Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Fast om det är nån man kan peka ut på silhuetten så är det LJ. Kort, liten, frisyr.
På bilden. Ser du mannen som står nästan ute på Luntmakargatan? Med lampa precis ovanför huvudet?
Om han skulle vara GM och vill peka ut LJ för att bli oskyldig så säger han att han såg LJ stå mot vilken vägg? Jo den västra...
Ja det är sannolikt. Men i det läget trodde han att det var gärningsmannen, att det var LJ fick han ju klarhet i senare.
F: Den här siluetten som du ser, kan du på något vis beskriva den?
E: Ja, jag har försökt att dels tänka mig en ålder, och det
som jag bara kan utgå ifrån, jag är ju själv tecknare så
att, utbildad tecknare så jag vet att vissa saker hör ihop
med vissa åldrar. Själva kroppskonstitutionen. Det jag då
kom fram till var att det var en yngre person som hade någon* ting relativt fylligt på överkroppen. Huvudet var också ganska fylligt. Det såg ut som ett kraftigt, inte precis lockigt hår men ändå fylligt hår på något sätt. Benen rätt så smala. Åldern om jag skall gissa mellan 25 - 50, eller 75 år, det
går ju inte att vara så där exakt när man ser något i siluett. Skulle jag snarare vilja placera den här siluetten i den
yngre delen av den här skalan, så där en 25 - 30 någonstans.
F: Det är i alla fall inte en sån bild du har att du skulle känna igen någon person?
E: Nej jag har inte sett några detaljer utav ögon eller näsa eller någonting sådant.
Vill man tro att denna observation ursprungligen kommer från huvudvridningen på krönet är man fri att göra det, men jag anser att hela caset faller som ett korthus här, men det tycker jag att det gör i många andra delar också.
Detta är bara det tydligaste exemplet.