Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Nä, jag tror inte heller att han hade något annat i tankarna än att just ta henne av daga, men att just det här med cache-grejen kunde vara ett sätt att träffa henne och sedan locka ut henne.
Jag vet inte varför hon skickade den där logg-remsan till honom på kvällen. Jag har missat vad den handlade om.
De pratade ju en del om hennes gömma osv under helgen.
Så ja.. Det var väl lite min tankegång: Att dokumentet, eller vad det nu är, har öppnats pga att han hade datorn med sig i "administrationssyfte/dokumentationssyfte". Inte för att jag tror att det var en medveten grej att göra - det bara blev så i all hast på något sätt.
Å andra sidan, så borde man väl ha funnit spår av LW på hans laptop..
Klurigt det där...
Och säkerligen extremt långsökt tänkt av mig.
Minns inte riktigt, men var inte en fråga frekvent förekommande under rättegången: Om han kunde ha rört sig i närheten av LW's bostad och kopplat upp sig på hennes WiFi den kvällen/natten..? Det var väl prat om både högtalare och allt möjligt..? Ja, nånting sånt tjatade de om...? Jag måste ha missat vad orsaken var till denna fråga.. Fann de något stöd i detta?
Hej å hå... Knepigheter.
Bara SD kan veta...
Det slår mig ändå när du för det på tal att MGM ju inte kan ha sin mobil med, och därför inte har det naturliga kommunikationsmedlet med sig, sin ’fjärringklocka’, dvs mobilen, vilket då är avsikten. Hade han haft mobil o fredliga avsikter hade han messat henne åtminstone senast efter att ha sett om hon var vaken eller uppe. Dessutom och i synnerhet för att inte väcka sonen. Det vore ju det naturliga sättet att åter-upprätta kontakt på kvällskröken. Elelr hur?
När han nu har andra avsikter och ingen mobil så är han hänvisad till att knacka på eller vifta, och laptopen i näven att peka på borde ju verka avdramatiserande och trygghetsskapande och ”professionellt” (om det är ngt praktiskt relaterat till cacheföreningen eldyl). Och sänka LWs gard. Och ge honom ett ögonblicks övertag via distraktion (från vad han har i andra näven eller under jackan), så att hon öppnar dörren och inte anar oråd. Till äventyrs kan han rent av logga på på hennes wi-fi ja och mejla henne el ngt. (Om det nu är möjligt utan att lämna spår)
Så sett så är laptopen kanske smörjmedel som ersätter mobilen, som han inte kan ta med. För att kunna komma henne nära.
Sen då gick de ju bevisligen till cachen. Så de borde haft ärende dit. Gm kan ju ha förespeglat ngt eller det kan ha varit tal om att registrera eller mäta eller ändra ngt. Och MGM kan ha förespeglat att något skulle visas på laptopen som hade med saken att göra. Han kan ha plockat upp mordvapnet när hon tog laptopen o skulle öppna den. Han kanske hade ngt plastskydd för bruk i regn el ngt annat fordral på den så att den inte blev för nedsmetad sen. Eller så kastar han den bara ifrån sig på marken o den går upp.