2020-09-10, 21:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Han stod ju inte så långt in på Luntmakargatan så att en den södra väggen kunde bilda bakgrund.
Det var f.ö den västra väggen SE beskrev, och det stämmer betydligt bättre på den position LJ uppgett.

Jag läste bara de två första förhören med SE nu, men när säger han att det är västra väggen?

Va? Vad har något att göra med hur långt in på Luntmakargatan han var?
Citera
2020-09-10, 21:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Namngivandet och utpekandet är ett faktum.
De ”indicier” man framfört är till stora delar fabrikationer. Bevis saknas som sagt.
De vittnesurval man gjort bygger inte på objektivitet.

Innebörden av ”bevis” är alldeles uppenbart inte helt klarlagt ens för höga jurister som Krister Petersson:

”Jag anser att de tyngsta bevisen är de uppgifter som har lämnats av vittnet vid byggbaracken och den kvinna som fanns uppe på David Bagares gata ”

Freudiansk felsägning?

Eller så kan även en chefsåklagare använda sig av talspråk-definitionen av ord ibland. Man kan inte kräva att någon ska välja varje ord på guldvåg.
Citera
2020-09-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag läste bara de två första förhören med SE nu, men när säger han att det är västra väggen?

Va? Vad har något att göra med hur långt in på Luntmakargatan han var?
Det är ganska enkelt.
En person som befinner sig bortom en huskropp kan inte ha samma huskropp i bakgrunden.
Troligtvis stod LJ strax väster om hörnet, men det förändrar inte någonting.
Citera
2020-09-10, 21:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej, jag menar det. Därför bör även vi som debatterar i forumet kunna använda oss av samma talspråk utan att bli tillrättavisade.

Fast nu var det ju något GhostofStig faktiskt efterfrågade. Bevis. Hoppar man på någon om bevis så får man räkna med att bli påhoppad tillbaka. Det var inte talspråk, GoS har konstant saknat bevisen mot SE
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-09-10 kl. 21:35.
Citera
2020-09-10, 21:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är ganska enkelt.
En person som befinner sig bortom en huskropp kan inte ha samma huskropp i bakgrunden.
Troligtvis stod LJ strax väster om hörnet, men det förändrar inte någonting.
Fast det är in på Tunnelgatan man ska för att synas mot södra väggen, inte in på Luntmakargatan...

LJ säger han går till början av trappan. Början av trappan är mot södra väggen av husfasaden.
Citera
2020-09-10, 21:35
Medlem
Citat:
Fast nu var det ju något GhostofStig faktiskt efterfrågade. Bevis. Hoppar man på någon om bevis så får man räkna med att bli påhoppad tillbaka.
Jag är ingen ordningspolis i forumet, så jag släpper det.
Ang LJ:s position, så nämner han ”golvbrunnen”, men menar brunnslocket som ligger en liten bit väster om huset.
Citera
2020-09-10, 21:35
Medlem
Citat:
Vilket fokus du har på TP. TP har inget med detta att göra.

Nej det finns inte bevis för att peka ut SE. Det finns liksom inga bevis alls i hela utredningen, inte mot någon. KP har inte heller sagt att det finns bevis.

Jag förstår inte varför det är så otroligt svårt förstå att detta inte är vardagsjuridik. De var tvungna komma med en slutsats för att kunna lägga ner. Fokusera på att det är bra vi får del av ny dokumentation istället.

Spendera sin tid med att gnälla för man inte får sin vilja igenom... Väx upp.

Tack för komplimangen!
Känns det bättre nu när du fått ut lite av det där hatet du har inombords?

Så det är därför JO bett åklagarmyndigheten att inkomma med svar innan 16 november?

Det handlar om hur staten som har våldsmonopol och består av en beslutande del, en verkställande del och en övervakande del ska kunna anklaga och peka ut medborgare som inte kan överklaga eller anmäla för förtal.

Ska medborgare vara rättslösa?

Ska man kunna bli utpekad efter sin död utan bevis och rättegång?

KP har pekat ut och namngivit en misstänkt.

Vad är det ni missat?

Varför har JO krävt att få in svar innan 16 november tror du?

För att KP namngivit en misstänkt!

Att TP nämns i tråden beror på att han lobbat för detta länge. Han gav ut en bok som skulle passat bättre som skönlitteratur i den populära kriminalagenren.
Boken har ingen objektivitet öht och författaren har ingen erfarenhet eller utbildning av rättsskapande verksamhet.

En röd amatör.

Du har som en annan i denna tråd en starkt nedlåtande ton.

Varför kommer personangreppen när ni inte har argument för er sak?
Citera
2020-09-10, 21:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag är ingen ordningspolis i forumet, så jag släpper det.
Ang LJ:s position, så nämner han ”golvbrunnen”, men menar brunnslocket som ligger en liten bit väster om huset.

I andra förhöret så säger han att han går fram till början av trappan innan GM vänder sig om. Då får man södra fasaden som bakgrund.
Citera
2020-09-10, 21:43
Medlem
Citat:
I andra förhöret så säger han att han går fram till början av trappan innan GM vänder sig om. Då får man södra fasaden som bakgrund.
Det är en förhörssammanfattning med allt vad det innebär vad gäller missförstånd och utelämnade detaljuppgifter.
Bättre att lyssna på vad LJ säger i stället.
För övrigt kan man ju undra varför SE skulle säga fel vägg om han nu ville göra det troligt att han sett LJ. Det går ju inte ihop.
Citera
2020-09-10, 21:44
Medlem
Citat:
Vad betyder halmgubbe för dig? Du verkar använda det lite konstigt. Han sa du var säker på din sak, vad är halmgubbeargument med det?

Mörka kläder var det som LJ såg.

Hur säker är du på att SE hade tjock rock, glasögon och halsduk? Inte anorak eller gammeldags täckjacka som väktarna sa? En tjock rock kan inte fladdra, kan aldrig misstas för tunn rock?

Att YN inte såg ansiktet är inget som friskriver SE.

Att YN inte såg ansiktet sår tvivel om hennes ålderbedömning.

SE var för kort, för mannen var 185 sa YN. SE är 182... Rekordbra ögonmått.

YN såg ingen rem, är det synonymt med att remmen inte finns? Den 15-20 cm långa, tunna, mörka remmen.

Det enda av halm som finns här är de strån du trevar efter.

Du bör noga läsa på om strawman innan du fortsätter göra bort dig.

Så nu ska vi fantisera ihop att YN inte sa det hon gjorde utan att du vet bättre än vad hon själv gjorde?

Någon gräns måste det finnas i dessa spekulationer.
Du har gått över den gränsen och förvränger fakta.
Citera
2020-09-10, 21:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Tack för komplimangen!
Känns det bättre nu när du fått ut lite av det där hatet du har inombords?

Så det är därför JO bett åklagarmyndigheten att inkomma med svar innan 16 november?

Det handlar om hur staten som har våldsmonopol och består av en beslutande del, en verkställande del och en övervakande del ska kunna anklaga och peka ut medborgare som inte kan överklaga eller anmäla för förtal.

Ska medborgare vara rättslösa?

Ska man kunna bli utpekad efter sin död utan bevis och rättegång?

KP har pekat ut och namngivit en misstänkt.

Vad är det ni missat?

Varför har JO krävt att få in svar innan 16 november tror du?

För att KP namngivit en misstänkt!

Att TP nämns i tråden beror på att han lobbat för detta länge. Han gav ut en bok som skulle passat bättre som skönlitteratur i den populära kriminalagenren.
Boken har ingen objektivitet öht och författaren har ingen erfarenhet eller utbildning av rättsskapande verksamhet.

En röd amatör.

Du har som en annan i denna tråd en starkt nedlåtande ton.

Varför kommer personangreppen när ni inte har argument för er sak?

Hataren i den här tråden är du. Jag tror inte SE är GM, men jag är trött på hittepåfriskrivning.

Se hade blivit anhållen med dessa indicier 1986. Han borde rentav blivit anhållen. Då hade vi alla lärt oss hans namn redan då. Det är därför KP vågar gå ut.

Lars Larsson har också skrivit en bok. Det står alla fritt att skriva en bok. Så en journalist som får betalt för att skriva artiklar och bok är en amatör? Man behöver inte någon som helst erfarenhet av rättsskapande verksamhet för att få skriva en bok.

Den nedlåtande tonen i tråden är det du som står för. Men jag känner igen dig.... Genomskinligt som fan.

Makarov är den som respekterar andras åsikt, du är den som idiotförklarar folk.
Citera
2020-09-10, 21:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är en förhörssammanfattning med allt vad det innebär vad gäller missförstånd och utelämnade detaljuppgifter.
Bättre att lyssna på vad LJ säger i stället.
För övrigt kan man ju undra varför SE skulle säga fel vägg om han nu ville göra det troligt att han sett LJ. Det går ju inte ihop.

Säger SE fel vägg? Hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in