2020-09-10, 16:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Syftar ni på samma "angelägna jobbärende" som han dök upp tomhänt och oförberedd till?
På sin lediga dag?
(Minns ej om det var flera)
Det är det här jag känner till om det, jag la in en edit i mitt tidigare inlägg där jag länkade till det här inlägget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-09-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Jag har bara hört om en dag och mer vet jag inte

Men om jobbet på bygget (?) var så viktigt att han var tvungen att språka om det mitt i natten via mejl och åka dit på sin lediga dag för att sedan komma tomhänt och lite "oförberedd"..? Det går inte ihop riktigt? Inte för mig i alla fall, men vi tänker kanske lite olika.

Nu minns inte jag riktigt ordagrant och vem som sa vad, men det var väl i alla fall en kvinnlig arbetskollega och nån mer som sa nånting i den stilen..?

EDIT: Därför min undran om ni syftade på samma jobbuppdrag.
Att rycka in på en ledig dag är väl inte det anmärkningsvärda.
Det anmärkningsvärda är väl i så fall att åka dit och vara oförberedd och tomhänt..?
Men jag kan såklart minnas fel...
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-10 kl. 16:15.
Citera
2020-09-10, 16:16
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Men om jobbet på bygget (?) var så viktigt att han var tvungen att språka om det mitt i natten via mejl och åka dit på sin lediga dag för att sedan komma tomhänt och lite "oförberedd"..? Det går inte ihop riktigt? Inte för mig i alla fall, men vi tänker kanske lite olika.

Nu minns inte jag riktigt ordagrant och vem som sa vad, men det var väl i alla fall en kvinnlig arbetskollega och nån mer som sa nånting i den stilen..?

EDIT: Därför min undran om ni syftade på samma jobbuppdrag.
Du kanske menar att han borde ha varit förberedd med en långtradare med saker?
Finns det någon som släpar på saker till och från jobbet?
Han var väl där och kika lite på kartor och sen pös han.
Jag vet enbart att han cyklat till jobbet och antagligen pga projektet.
Citera
2020-09-10, 16:20
Medlem
Citat:

Eh, nej... Komma utan sin väska/portfölj där ritningar och andra papper skulle finnas som underlag för besiktning osv.... (Vill minnas att detta var ganska ovanligt för att vara SD)
Att komma med långtradare må ha varit ett bonusuppdrag för SD om han ville glänsa.
Men han kom på cykel denna dag.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-10 kl. 16:23.
Citera
2020-09-10, 16:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Hårklyverier in absurdum, tacka fan för att han är misstänkt.
Citera
2020-09-10, 16:22
Medlem
Citat:
Eh, nej... Komma utan sin väska/portfölj där ritningar och andra papper skulle finnas som underlag för besiktning osv....
Att komma med långtradare må ha varit ett bonusuppdrag för SD om han ville glänsa.
Men han kom på cykel denna dag.
Jag tror nog att allt fanns på kontoret.En genomgång,några underskrifter,vad vet jag.
Finns inte det med i fup,det han gjorde på kontoret?
Citera
2020-09-10, 16:31
Medlem
Citat:
Jag tror nog att allt fanns på kontoret.En genomgång,några underskrifter,vad vet jag.

Uppgiften om en "oförberedd SD" lämnades av en kollega som ingick i gruppen som samlats på bygget för att gå igenom ärendet/uppdraget. Jag uppfattade det som att han skulle ha med sig underlaget, men kom tomhänt. Ovanligt för att vara SD.
Men jag har ingen FUP längre och kan därför inte svära på att det var just på det här viset.
Vet dock att detta tagits upp flertalet gånger i tråden för att det stack ut i SD's sätt att vara.
Men ja... jag kan komma ihåg fel, men någon annan har säkert input om saken.
Citera
2020-09-10, 16:34
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att han dök upp på sin fria dag, till ett möte med klienter på en byggarbetsplats eller liknande. De dokument som han förväntades ha med sig hade han inte. Det var uppenbarligen inte likt honom. Rätta mig gärna om jag har fel. Fupen är stor och jag kan komma ihåg fel.
Citera
2020-09-10, 16:40
Medlem
Skibladners avatar
Så lämpligt att få det att se ut som att man svarar på ett jobbmail 23.32!
Mr Pip hade förmodligen funktionen autosvar aktiverad. Det är barnsligt enkelt att ha den funktionen aktiv och i meddelandet för autosvar skriva t.ex: "Hej! Jag läste ditt mail och ska ta en funderare på hur vi löser det. Återkommer när jag sovit på saken."

För sekten att kommentera nedanstående:

1. Logga in på webbmailen och klicka på Inställningar.
2. Klicka på Kontoadministration i menyn till vänster.
3. Kryssa i rutan för att aktivera autosvar.
4. Skriv ett ämne för ditt autosvar.
5. Skriv in meddelandet för ditt autosvar.
6. Klicka på Spara längst upp på skärmen.
Citera
2020-09-10, 16:43
Medlem
Citat:
Uppgiften om en "oförberedd SD" lämnades av en kollega som ingick i gruppen som samlats på bygget för att gå igenom ärendet/uppdraget. Jag uppfattade det som att han skulle ha med sig underlaget, men kom tomhänt. Ovanligt för att vara SD.
Men jag har ingen FUP längre och kan därför inte svära på att det var just på det här viset.
Vet dock att detta tagits upp flertalet gånger i tråden för att det stack ut i SD's sätt att vara.
Men ja... jag kan komma ihåg fel, men någon annan har säkert input om saken.
Han kan ju ha haft USA resan i skallen?
Vad jag försöker säga är allt han gör gjorde vrids så att det passar ens agenda.Vad som än hände på arbetsplatsen kommer inte att kopplas till mordet.Ja om han inte halade upp ett blodigt basebollträ förstås
Citera
2020-09-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vill minnas att han dök upp på sin fria dag, till ett möte med klienter på en byggarbetsplats eller liknande. De dokument som han förväntades ha med sig hade han inte. Det var uppenbarligen inte likt honom. Rätta mig gärna om jag har fel. Fupen är stor och jag kan komma ihåg fel.
Jag vet inget alls så du har säkert rätt.
Jag svarade på det ovanför ditt inlägg.
Citera
2020-09-10, 16:47
Medlem
Citat:
Han kan ju ha haft USA resan i skallen?
Vad jag försöker säga är allt han gör gjorde vrids så att det passar ens agenda.Vad som än hände på arbetsplatsen kommer inte att kopplas till mordet.Ja om han inte halade upp ett blodigt basebollträ förstås

Men du skrev ju nyss att du inte ens läst FUP, så hur kan du vara så säker på att det är vi som vrider och inte han?
Eller jo, HD's förhör har du läst. Varför just hennes och inte SD's? Om jag får vara nyfiken, alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in