2020-09-11, 08:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Uttalte at han ville satset på kryptovaluta om han hadde vært yngre. Tror sønnen til th må ha litt kvaler hvis han er bindeleddet til ths fikse ide, uten at det betyr han deltok. TEH forstår garantert hva som er skjedd Og hvem som står bak. Var redd for å inkriminere faren når han forklarte seg om siste samtale med aeh.
Han har nok kvaler, men det er trolig fordi han var med på aksjonen iverksatt for å kvitte seg med sin mor AE, aka «nullet».

0914 anrop fra AE’s telefon, hans planlagte anrop til AE’s telefon 0910, farens anrop til han 1400, er alle en del av denne «vanntette» mesterplanen.

Hva han gjorde 31.10.18 mellom ca. 0845-0914 og mellom 0950 og 1400 kjenner ikke vi til, men det forundrer meg om han ikke spilte en aktiv rolle i disse periodene.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-11 kl. 08:13.
Citera
2020-09-11, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Havhest har bekreftet at påstandene din er vås. Jeg skjønner at dine søkefunksjon er litt begre..

Bekreftet?
Innlegget fra Havhest var til Fenvatnet, men jeg heter ikke Fenvatnet, jeg heter jo lixt.
Citera
2020-09-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Han viste jo at han var intressert i krypto med ca 10 møter med RU. Han kunne nok mer enn han innrømmer. Og hva vi vet.
RU møtte visst ikke TH alle disse gangene. RU troppet opp flere ganger uten avtale. Det var visst RU som først initierte kontakt. Og TH fortalte politiet om RU umiddelbart, og selv om han ikke husket navnet, var det nok til å finne ut av det sannsynligvis i løpet av minutter. Fåglarna vet hva som har skjedd bak kulissene her.
Citera
2020-09-11, 09:52
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
RU møtte visst ikke TH alle disse gangene. RU troppet opp flere ganger uten avtale. Det var visst RU som først initierte kontakt. Og TH fortalte politiet om RU umiddelbart, og selv om han ikke husket navnet, var det nok til å finne ut av det sannsynligvis i løpet av minutter. Fåglarna vet hva som har skjedd bak kulissene her.

Noe jeg synes skurrer er om TH skal ha lagt sin skjebne i hendene på denne kryptogutten. Det virker bare så unormalt naivt av en godt voksen mann, kjent for å ta vare på verdiene sine, og skeptisk til teknologi.

Om udåden allerede var gjort og TH var desperat etter å komme av kroken, er det lettere å forstå.
Citera
2020-09-11, 09:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det var selvfølgelig en del av planen å sette politiet på sporet av RU og krypto umiddelbart, han var jo selv «digital analfabet», ytterligere et ledd i å dreie mistanken vekk fra egen person.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Noe jeg synes skurrer er om TH skal ha lagt sin skjebne i hendene på denne kryptogutten. Det virker bare så unormalt naivt av en godt voksen mann, kjent for å ta vare på verdiene sine, og skeptisk til teknologi.

Om udåden allerede var gjort og TH var desperat etter å komme av kroken, er det lettere å forstå.
Han har nok ikke lagt skjebnen i hendene til RU, for RU visste neppe hva det dreide seg om.

Hadde TH imidlertid latt være å nevne RU, ville mistanken blitt mye sterkere den dagen politiet fant ut av møter og kontakter, noe både TH og MGM hadde forutsett.

Måten han nevnte RU på, vitner også om et overdrevent forsøk på «perifere» denne kontakten på, selv om han garantert kjente hele navnet hans.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-11 kl. 10:07.
Citera
2020-09-11, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Takk! Disse påstandene er ikke ulikt påstandene fra Fenvatnet. Fenvatnet påstod at jeg hadde angrepet Minnimus. Jeg ba Minnimus avkrefte/bekrefte påstandene. Det gjorde hun: Alle som følger tråden, så at hun avkreftet dette. Pinlig for de fleste å bli tatt med buksa nede. De fleste lærer av det, mens andre fortsetter ufortrødent videre. Jeg hadde absolutt ikke forventet en beklagelse. Men hvis noen fra tilhengerskaren hadde kremtet og sagt: "Hm, dette var litt drøyt, nå må du roe deg ned litt. Dette tjener ikke saken!", så kunne dette ha en disiplinerende effekt, skjønt jeg er i tvil. De ser seg kanskje tjent med å ha en slik spiller.

Tatt med buksa nede, var det ikke det du ble når du påsto at det var bløff ang en husvert som TH og AE hadde bodd hos? Du påsto at husverten ikke eksiterte. Noe som ble tilbakevist med link.
Citera
2020-09-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Men var ikke Farkostens innlegg ment til Sandemose? Du heter vel ikke Sandemose såvidt jeg kan se.
Det er helt greit at du stiller meg spørsmål. Men jeg setter spørsmålstegn til disse stadige angrepene mot meg, men det nekter du å svare på det må jo være noe som ligger bak denne brennende bitterheten din.

Jeg har begått en feil mht sitatet av Farkosten, og det beklager jeg!
Det jeg mente å lime inn var følgende:

"Det er slik de holder på, "den andre siden". Først kommer de inn her, later som at de er nøytrale, og at de gradvis heller de mer og mer mot at TH er uskyldig. På den måten fremstår det som at saken i seg selv, og informasjonen som har kommet fram underveis har fått dem til å bestemme seg om at TH er uskyldig, og ikke at de faktisk kommer inn her for å forsvare TH. Samme taktikk som z-z-z har benyttet seg av, og flere andre.
Heldigvis er ikke folk så lettlurte at de går på disse idiotiske teoriene som kommer fra bl.a z-z-z, Havhest og Legokatt. Iditatrod har ingen teori, hun bare er opptatt av at TH skal være uskyldig. Samme som Akershus. Hun har skjønt at å komme med noen annen teori enn at TH er skyldig, høres dumt ut, så hun fremsetter ingen teori:"

Du kommer med kraftige angrep på navngitte brukere, og setter merkelapper på folk. Spenstige greier, fra en nyregistrert bruker. Disse brukerne har "idiotiske teorier". Jeg har ikke gjort annet å stille deg spørsmål. Jeg tenkte først at det var naturlig at du besvarte spørsmålene. Det gjør selvfølgelig du ikke, i stedet begynner du å mase om at jeg er bitter. Du tar på deg offerkofta, og føler deg angrepet. Ikke ulikt en annen bruker som til stadighet spurte om jeg var sint, "hvorfor er du så sint?" osv.
Jeg har skjønt at du er ute å lage faenskap, jeg gidder ikke å bidra til dette.
Citera
2020-09-11, 10:30
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det var selvfølgelig en del av planen å sette politiet på sporet av RU og krypto umiddelbart, han var jo selv «digital analfabet», ytterligere et ledd i å dreie mistanken vekk fra egen person.

Edit:

Han har nok ikke lagt skjebnen i hendene til RU, for RU visste neppe hva det dreide seg om.

Hadde TH imidlertid latt være å nevne RU, ville mistanken blitt mye sterkere den dagen politiet fant ut av møter og kontakter, noe både TH og MGM hadde forutsett.

Måten han nevnte RU på, vitner også om et overdrevent forsøk på «perifere» denne kontakten på, selv om han garantert kjente hele navnet hans.

Jasså, sier du det....
Hvem var det som ordnet med den detaljerte krypto-oppskriften i trusselbrevet, om det ikke var RU?
Og gitt at det var RU, så har TH uomtvistelig lagt sin skjebne i hans hender. Og så naiv er nok ikke TH, om han ikke var desperat.
Citera
2020-09-11, 10:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jasså, sier du det....
Hvem var det som ordnet med den detaljerte krypto-oppskriften i trusselbrevet, om det ikke var RU?
Og gitt at det var RU, så har TH uomtvistelig lagt sin skjebne i hans hender. Og så naiv er nok ikke TH, om han ikke var desperat.
Flere familiemedlemmer kjente trolig til mer enn nok om krypto for å utføre det som skulle til, noe bl.a. klageskrivet avslørte.

Det handler ikke om naivitet, men om grundig planlegging, kanskje i årevis. RU var en nyttig idiot som passet perfekt til et sånt plott.

Edit: Hadde RU hatt en aktiv rolle ville han blitt varetektsfengslet for lengst, det samme gjelder VE.

«Kjente» utenforstående har ikke en sjanse til å slippe unna et son rotterace som denne saken innebærer.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-11 kl. 10:39.
Citera
2020-09-11, 10:39
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Flere familiemedlemmer kjente trolig til mer enn nok om krypto for å utføre det som skulle til, noe bl.a. klageskrivet avslørte.

Det handler ikke om naivitet, men om grundig planlegging, kanskje i årevis. RU var en nyttig idiot som passet perfekt til et sånt plott.

Nå er det snart lunsjtid. Da kan du også gå og ta deg en bolle. Denne mesterplanteorien har gått til hodet på deg, og du beskytter den som din lite pusekatt. Jeg deler din oppfaning om mye, men dette med årelang planlegging av en familie som skal drepe mamma blir både for usannsynlig og drøyt.
Citera
2020-09-11, 10:43
Medlem
Från det ena till det andra, mellan allt munhuggeri. När AEH har varit borta ca 1 1/2 år och TH blivit frisläppt, då var han inne på att betala HELA lösensumman. Sa hans advokat. Eller minns jag fel? Vad skulle utbytet av det bli? Ingenting eftersom AEH antas vara död. Vem skulle vilja ösa ut 9 mill euro för att få ingenting? Eller vet TH att det ändå aldrig skulle bli aktuellt?
Citera
2020-09-11, 11:18
Medlem
Citat:

Du har rett i dette. Det blir også presentert som om RU hadde ti møter med TH. Er dette riktig? TH har selvsagt hatt møte(r) med TH, men det kan også være at RU har hatt samtaler med TEH, VE og GHH. GHH er ute av bedriften, men det utelukker ikke at han har vært innom Futurum. Og det var TH som dro RU inn i saken på et veldig tidlig tidspunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in