2020-09-10, 22:15
Medlem
Legokatts avatar
Bra jobbet!

Har allerede skrevet forklaring på punktene sett gjennom hypotese to ganger tidligere.

Her er tredje gang i fall noen ikke fikk lest det.

(Må deles i 2 stk poster)

Disse spørsmålene besvart sett gjennom hypotese:

-En GM med kjennskap til familien ønsker å ramme TH m/familie.

-GM manipulerer AEH gjennom en hemmelig relasjon. AEH utfører planlagte steg i tiden før forsvinningen tenkt ut av GM - oppskrift fra "Gone Girl" - plante indisium

-GM og AEH stager S4 - også oppskrift fra "Gone Girl" - rette søkelyset mot ektemann

- GM har sin egen agenda med plottet - har forfattet Truselbrev og legger det i S4 uten at AEH vet om dette - Hettemannen.

-GM kvitter seg med AEH på et annet mindre risikabelt sted.

1. Kidnapperne ikke var ute etter penger i et halvt år

*Motivet for GM var ikke i hovedsak penger men hevn mot TH. Lite kommunikasjon i etterkant viser en GM som ikke ønsker å ta mer risiko enn nødvendig / viser et amatørmessig Krypto-opplegg uten mulighet til å kommunisere hensiktsmessig.

Etter en stund kan det tyde på at GM har endret strategi med å forlate krypto-meldinger.

Januar 2019:
Ble sendt en kryptert e-post gjennom nettverket Tor, som er et*anonymitetsnettverk*på Internett.

I e-posten omtaler GM detaljer fra boligen for å bevise at han har vært i S4.

GM skriver på "gebrokkent Norsk" (som omtalt i artikkel):
"Beviset på at hun er i live vil være bilde av Anne-Elisa*beth med en dagsfersk avis fra Norge i ulike vinkler. Det skal ikke brukes Photoshop"

Tyder på en Norsk GM.

Juli 2019:
GM går til det skrittet å sende helseopplysninger på AEH gjennom en kryptert e-post. TH betaler 1.3 Mill EUR.

Helseopplysninger støtter at GM har inngående kjennskap til AEH. De har hatt en relasjon.

2. Kidnapperne ikke har sendt livsbevis

*AEH ble drept av GM, men forsøker å få betalt en sum etter endret strategi.

3. Hun ønsket skilsmisse

* Dette var reelt for mange år siden. Men seperasjonspapirer med kun AEH's underskrift kan vise at hun hadde prøvd å forlate ekteskapet uten hell. Kan tyde på at hun ble utsatt for trusler hvis hun gjorde alvor av dette.

4. TH og familien mente forholdet var lykkelig

* TH/familie ønsker absolutt ikke å gå i dybden ihht familien på grunn av kallenavn / AEH's situasjon i familien. Det kan være noe de skjuler.

5. Separasjonspapirer bare hun hadde underskrevet, lå gjemt i huset

* GM/AEH ønsket at politiet skulle finne dem ved ransaking / ikke at TH skulle finne dem. Oppskrift "Gone Girl".

6. Hun ble kraftig skjevfordelt i ektepakten

* Kan vise et skjevt ekteskap / AEH's posisjon i familien / undertrykkelse

7. Hun ble kalt et negativt kallenavn av sine nærmeste

* Passer dessverre inn. Kan vise AEH's posisjon i familien.

8. TH’s fingeravtrykk manglet på konvolutten og 2 av 5 sider i trusselbrevet

* TH var tørr på fingrene pga. alderdom - 70 år / TH var forsiktig med å sette fingeravtrykk

Er opplyst i media at det kan ha naturlige årsaker.

"Man kan ikke bruke fravær av fingeravtrykk som noe sikkert bevis for at Tom H*agen ikke har tatt i konvolutten. Han kan like godt ha tatt i den, og ikke avgitt fingeravtrykk. Det kommer an på hvor hardt du tar, hvordan du tar og om man er svett på fingrene, sier Per An*gel, tidligere kriminaltekniker og leder av Kripos' åstedsgruppe."

9. TH’s skoavtrykk manglet i huset, men avtrykk fra familien og ni av ukjent Sprox-sko avsatt av GM/MGM

* TH husket feil i avhør på grunn av sjokktilstand i tiden etter han leste trusselbrev - underbygges av politiet på Shell : TH snakket i halve setninger
I tillegg tenkte ikke TH på at han var mistenkt.
= TH tok av seg sko før han gikk inn.

Eller det finnes andre naturlige årsaker til at skoavtrykk ikke finnes. (skovertrekk pga dårlig vær) eller som beskrevet i media:

"Man kan ikke bruke fravær av skoavtrykk som noe sikkert bevis for at Tom Hag*en eller andre ikke har gått med sko inne på åstedet på forsvinningsdagen, sier Per Angel, tidligere leder for Kripos’ åstedsgruppe, til VG."

Ni Sprox-skoavtrykk avsatt av en GM kan tyde på at GM er Hettemann som går tilbake til S4 for å legge i fra seg truselbrev og strips. Må være en grunn til å ta risiko.

10. Telefontrafikken med familien viser et mistenkelig mønster: 06, 10, 18

* Ikke relevant for hypotese..

11. TH slettet to samtaler til AE

* Naturlig forklaring pga eldre Nokia telefon

eller

Ble slettet i affekt etter sjokktilstand / ville skjule for familien at han ikke hadde ring så tidlig / ikke hadde dratt hjem før / dårlig samvittighet

12. Motstrid i sms 0910

* SMS sendt av AEH. Ønsker å gi alibi til datter.
Motstrid krever en lengere forklaring. Kan skrive en egen post om dette senere. (Motstrid er planlagt / sette ektemann i søkelyset - oppskrift Gone Girl)

13. Kidnapping av «sivile» er svært uvanlig i Norge

14. Konedrap topper soleklart statistikken over drap på kvinner i Norge

*Argument GM bruker for å manipulere AEH til å være med på plottet. Hvis alt gjøres riktig vil ektemann bli mistenkt.

15. Null tårer fra familien i media for å få kone/mamma hjem.

*De kan ha blitt oppfordret til ikke å opptre som "svake personer" i media ihht kidnappere/GM. Ikke gi GM følelse av å ha overtaket.

16. TH utlover dusør først etter selv å ha blitt siktet. Måneder etter at politiet ga klarsignal til dusør.

Nettavisen:
"Etter politiets oppfatning er det noen betenkeligheter når det gjelder å utbetale dusør, og vi har vært rådgiver overfor familien vedrørende dette. Dusør har på nytt vært tema, og vi har gjort nye konkrete vurderinger. Slik saken står nå har politiet ikke innvendinger til at familien eventuelt velger å bruke dusør som et mulig virkemiddel, sier politiinspektør Tom*my Brøske til Nettavisen."

Man må ta i betraktning at politiet har mistenkt TH i denne saken. Politiet trodde TH sto bak ugjerningen. Hvor lang tid det tok / hva som lå bak blir spekulasjoner.
Citera
2020-09-10, 22:15
Medlem
Legokatts avatar
17. Kidnappere som tar seg tid til husvask midt på lyse dagen på åstedet(!!)

*Teknikk fra "Gone Girl"

Politiet i "Gone Girl" forteller dette angående å vaske bort blod på et åsted - et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping ved første øyekast. Men et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nærmere politietterforskning."
"Vask og blø, blø og vask" er et sitat fra filmen."

18. Et fryktelig merkelig trusselbrev som desperat forsøker å fordekke et opprinnelig norsk språk og hinte til gebrokken svensk.

* En norsk GM med inngående kjennskap til TH og familien som har vært i S4 i tiden før forsvinningen.

"Ny PC" tre ganger viser at GM vet at TH/AEH har gammel utdatert PC.

"Kvittes" = "kvitte seg" = "kvitte meg med kroppen" - Tyder på 1 stk GM

"Selge assets eller låne i bank" - GM vet hvordan TH må skaffe penger.

19. GM hadde kontroll på aehs telefonbruk

* GM /AEH legger igjen AEH's telefon slik at det skal fortelles en "historie" i S4

20. GM visste på hvilket bord telefonen pleier å ligge.

* Tyder på en GM som vet om hvilket bord telefonen skal legges på. At telefonen legges på "TH's side av bordet" kan være en måte å sette søkelyset på ektemann - oppskrift "Gone Girl".

At TH opplyser om dette til politiet tyder på at han ikke kunne stått bak dette og hatt medhjelper. Hvorfor opplyse om en "tabbe" medhjelper gjorde?

21. TH nekter å vedkjenne egen forklaring

* Tegn på at TH har noe å skjule ihht familieforholdene / egne helseopplysninger / andre ting han skjuler som ikke har tilknytning til denne saken

TH har ikke tiltro til politiet da han føler seg mistenkt.

22. TH nekter nye avhør.

*Samme som punkt 21

23. TH mener aeh har levd livet

* TH har blitt oppfordret til å si dette ihht kidnappere. Da må man se hele uttalelsen i sin helhet - ikke kun et sitat.

"Han sier hun vil argumentere med at hun har levd livet, at han er iskald, at de ikke kommer til å få noe, og at hun vil spørre hva som da skulle være hensikten med å drepe henne"

Men

Selve utsagnet "AEH har levd livet" kan mulig være riktig. Kan mulig settes sammen med kallenavn. Røpet TH seg litt her?

24. TH villeder og skylder på båndopptaker og anklager politiet.

* Samme som punkt 21

25. TH nekter videre undersøkelser på åstedet

* På grunn av et tynt bevisgrunnlag / indisium ønsker TH kun å gå for full frifinnelse - ikke å gå i dybden jfr punkt 21

26. Alibiet er uklart selv om sh mener noe annet.

* Retten mente TH hadde alibi

27. Maskert mann på vei fra Futurum eller ishallen mot sv. Ikke ulik TH.

* Hettemann er GM
Politiet har vært tydelig på at dette ikke er TH.

28. TH og familien fastholder at aeh ble kidnappet. Brukte sh og 10mnok for å blåse nytt liv i kidnappingsteorien.

* Samme som punkt 16

29. Dusøren gjelder kun funn av AE, ikke oppklaring av saken.

* Feil

Nettavisen:
"Politiet gir tommelen opp for dusør som kan oppklare Anne-Elisabeth Hagen-saken"

"Fokuset er utelukkende å finne Anne-Elis*abeth Hagen. Det er ingen betingelser om at gjerningspersoner skal bli identifisert og dømt for at utbetalingen skal skje, sier Hol*den i intervjuet"

Dette leses ihht til hypotese. TH vet han ikke er skyldig. At tips skal gå til dem viser at de ikke har full tiltro til politiet.

30. THs eneste kjente alibi er at bilen hans ankom Futurum 09.10/09.15.

* Feil. Politiet har vært tydelig på at de har kontroll på TH den første tiden han var på jobb - dvs TH kunne ikke selv ha utført dette.

31a. SH (som selvfølgelig vet hvor viktig dette er) har aldri engang antydet at det var TH som kjørte den!

* SH har vært tydelig på at TH har alibi

31b. Ingen i media har spurt SH om å bekrefte at TH kjørte! (Hva faen vet media som de ikke sier? Det spørsmålet hadde muligens naglet TH, til ettertanke for de som synes avisene er så slemme)

* SH har vært tydelig på at TH har alibi

32. Kun ei datter er nevnt i trusselbrevet

* Kan være en grunn til at GM nevner denne datteren i trusselbrev. GM vet detaljer angående denne datteren og ønsker å sette søkelys på henne. Hun hadde mulig hatt et lite "ungdomsopprør" (helt naturlig)

Viser at GM har inngående kjennskap til familien

33. Brev fra datter datert tidligere med kritikk av politiet, forsvar av th, løsepenger Lite om aeh aom mor.

* Viser at barna tar sin far i forsvar, samt kritiserer politiet. Brevet viser liten bekymring for sin mor selv om brevet innledes med dette. Kan vise AEH's posisjon i familien. Brevet viser også at barna er sensitive ihht å fortelle familiedetaljer. De ønsker absolutt ikke å gå i dybden.

Jeg mener dette ikke er barna sin feil. At denne familien har hatt problemer mener jeg er tydelig.

34. THs svigersønn har av ukjente grunner forlatt familien midt oppi dette marerittet, og gått i skjul på andre siden av kloden.

* Kan vise at saken er en belastning for familien

35. TH bor hos datter involvert i virksomheten til egen boligen frigis. Redd for å miste denne ved skilsmisse.

* Viser at TH og HHB1 er på "bølgelengde". TH er stolt av sin prestedatter.

36. Turbulent ekteskap der aeh opplyser venninne at th er brutal. Tidligere voldsepisode undersøkes av politiet.

* Voldsbruk mot AEH kan holdes åpent basert på rykter.
AT AEH sender melding til venninne rett før forsvinningen er helt i tråd med oppskrift fra film "Gone Girl". Utføre handlinger som skal sette ekteskapet i søkelyset.

37. Aeh letet etter leilighet å leie i Gjøvik.

* I tråd med oppskrift " Gone Girl"
Utføre handlinger som skal sette ekteskapet i søkelyset.

38. TH ønsket politiet hjem til huset da han ringte 1410. Hvorfor fikk han «sjokk» da de ville møte han et annet sted, enda det sto i trusselbrevet at de holdt øye med huset?

* TH var i sjokk. Noe politiet også beskrev han som i politibilen på Shell
Citera
2020-09-10, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
"Jeg ba deg om en link på at ELkrafts inntekter var halvert. Den linken fikk jeg selvsagt ikke. Jeg skrev "Hvem har ikke hatt en reduksjon i inntektene i disse korona-tider. Elkraft A/S har rygg til å bære en nedgang i inntektene, men for å uttale seg om dette, så man vite hva som er årsakene til dette påståtte fallet i inntektene."
Alle med normale leseferdigheter ser at du tillegger meg meninger jeg ikke har.
Dette kalles å bruke en stråmann.

Okei, hvis du oppfatter det som stråmann-hersketeknikk, så må jeg avkrefte det. Jeg oppfattet det som at du mente at koronaen har skylden og jeg kommenterte deretter.
Jeg har ikke den linken ang halvering av inntektene til Elkraft, og jeg gidder ikke grave akkurat nå heller.
Mulig det sto i en eller annen finansavis, eller at jeg hørte det på radioen, det husker jeg ikke.
Citera
2020-09-10, 22:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Gjesp
Citera
2020-09-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Jeg har forstått at du ønsker å så tvil om politiet, det er jo ikke noe nytt.
Du har sagt flere ganger at de har tunnelsyn, altså at de bare ser en løsning. Men som sagt, tunnelsyn var noe de bare hadde i begynnelsen. Da sjekket de bl.a ikke bilen til TH, og heller ikke søppeldunken.
De hadde kun en hypotese, og det var hypotesen som TH hadde manipulert dem til å tro på. Kidnappingshypotesen.
Du prøvde å vri deg unna med at de kanskje ikke rakk å sikre dunken før at søppelbilen hadde hentet søpla samme dag, eller at søppeldunken var tom. Når de sier at de ikke sjekket søpla, så betyr jo ikke det at de åpnet lokket men ikke fant noen søppel å gå gjennom. Jeg skjønner at du forsøker alt du kan å forsvare TH, men mye av det du skriver ser bare for dumt ut. TH selv sitter antakeligvis å leser dette, og jeg ser for meg at han avogtil dunker sitt hode mot veggen og skulle ønske at han kunne ta ifra deg tastaturet.

Nok en merksnodighet. Du avslører at du tror at politiet har løyet. Dette prøver du å vri deg unna, ved å unnlate å svare på det du blir spurt om.
Du kommer også med denne påstanden:"Du prøvde å vri deg unna med at de kanskje ikke rakk å sikre dunken før at søppelbilen hadde hentet søpla samme dag, eller at søppeldunken var tom."
Jeg tar forbehold om at jeg husker feil, men jeg kan ikke huske å kommet med denne påstanden. Nå er det du som har framsatt denne påstanden. Da er du som må underbygge denne påstanden. Det påhviler ikke meg å motbevise at jeg har sagt dette.
Hvis TH følger tråden , vil han se at jeg, og flere andre, tviler på at han er skyldig. Og du konkluderer med at TH vil ta fra meg tastaturet?
Dette var månedens foreløpige høydepunkt. Men jeg ser ikke bort fra rekorden slås. Potensialet er der.
Citera
2020-09-10, 22:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Han viste jo at han var intressert i krypto med ca 10 møter med RU. Han kunne nok mer enn han innrømmer. Og hva vi vet.
Det var ju bara ett par av de första mötena som var inbokade. Därefter dök RU upp som gubben i lådan lite som när det passade honom.

Nån oupplyst i tråden undrade över varför TH inte hakade på det här med krypto. Han sa i nån tidning att han skulle ha gjort det om han var yngre.
Citera
2020-09-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Mulig jeg antar for mye, men har alltid tenkt at TH sin telefon er registrert på Futurum hele dagen, og AEH sin telefon i S4.
Jeg sier antar for jeg vet ikke om det er samme basestasjon for hele området, jeg bare tror det ikke er det.

Nei det er ulike basestasjoner. TH pleide å ha sin mobil på Futurum.
AEH var hjemme, og de har også denne appen de refererer til.
Citera
2020-09-10, 22:33
Medlem
Citat:
...
ikke rakk å sikre dunken før at søppelbilen hadde hentet søpla samme dag
...
Ifølge tømmeplanen skulle ekteparets restavfall i S4 hentes av søppelbilen 1.11.2018 og ifølge Dagbladets artikkel ble ekteparets søppel hentet av søppelbilen torsdag 1. november 2018.

Sjekket aldri Hagens søppel etter spor.
Morgenen etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, ble ekteparets søppel hentet - uten at politiet hadde gjennomgått det.
...
Politiet ble likevel raskt varslet, men valgte på bakgrunn av truslene å holde etterforskningen hemmelig for allmennheten i mer enn to måneder. Det kan i verste fall ha kostet dem dyrt.
Politiinspektør Tommy Brøske har tidligere bekreftet at konkrete etterforskningsskritt ble lagt på is som følge av hemmeligholdet. Nå kan politiet bekrefte at ett av disse var undersøkelser av avfallet utenfor Hagens bolig. Dette ble tømt og kjørt bort dagen etter at 69-åringen forsvant - uten at politiet tok sjansen på å undersøke hvorvidt det fantes spor eller bevis i søppeldunken.

dagbladet.no/nyheter/sjekket-aldri-hagens-soppel-etter-spor/71648449
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-10 kl. 22:39.
Citera
2020-09-10, 22:51
Bannlyst
Citat:
Nok en merksnodighet. Du avslører at du tror at politiet har løyet. Dette prøver du å vri deg unna, ved å unnlate å svare på det du blir spurt om.
Du kommer også med denne påstanden:"Du prøvde å vri deg unna med at de kanskje ikke rakk å sikre dunken før at søppelbilen hadde hentet søpla samme dag, eller at søppeldunken var tom."
Jeg tar forbehold om at jeg husker feil, men jeg kan ikke huske å kommet med denne påstanden. Nå er det du som har framsatt denne påstanden. Da er du som må underbygge denne påstanden. Det påhviler ikke meg å motbevise at jeg har sagt dette.
Hvis TH følger tråden , vil han se at jeg, og flere andre, tviler på at han er skyldig. Og du konkluderer med at TH vil ta fra meg tastaturet?
Dette var månedens foreløpige høydepunkt. Men jeg ser ikke bort fra rekorden slås. Potensialet er der.

Ja, jeg skreiv at politiet ikke sjekket søppeldunken, noe som tyder på at de hadde tunnelsyn første dagen, og lot seg manipulere av TH, hvorpå du svarte noe slik som at: "men var det ikke samme dag som AE forsvant, som at det var tømming i Sloraveien?".
z-z-z påpekte at det ikke var onsdager, men tordager at søpla ble tømt, altså dagen etterpå.
Ja, han ville tatt ifra deg tastaturet. Kjekt med en forsvarer, det setter han sikkert pris på, men ikke ei som deg. Han sitter sikkert å ser her, men jeg vil tro at datteren er her oftere kanskje.
Unnlater jeg å svare? På ledende spørsmål kanskje. Eller påstand med spørsmålstegn bak. At du mener at politiet kanskje lyver om alt, det får du lov til å mene, det skal jeg ikke nekte deg.
Citera
2020-09-10, 22:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Nei det er ulike basestasjoner. TH pleide å ha sin mobil på Futurum.
AEH var hjemme, og de har også denne appen de refererer til.
Litt info fra Aftenposten

"Basestasjonene rundt Sloraveien

I om lag 1,5 kilometers omkrets av Sloraveien står det 24 basestasjoner.

Så lenge Anne-Elis*abeth Hagen og andre involverte i saken har hatt mobilene på, har politiet kunnet hente ut informasjon om nøyaktig hvor de var og hvilke andre telefoner som var i samme område.

Mobiltelefonene kommuniserer med basestasjonene rundt seg med få sekunders mellomrom. Hensikten er å sikre best mulig dekning til enhver tid.

Deretter har politiet kunnet hente ut data fra basestasjonene om andre mobilnumre som har befunnet seg i nærheten."

Anne-Elisa*beth Hagen hadde Telenor-nummer. Dermed har politiet kunnet analysere alle hennes bevegelser og reiser helt tilbake 10. oktober.

– Vi lagrer signaleringsdataene i opptil 21 dager, sier informasjonssjef Ma*gnus Line i Telenor.

Ektemannen Tom H*agen har mobilnummer hos mobiloperatøren ICE"
Citera
2020-09-10, 22:54
Avslutad
Citat:
Citat:
Jeg tar forbehold om at jeg husker feil, men jeg kan ikke huske å kommet med denne påstanden.
Jeg kan bekrefte at du husker rett - det var ikke du som skrev om dette ang søppelet. Det er lixt som koker grøt igjen.
Det har heller ikke blitt satt frem noen påstand - det ble stilt et spørsmål. Vår gode zzz fant straks frem linker som bekreftet hva som hadde skjedd.

Nå er lixt igang igjen - vrir og vender på ting til det kjedsommelige og ugjenkjennelige.
Never ending story!
Citera
2020-09-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ja, jeg skreiv at politiet ikke sjekket søppeldunken, noe som tyder på at de hadde tunnelsyn første dagen, og lot seg manipulere av TH, hvorpå du svarte noe slik som at: "men var det ikke samme dag som AE forsvant, som at det var tømming i Sloraveien?".
z-z-z påpekte at det ikke var onsdager, men tordager at søpla ble tømt, altså dagen etterpå.
Ja, han ville tatt ifra deg tastaturet. Kjekt med en forsvarer, det setter han sikkert pris på, men ikke ei som deg. Han sitter sikkert å ser her, men jeg vil tro at datteren er her oftere kanskje.
Unnlater jeg å svare? På ledende spørsmål kanskje. Eller påstand med spørsmålstegn bak. At du mener at politiet kanskje lyver om alt, det får du lov til å mene, det skal jeg ikke nekte deg.

Kommentar til det fetade: Hvorfor mener du at det tyder på tunellsyn? Politiet tok ikke sjansen på å undersøke søpla.

Dette ble tømt og kjørt bort dagen etter at 69-åringen forsvant - uten at politiet tok sjansen på å undersøke hvorvidt det fantes spor eller bevis i søppeldunken.
dagbladet.no/nyheter/sjekket-aldri-hagens-soppel-etter-spor/71648449

Edit: Hva mener du med "lot seg manipulere..."? Holder du det ikke åpent at TH faktisk kan være 100 % uskyldig?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-10 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in