s

Många svär vid att det fungerar.
Citera
2020-09-11, 16:16
Medlem
"datorspel, böcker, filmer, sport, våld, bilar, motorcyklar, vildmark" Allt detta kräver att nån jobbar så du kan åtnjuta det, dra ditt strå till stacken.
Citera
2020-09-11, 16:40
Medlem
Bum1s avatar
Ett vanligt liv är ett liv man mår bra av. Vissa löneslavar mår prima av sina liv. De tänker dock inte heller på att livet är tråkigt.
Citera
2020-09-11, 16:46
Medlem
preppads avatar
Citat:
vett och etikett kan komma när man får barn. Tills dess vill jag vara en fri man.

Den dagen du binder upp dig i ett förhållande och t.o.m. skaffar barn, ja då är det definitivt slut på friheten.
Jag har valt att avstå allt sånt där (efter en vild ungdom visserligen..) och det framstår bara som ett allt klokare beslut med åren. Mina föräldrar och släktingar tjatade länge om att det "var dags" att skaffa fru och barn och jag bara: "varför då?" Jag tänker inte leva svensson bara för att andra tycker det.

Visst man kanske missar en del men det är ju inget jag vet om. Det jag VET om däremot är att mina pengar är mina egna, det är jag som fattar alla beslut om mat, boende, resor, nöjen osv. Och jag kan lova att många polare ser gråtfärdiga ut när man drar iväg på weekendresor titt som tätt när dom måste stanna hemma och byta blöjor för att kärringen bestämt det

Att leva som ensamvarg och skita i samhällets normer har sitt pris men i mitt fall betalar jag gärna det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in