2020-09-11, 16:49
Medlem
Ashurnasirpals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Löneslava, kallprata med kollegor, bry sig om nyheter och politik, shoppa, gå på restaurang - allt som kan kallas för ett vanligt liv är så oerhört tråkigt. Jag förstår inte hur män orkar bry sig om allt det här, eller låtsas de bara?

Jämfört med datorspel, böcker, filmer, sport, våld, bilar, motorcyklar, vildmark som är mycket mer intressant. Finns det en väg dit eller är det bara att acceptera ett mediokert Svensson-liv?

Om man inte föds rik eller är ett underbarn med någon otippad talang så gäller det ju att göra sakerna i det översta stycket för att ha råd med sakerna i det understa stycket. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2020-09-11, 18:47
Medlem
Skaffa dig en gård bygg din egen stuga, odla din egna mat osv, så får du se att jobb kommer du inte ifrån.
Jag är nästan alltid glad, det kommer inifrån. Testa meditation, släpp taget?
Ett jävla gnällande.
Citera
2020-09-11, 18:53
Medlem
Pungsvings avatar
Om det finns en väg till datorspel och böcker? Böcker om datorspel? Fy fan vilka trista ambitioner. Nu låter kallprat med arbetskollegor som något riktigt skoj.
Citera
2020-09-11, 19:05
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Löneslava, kallprata med kollegor, bry sig om nyheter och politik, shoppa, gå på restaurang - allt som kan kallas för ett vanligt liv är så oerhört tråkigt. Jag förstår inte hur män orkar bry sig om allt det här, eller låtsas de bara?

Jämfört med datorspel, böcker, filmer, sport, våld, bilar, motorcyklar, vildmark som är mycket mer intressant. Finns det en väg dit eller är det bara att acceptera ett mediokert Svensson-liv?
Jag vet inte, men när jag har haft semester i många veckor så tycker jag mest att det blir segt efter 4 veckor och man gör aldrig något särskilt vettigt efter man haft dom första tre veckorna.
Citera
2020-09-11, 19:26
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Ta med dig din laptop och bosätt dig i skogen vad är problemet big cry baby?
Citera
2020-09-11, 19:31
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Ett vanligt liv är ett liv man mår bra av. Vissa löneslavar mår prima av sina liv. De tänker dock inte heller på att livet är tråkigt.

Livet är ingenting per definition, det blir vad man gör det till. Att du tycker livet är tråkigt är för att du skapat ett tråkigt liv åt dig själv. Beklagar.

Alla är löneslavar, vissa mer än andra. Men när svenskar gnäller om att de är löneslavar samtidigt som människor på andra sidan Östersjön sliter livet ur sig för 20% av den inkomst vi har som medel här så förstår man hur bortskämt korkade ni alla är
Citera
2020-09-11, 20:00
Medlem
18137s avatar
Citat:

Jag jobbar heltid, har fru och två barn. Svenssonliv visst. Men jag kör sporthoj till och från jobbet, spelar datorspel när barnen lagt sig, läser böcker, kollar film etc. med. Det går att kombinera. Men det bästa är att skaffa sig ett intressant jobb - då känns resten jävligt mycket lättare.
Citera
2020-09-11, 20:17
Medlem
Cilangs avatar
Du kan skapa det liv du vill ha om du är redo att jobba för det. Vill du inte jobba för det, då kommer du inte få det. Det är upp till dig.
Citera
2020-09-11, 20:28
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Du kan skapa det liv du vill ha om du är redo att jobba för det. Vill du inte jobba för det, då kommer du inte få det. Det är upp till dig.

Nja, i verkligheten är man ganska begränsad till sina personliga och samhällets omständigheter.

Den här idén alla tjatar om att "man kan göra vad man vill" verkar inte vara bevisat. Ni som skriver det verkar ha er skara problem och lever knappast perfekta liv. Låter mer som en översittar-attityd om att mina problem inte är värda att diskutera. Man är bortskämd, lat osv. Ser ofta den attityden på Flashback.

Skulle vara kul att gå in på en Cancer-klinik och att tjata om att livet blir vad man gör det till.
Citera
2020-09-11, 21:18
Medlem
Citat:

Vill man undvika det mediokra svenssonlivet får man se till att att man inte arbetar som en medioker svensson. Med det sagt, arbetar du 40 timmar i veckan kommer du leva ett svenssonliv. Lägger du i en högre växel och börjar arbeta 45 timmar kommer du på sikt märka av förändringar i livet. Arbetar du 50 timmar i veckan kommer förändringen bli större. En snöbollseffekt helt enkel.

Vill man ha det lilla extra i livet, en guldkant på tillvaron, får man lägga i det extra arbetet. Ingen ''framgångsrik'' (definierbart i betraktarens ögon) som lever över ett mediokert svenssonliv har åstadkommit det med att enbart lägga 40 timmar i veckan på arbete.

Jag kan nu ta mig själv som ett exempel, grabbligan är ute ikväll på en middag och har det trevligt men här sitter jag och skriver på FB medan jag tar en paus från avtalsskrivandet och arbetet. Det suger, det suger enormt. Känns lite ensamt också. Men jag vet att det kommer att ge mig avkastning på sikt. Det märker jag att det redan har gjort när jag backar bandet 1-2 år. Allting handlar om prioriteringar.

Rekommenderar att du läser på lite kring ''law of attraction'' och ''pareto principle''. Präntar du in det i huvudet på dig själv så kommer det hjälpa dig en bit på vägen.
Senast redigerad av PPN59801R001 2020-09-11 kl. 21:24.
Citera
2020-09-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armyant
Var då en fri man. Det är det enda rätta. Själv ska jag vara barn fri och fri så länge livet och andra galna människor tillåter.

Det heter barnlös din jävla landsförrädare..
Citera
2020-09-11, 22:42
Medlem
haschleifs avatar
Citat:

Du trollar - så mycket vet vi redan. men med det sagt så..

1. Är du missnöjd - gör något åt det. Ingen annan gör det för dig.
2. Män? Du menar att kvinnor shoppar och kallpratar mindre än män som gillar våld oc vildmark? nej du.
3. Jobba mot Ditt mål istället för att spela Allan på internet är en bra start.
4. Banala generaliseringar och att dela folk i godtyckliga grupper hjälper definitivt inte dig att nå ditt mål.
5. Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in