Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Denna vägg. Brunnslocket ligger ungefär rakt nedanför skylten som sitter på hörnet.
Därifrån kan han alltså se åt båda hållen.
Ditt förslag är således att han inte alls sett honom mot en vägg, eftersom den inte kan bilda bakgrund uppifrån trappkrönet, men att han i sin Snabba huvudvridning räknat ut att han måste ha sett ut på det sättet från motsatt perspektiv.
Dessutom har han gissat sig till att LJ stått där under flera sekunder, och haft turen att Lisbeth Palme sett samma sak.
Den som vill får köpa den teorin, men det förvånar mig att Krister Petersson och hans kompetenta grupp bestående av tre mordutredare kommit fram till en så fruktansvärd absurd slutsats. Men det är den enda möjligheten, annars måste SE vara oskyldig, och den tanken är förbjuden. Tänk på all bortkastad tid, slit och skattepengar.
http://2.bp.blogspot.com/-CjadpEWsyI0/VVKRz6sE7OI/AAAAAAAATUA/_UeoZLyGBdc/s1600/Blodpölen%2B6.jpg
Han behöver inte se LJ mot en vägg för att säga han stod mot en vägg.
Och jag tror faktiskt man kan få södra väggen som bakgrund, om LJ är vid början av trappan som det står i ett tidigt förhör.
Ja titten bakåt var snabb. Men natten och morgonen efter när tankarna malde hos SE var desto längre. Tid att räkna ut det som du verkar tycka är en väldigt avancerad perspektivlögn, jag håller inte med i den åsikten.
Är det svårt att gissa att någon som står still står still i några sekunder? När man står still så gör man det oftast inte i endast 1 sekund. Det farliga vore ju att säga han stod still 1 minut.
Så jag tycker det är väl magstarkt säga att detta är ett solklart tecken på att SE är oskyldig.
Därmed inte sagt att SE inte kunde se LJ från mordplatsen, det kan han ju haft möjlighet till. När de drog den gula linjen på pressträffen hoppades jag de skulle komma med något starkt, men det gjorde de inte.