2020-09-11, 17:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja just, det är ryckiga rörelser som utlöst uppdaterandet av webbsidan, det är åtminstone tekniskt mer sannolikt än spontansurfandet som forensikern hävdat, även om jag anser SD-s förklaring är den rimligaste. Kanske bara notknapparen som fortfarande tror på forensikerns förklaring, vilken den nu är, vet inte om det är nån som fattat.

De får väl kamma sig då till nästa stopp på resan. Då har de ju nånting kvar att ösa ur också.
Citera
2020-09-11, 18:12
Medlem
notknapparens avatar
Nu tappar jag riktigt hoppet om en fällande dom:

Från AB idag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/vAm5XL/darfor-frias-mannen-fran-mord--trots-att-han-skot-jennie-24

Inget fall som jag har följt, men då undrar jag vad som krävs för att fälla någon för mord.
Hur svårt måste det inte vara att bevisa att någon skjutit någon med flit.

Suck.

Ett annat fall som jag tidigare nämnt är den man som sköt sin flickvän när hon sov i sängen. Han friades för mord. Han sa att det var en olyckshändelse, vapnet råkade gå av.
För att fortsätta med att skjuta. Nu från en bil mitt i trafiken, med risk att döda andra människor, men han lyckades döda den som han avsåg. I bilen hittades handskar med hans DNA på och krutstänk från vapnet. Han hävdade att han använt handskar när han övningsskjutit. Friades för mordet.

Han kommer nog att mörda igen.

Jag har inga förhoppningar om fällande dom för SD.
Citera
2020-09-11, 18:16
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tappar jag riktigt hoppet om en fällande dom:

Från AB idag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/vAm5XL/darfor-frias-mannen-fran-mord--trots-att-han-skot-jennie-24

Inget fall som jag har följt, men då undrar jag vad som krävs för att fälla någon för mord.
Hur svårt måste det inte vara att bevisa att någon skjutit någon med flit.

Suck.

Ett annat fall som jag tidigare nämnt är den man som sköt sin flickvän när hon sov i sängen. Han friades för mord. Han sa att det var en olyckshändelse, vapnet råkade gå av.
För att fortsätta med att skjuta. Nu från en bil mitt i trafiken, med risk att döda andra människor, men han lyckades döda den som han avsåg. I bilen hittades handskar med hans DNA på och krutstänk från vapnet. Han hävdade att han använt handskar när han övningsskjutit. Friades för mordet.

Han kommer nog att mörda igen.

Jag har inga förhoppningar om fällande dom för SD.
Nej det ser väl inte sådär jätteljust ut. Tänker på ett annat fall som också är häpnadsväckande, rapparen Alex Ceesay som friades från mord. Någonting extremt har hänt med ”rimligt tvivel”.
Citera
2020-09-11, 18:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du tjatar om sex parallella KK.
LW var singel och dessa KK träffade hon i olika perioder under flera års tid.
Det är inte ett dugg exceptionellt för en attraktiv singelkvinna.

Det blir inte sant hur många gånger du än
upprepar det.
Skyll inte på mig att jag upprepar detta när du
fortsätter ljuga.

I LWs smutsiga trosor fanns DNA från tre
olika män; SD, Beholder och TT. Sedan var det
Speedlinkan, MgL, MrVinter.
Det är de första sex jag kommer på. Det var
kanske fler. Jag orkar inte gräva i skiten nu
för att friska upp minnet. Dessutom kan det
finnas fler som vi inte vet om. TT var en
överraskning för mig när jag läste FUP t.ex.

Hösten -16 hade hon minst tre parallella KKs;
SD, MgL och Knatos.

Ska du dessutom lägga till dem hon träffade
i olika perioder under flera års tid så har du;
kollegan som var orsaken till skilsmässan
med UW, Joakim S, Jan H och Peter N,
Jontemyra. En reviewer, vän till LÅ, som tog
mycket illa vid sig av LWs lek med honom.
(jag fyller på här så länge jag kan redigera).

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa.

Så länge vi inte hade FUP så är det en sak att
du, @Tufsankatt och @Notknapparen satt och
tjatade om era uppdiktade sagor om den
kyska jungfrun som blivit attackerad av den
elaka draken. Men det funkar inte längre
efter att vi fick tillgång till FUP.

Fattar ni inte själva hur dumma och
faktaresistenta ni framstår?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-11 kl. 19:35.
Citera
2020-09-11, 20:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
SD är och förblir en manipulativ skithög som använder sina medmänniskor som marionetter i sitt spel. Och jag är övertygad att efter alla år som gifta är HD exakt samma skrot och korn. LWs öde tror jag var beseglat långt före hennes död och SD och HDs skilsmässa plus HDs lek med sillen var helt enkelt ett spel för galleriet. Allt detta ihop med alla indicier ger i alla fall mej en övertygelse att SD och eventuellt HD är skyldiga till detta brutala och meninglösa mord. Mitt tips inför HR i vår är att SD åker in på sannolika skäl till mord på LW. Det är dags för HD att sluta gömma sej bakom sin sjukdomsbild och ta av sej offer kofftan. Man kan kalla HD för mycket men något jävla offer är hon rakt inte. Inte på långa vägar.

Som någon i SD´s familj sa: "SD och HD är en och samma person. De är ETT."

Minns inte vem som sa: "Där HD pekar, där gräver SD". Men det är också från FUP.

Att Sillen - och skilsmässan - var ett spel för gallerierna, det är jag säker på.

HD sa ju själv att hon hade haft sex med andra "för, under och efter" äktenskapet med SD, så det var nog inte så svårt att släppa till med Sillen. Däremot är jag inte så säker på att SD trodde att HD skulle gå så långt med Sillen. Men vem vet? Det tog uppenbart slut så fort LW var död. Och SD och HD blev som två siamesiska tvillingar igen.

#TeamÅsaHiding

Juni 2020, kärleken blommar på Gotland:

https://forumbilder.com/i/rXuH

Maj 2020, kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

Tick, tack, tick, tack...
Citera
2020-09-11, 21:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Vi kör väl lite repriser eftersom några
tydligen har lyckats förtränga det de inte vill
veta.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur vittnesförhör med H.Å.

Aktbilaga 150, s 687.

"Lenas relationer

Jon*as Da*hlin, (geocachingalias: Jont*emyra,...)

Jon*as bor i Örnsköldsvik. Lena träffade honom första gången runt Allhelgonahelgen
-15 på ett geocachingevent i Örebro. Hel*ena och La*rs försökte sammanföra Lena och Jon*as
under sensommaren i fjol (-17). De träffades på ett sätt som Hel*ena uppfattade som en
tvåsamhet. Relationen var inte officiell. I september hälsade Jo*nas på H*elena och L*ars i
Örebro, då träffades de fyra tillsammans. Det var flö1iigt mellan Jon*as och Lena, relationen
var mer än vänskaplig. Hel*ena tror inte att Lena presenterat Jo*nas som pojkvän inför barnen.
Det blev sedan "iskyla" i relationen under hösten i november/december och Jon*as blev
ledsen. Iskylan berodde på att Lena kom till en gräns i relationer då hon fick "kalla fötter" och
inte ville binda sig.
För Lena blir det tvärslut i relationen och det blev som ett vakuum för
Jo*nas som inte förstod vad som hände. Jo*nas var full av frågor efter det, han undrade varför
det inte blivit dem. En tid gick innan de kunde kommunicera med varandra igen och
kontakten återupptogs. Hel*enas uppfattning är att Lena agerat på ett liknande sätt i flera fall,
att hon inte varit öppen inför omgivningen med de killar hon träffat och att hon plötsligt
avslutat relationen,

Jon*as ville inte höra ett ord om Stefan. Stefan känner sannolikt till att Lena träffade Jon*as.
Om Lena inte sagt det borde han förstått det utifrån de cacher de loggat tillsammans. Stefan
verkar ha haft väldigt bra koll på vad Lena gjorde generellt.

Den 26:e maj hade He*lena kontakt med Stefan via Messenger. Anledningen var att det kom
en person till platsen, Klacka, där hon befann sig som frågade hur läget var med Stefan.
Hele*na skickade bilder från då hon, tillsammans med bland annat Jon*as Da*hlin, var och
letade cachar. Stefan frågade vem på bilden som var Jo*nas

Ma*ts La*rsson, (geocachingalias: M.G.L)

Han och Lena har varit "av och på", först var de tillsammans och sedan var de inte det.
De har umgåtts både innan, under tiden och efter Lenas relation med Jon*as.
Lena bad Helen*a att inte berätta om hennes relation till honom för Jon*as.

8:e april uttryckte Lena att hon ville hålla en distans till M*ats. Hon ville undvika att gå
tillbaka in i en intim relation med honom. Lena upplevde det som svåti att markera distans för
honom och uttryckte att hon kanske, utan att egentligen vilja det, skulle hamna i en intim
relation med honom igen. Relationen avslutades aldrig riktigt. Lena sa att hon inte berättat för
Ma*ts om relationen med Stefan men att han nog visste om den ändå. Lenas relationer till
Mat*s och Stefan verkar ha pågått parallellt.

Kenne*th Joh*nsson, (geocachinga/ias: Kn*atos)
Ken*neth bor i Hedemora.

Lena och Kenn*eth träffades en tid, sannolikt under andra halvåret -17.
Deras relation blev snabbt väldigt intim, mer intim än vad Lena var beredd på.
Relationen var kort och väldigt explosiv.
Lena har uttryckt att de hamnade i säng och att relationen var sexuell mellan dem. Under den
kontakten hände något mellan Stefan och Lena som föranledde en polisanmälan. Hel*ena vet
inte när i tid men hon fick veta om det först i juli -17. Efter det ångrade Lena djupt att hon
berättat "i princip allt" för Kenn*eth om Stefan. Ke*nneth sa att Lena behövde bryta relationen,
att den var destruktiv och att hon borde söka professionell hjälp. Utifrån det kände sig Lena
trängd och avföljde K*enneth på sociala medier. Lena avslutade relationen och upplevde
Ken*neth som efterhängsen
.

Jim*my, (geocachingalias: Beho*lderX)
Första helgen i maj var Lena i Stockholm och hälsade på Jim*my. De hittade hundratals cacher
tillsammans. Hon och Jim*my har hörts från och till. Under tiden Lena var sjukskriven löste de
en del problemlösningscachar tillsammans. 8:e april sa Lena att hon dejtade "Beh*olderX".
Hon berättade inget mer än det. Hele*na uppfattade det som att de utforskade sin tvåsamhet
och att det kan ha handlat om en kärleksrelation. J*immy hade det som Lena gillade - han var
spänstig, aktiv, fysisk och smart."

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Citera
2020-09-11, 21:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Som någon i SD´s familj sa: "SD och HD är en och samma person. De är ETT."

Minns inte vem som sa: "Där HD pekar, där gräver SD". Men det är också från FUP.

Att Sillen - och skilsmässan - var ett spel för gallerierna, det är jag säker på.

HD sa ju själv att hon hade haft sex med andra "för, under och efter" äktenskapet med SD, så det var nog inte så svårt att släppa till med Sillen. Däremot är jag inte så säker på att SD trodde att HD skulle gå så långt med Sillen. Men vem vet? Det tog uppenbart slut så fort LW var död. Och SD och HD blev som två siamesiska tvillingar igen.

#TeamÅsaHiding

Juni 2020, kärleken blommar på Gotland:

https://forumbilder.com/i/rXuH

Maj 2020, kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

Tick, tack, tick, tack...

Nej jag tror inte heller att SD var medveten om hur långt HD gick med förhållandet till sillen. Men å andra sidan är det kanske inte ett för allt högt pris att betala när det gäller att hålla planen deras intakt. HD visste nog hela tiden att när ärkerivalen LW är död så kommer min vita riddare tillbaka.
Och vad hände, jo dum o dummare blev ett par igen och fortsatte som ingenting har hänt.
Citera
2020-09-11, 21:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det blir inte sant hur många gånger du än
upprepar det.
Skyll inte på mig att jag upprepar detta när du
fortsätter ljuga.

I LWs smutsiga trosor fanns DNA från tre
olika män; SD, Beholder och TT. Sedan var det
Speedlinkan, MgL, MrVinter.
Det är de första sex jag kommer på. Det var
kanske fler. Jag orkar inte gräva i skiten nu
för att friska upp minnet. Dessutom kan det
finnas fler som vi inte vet om. TT var en
överraskning för mig när jag läste FUP t.ex.

Hösten -16 hade hon minst tre parallella KKs;
SD, MgL och Knatos.

Ska du dessutom lägga till dem hon träffade
i olika perioder under flera års tid så har du;
kollegan som var orsaken till skilsmässan
med UW, Joakim S, Jan H och Peter N,
Jontemyra. En reviewer, vän till LÅ, som tog
mycket illa vid sig av LWs lek med honom.
(jag fyller på här så länge jag kan redigera).

Så länge vi inte hade FUP så är det en sak att
du, @Tufsankatt och @Notknapparen satt och
tjatade om era uppdiktade sagor om den
kyska jungfrun som blivit attackerad av den
elaka draken. Men det funkar inte längre
efter att vi fick tillgång till FUP.

Fattar ni inte själva hur dumma och
faktaresistenta ni framstår?
Varför är du så maniskt fixerad vid LW:s sexliv.
Fattar du inte att det är normalt att ha sex fast man inte är gift?

Får sex bara förekomma inom äktenskapet enligt dig?
Är det bättre att tvinga fram ett äktenskap för att tillåta sig att ha sex?
Sedan riskerar man att bli utkastad när sex- och samlivet inte fungerar.

Du kan ha hur gammalmodig syn som helst på sex men varför tror du att ditt tyckande ska gälla för hur andra ska leva.
Citera
2020-09-11, 21:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Klart att JG misstänkte både Sd och Hd när Lena försvann, han både tipsade polisen, undanhöll Sds mordplaner på sin familj och raderade telegram.
Uppenbarligen ville han ha Sd för sig själv. Bra tillfälle då att Lena var död att slippa Hd också.

Jo jag skrev för någon vecka sedan att Sd och JG aldrig slutat imgåtts, de fortsätter smita iväg kvällar och nätter tillsammans.
JGs sambo är förtvivlad och funderar på separation. Inget tvivel längre att JG skyddar sin homokärlek och inte kan släppa honom, trots att han misstänker honom för mordet.

Sd och Hd umgås tajtare nu än någonsin, dra era egna slutsatser.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var som fan. Vad ÄR det för relation de har egentligen. Det låter osunt. Kan SD ha en hållhake på JG? Kanske det är ett gay-förhållande och SD hotar avslöja det om inte JG håller fast vid SD? Eller har det gått så långt att JG nu vet allt om mordet och att DET är hållhaken? Om JG vet allt, så kan han bli åtalad för försvårande av utredning och/eller skyddande av brottsling. JG kan ofrivilligt vara totalt i händerna på SD. Eller är min teori galen?
Det kan vara som du skriver men jag tror att JG är upp över öronen förälskad i SD.
Kanske har de ett förhållande och kanske har de inte det utan JG:s förälskelse är mer på det platoniska planet.

Hur det än är så tror jag inte att SD har förmågan att ha känslor för någon.

Från hans sida handlar det nog mer om att han har hittat en lydig och följsam person som han kan manipulera som han vill, på samma stt som han använde LW och använder HD.
JG som inte verkar tillhöra de mest klipska fattar nog ingenting av hur manipulerad han blir utan är bara lycklig över att få vara i SD:s närhet.
Citera
2020-09-11, 21:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du tycker inte att utredningen har fokuserat på
LWs sexliv? Det är väl där ÅK påstår att
motivet finns?

FYI så var det LW som fokuserade på sex med
sex parallella KKs.
Åklagaren har aldrig påstått att motivet finns i LW:s sexliv.
Det är SD som är åtalad och åklagaren visade på att motivet finns hos SD och att han inte klarade av LW:s frigörelse från honom.
Problemet var snarare att det inte verkar ha funnits några problem i just SD:s och LW:s sexliv.
De hade svårt att slita sig från varandra för att de hade bra sex.
Citera
2020-09-11, 22:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Så här intresserad och "efterhängsen" var SD.
Vem var det som stalkade vem?

Citat:
"2017-08-18 00:36
Till: "Davidsson, Stefan" <Stefan.davidsson@tyrens.se>
...
Valt att leva i panelation med tg är knappast nåt nytt, du har gjort det i 21 år. När hon var
sjuk/tråkig hindrade dock inget från att dela mycket av din tid med mig. Lika mycket par då
som nu. Inget hindrade dig från att chatta. Inge hindrade dig från att visa vänne och närhet när
vi väl sågs. Du är inte mera par med helllle nu än då. Skillnaden är att nu när hon är frisk/rolig
igen, då vill du inte längre dela tid med mig, du ger hellre YD en halvtimme och trimmar gräs
som du verkligen skulle kunna skita i och göra en allllan gång. Grästrimning på särskild
tidpunkt är alltså viktigare än att dela tid med mig när vi inte kan ses ordentligt på sannolikt
rätt många dagar. Eller har du en plan för att ses? Dela den gärna i så fall, för då har jag ju
gissat helt fel.
Vi ses en liten stund och du tittar på mitt kök, vill först knappt ens gå in. Tvärtom fortsätter du
demonstrera att du inte hör hit längre, du vägrar gå in om jag inte öppnar dörren. Och på hela
tiden källller du inte en enda gång spontant på min hud, stryker mig inte över kinden, ger inte
ens en lätt puss. "Jag vill ha dig hela livet". Jo, hela livet som hon är tråkig. Inte sen, när hon
kvicknar till. Visa mig att jag har fel och jag blir mycket, mycket glad. Eller fortsätt visa att
du backat när hon blev frisk och du är en ful och elak utnyttjare."

Hur trög i huvudet kan man vara?
Citera
2020-09-11, 22:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är du så maniskt fixerad vid LW:s sexliv.
Fattar du inte att det är normalt att ha sex fast man inte är gift?

Får sex bara förekomma inom äktenskapet enligt dig?
Är det bättre att tvinga fram ett äktenskap för att tillåta sig att ha sex?
Sedan riskerar man att bli utkastad när sex- och samlivet inte fungerar.

Du kan ha hur gammalmodig syn som helst på sex men varför tror du att ditt tyckande ska gälla för hur andra ska leva.

Ja, det är ju helt enkelt ett av människans grundläggande behov. Behovet av mat, vatten, sömn och sex.
Att undertrycka dessa behov, gör att människan mår dåligt.
Bara för att Lena var präst, kvinna eller ensamstående, betyder det inte att hon inte hade det behovet.

Nu tror jag att Lena mådde dåligt psykiskt och att hon försökte på något sätt kompensera något som hon kände fattades. Så kanske hon ville få mer uppskattning av andra, bli mer sedd, ja på något sätt känna att hon inte var ensam (en sekund) och att någon alltid fanns där. Detta behov blev större ju sämre hon mådde? Bara min spekulation. Att därför blev det mer och fler män. I hopp om att någon skulle klaffa.

Det blev kaotiskt eftersom det kanske blev värre av kaoset, eller hur jag ska förklara det?
Ungefär som en alkoholist inte mår bättre av att dricka ännu mer? utan tvärtom.

Jag tror att sexet och närheten med människor var dövande för henne.
T ex kan jag tänka på hur hon väldigt tydligt har behov av att prata med Jörgen hela tiden. Hon verkar inte klara av ensamheten.

Så sex är en grej som jag tro kan delas upp i en hel massa olika undergrupper för att förstå Lenas liv och sexliv.

Till skillnad från SD så har Lena stora skamkänslor för både hur hon tänker, känner och agerar. Hon är väldigt ärlig med de här tankarna. Mer ärlig än de flesta människor.

Lena är också intelligent och en kännande person.

Det hade kunnat ha varit en stor hjälp på vägen som hon börjat på. För hennes läkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in