Citat:
För er som tror att det mörkas smitta på skolor.
Nedan följer ett urklipp av senaste instruktionerna till rektorer i åtminstone Skåne.
.”
Nedan följer ett urklipp av senaste instruktionerna till rektorer i åtminstone Skåne.
”En person med konstaterad covid-19 har varit i din verksamhet under smittsam period och kan därför ha utsatt andra personer i verksamheten för smittrisk. Det är inte säkert att de blivit smittade eller kommer att bli sjuka, men de behöver informeras. Främst gäller det om de har varit i nära kontakt med personen som har covid-19.”
”Om det är en elev som har covid-19 rekommenderas att övriga elever/vårdnadshavare i den aktuella klassen och de pedagoger som undervisat eleven då denna var smittsam informeras med informationsblad enligt ovan.”
”Om det är en pedagog som har covid-19 rekommenderas att övriga medarbetare som varit i nära kontakt, t ex de som vistats samtidigt i personalrum eller arbetsrum, samt de elever/vårdnadshavare som varit i samma klassrum informeras enligt ovan
”Om det är en elev som har covid-19 rekommenderas att övriga elever/vårdnadshavare i den aktuella klassen och de pedagoger som undervisat eleven då denna var smittsam informeras med informationsblad enligt ovan.”
”Om det är en pedagog som har covid-19 rekommenderas att övriga medarbetare som varit i nära kontakt, t ex de som vistats samtidigt i personalrum eller arbetsrum, samt de elever/vårdnadshavare som varit i samma klassrum informeras enligt ovan
Jag tror inte - jag VET att det mörkas, har hängt med sen det startade i grundskolan i mars och sett åtskilliga mörkningar, vilka fortfarande pågår, jag hade ju följande inlägg några sidor tillbaaka hur det är idag: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
En intressant notering är att f-bolagen börjar knorra, så om en lärare i skola x insjuknar och det framkommer att läraren haft vetskap om smitta, kan dennes försäkringar falla typ force majure, tog upp detta med en i Lärarförbundet och dom går på nålar just nu. Samma kan vi nog anta inom arbetslivet snart också, att F-bolagen kan börja trilskas om någon dör eller får handikapp efter Covid-19 som utmynnar i ett försäkringsärende pga viss invaliditet.