2020-09-10, 10:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, det är Nötis som försöker skapa en
trådsanning.

Trådsanning?? Finns inte ett enda bevis på att SD var hemma 23:34.Det är du som kommer med en trådsanning om du hävdar att SD var hemma 23:34.
Citera
2020-09-10, 10:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som sagt, det IT- tekniska är inte riktigt min grej så jag vet bara att man inte lyckats få ut något från hans Google- konto. Och Google vägrar att lämna ut några uppgifter. Enligt polisens IT- tekniker kan det handla om att de vill skydda sina hemligheter och hur mycket Google vet och samlar om oss användare. Djupt oetiskt att de skyddar mördare och kriminella på detta sätt.

Personligen kan jag inte förstå att vårt rättssystem kan få göra husrannsakan vid misstanke om mord/bortrövande, men man kan ha rätt att förstöra bevis (radera) och vägra lämna ut lösenord.

Jag anser att just detta faktum att han vägra lämna ut det, är mycket besvärande för honom.
Hans löjliga ursäkt är inte trovärdig.
"Säg förresten till om ni vill ha lösenord till några av mina konton (mail eller annat)"
https://www.docdroid.net/XfHswnZ/475-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-475-pdf#page=11
Varför ville inte polisen ha hans lösenord när han erbjöd dem 2018?
Citera
2020-09-10, 10:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Så varför citerade du Honan?
Var det inte för att bevisa att SDs telefon varit
avstängd?

Eftersom jag inte själv har varken kunskap eller förstår det IT-tekniska, hänvisade jag till Honan? Skrev jag inte det i mitt sista inlägg till dig?
Läste du inte också att jag hade hittat ett annat klockslag och för mig är det oklart vad det klockslaget innebär????????

Get off my back!

Du styrs inte av logiken, utan du styrs av ditt hat.
Du hatar Lena och därigenom hatar du även mig.

Din agenda grumlar ditt sinne, du tar till oärliga knep för att förvränga det jag skriver och försöka svartmåla mig.

För tråden är det helt meningslöst att jag skall skriva inlägg efter inlägg för att förklara mina inlägg. Jag är ganska säker på att du inte har några problem att egentligen förstå vad jag skriver. Syftet är alltså ett annat.
Citera
2020-09-10, 10:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
"Säg förresten till om ni vill ha lösenord till några av mina konton (mail eller annat)"
Varför ville inte polisen ha hans lösenord?

Vet vi om de inte tog emot det?
Och om de inte gjorde det, då undrar man varför.

Jag är lika nyfiken som du är.

Jag kna tyvärr inte gå in på Docdroid längre, men jag vet att jag har äst i FUP att han har erbjudit sig att lämna det tidigare.

Jag har för mig (?) att han av någon anledning ändrade sitt lösen?
Studebaker, eller någon annan som lyssnat noga på förhören från rättegången kanske minns?
Citera
2020-09-10, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Trådsanning?? Finns inte ett enda bevis på att SD var hemma 23:34.Det är du som kommer med en trådsanning om du hävdar att SD var hemma 23:34.

Så kan man också tänka.

Vi vet alla i tråden egentligen hur det ligger till med det som kommit fram av utredningen.
Det är hur vi tolkarsvaret och hur vi tolkar utredningens kapacitet som skiljer.

Att vissa kallar sin tolkning för sanning, det är felaktigt.

Jag tolkar svaret på utredningen av 23:34 händelsen utifrån vad man kommit fram till idag (att det varken går att säga att SD tryckt på en knapp eller inte (= den fakta vi har idag)) som att SD inte kan luta sig mot ett alibi.

De andra som tror på SD och Mr Barneby och hävdar att det krävs en mänsklig interaktion för att skapa 23:34 händelsen, de får tro på det om de vill.

Men det är inte FAKTA, utan en tolkning. Då inte från IT- teknikern, utan från SD och Mr Barneby.
Citera
2020-09-10, 10:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Eftersom jag inte själv har varken kunskap eller förstår det IT-tekniska, hänvisade jag till Honan? Skrev jag inte det i mitt sista inlägg till dig?
Läste du inte också att jag hade hittat ett annat klockslag och för mig är det oklart vad det klockslaget innebär????????

Get off my back!

Du styrs inte av logiken, utan du styrs av ditt hat.
Du hatar Lena och därigenom hatar du även mig.

Din agenda grumlar ditt sinne, du tar till oärliga knep för att förvränga det jag skriver och försöka svartmåla mig.

För tråden är det helt meningslöst att jag skall skriva inlägg efter inlägg för att förklara mina inlägg. Jag är ganska säker på att du inte har några problem att egentligen förstå vad jag skriver. Syftet är alltså ett annat.

Jag hatar varken dig eller LW.

Min fråga var ärligt menad. I Honans inlägg
står tidpunkter för när SDs telefon kopplat upp
sig. Men eftersom vi vet att han sktev till LW
ca 23 och 24 så måste han ju ha varit
uppkopplad då. Jag förstår inte varför det inte
syns i Honans tider.
Citera
2020-09-10, 10:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför ville inte polisen ha hans lösenord när han erbjöd dem 2018?
Glöm inte att det finns poliser i utredningen som är kompis med honom.
De kan ha "glömt" att fråga om lösenordet.
Citera
2020-09-10, 10:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nä, jag tror inte heller att han hade något annat i tankarna än att just ta henne av daga, men att just det här med cache-grejen kunde vara ett sätt att träffa henne och sedan locka ut henne.
Jag vet inte varför hon skickade den där logg-remsan till honom på kvällen. Jag har missat vad den handlade om.
De pratade ju en del om hennes gömma osv under helgen.
Så ja.. Det var väl lite min tankegång: Att dokumentet, eller vad det nu är, har öppnats pga att han hade datorn med sig i "administrationssyfte/dokumentationssyfte". Inte för att jag tror att det var en medveten grej att göra - det bara blev så i all hast på något sätt.
Å andra sidan, så borde man väl ha funnit spår av LW på hans laptop..
Klurigt det där...
Och säkerligen extremt långsökt tänkt av mig.

Minns inte riktigt, men var inte en fråga frekvent förekommande under rättegången: Om han kunde ha rört sig i närheten av LW's bostad och kopplat upp sig på hennes WiFi den kvällen/natten..? Det var väl prat om både högtalare och allt möjligt..? Ja, nånting sånt tjatade de om...? Jag måste ha missat vad orsaken var till denna fråga.. Fann de något stöd i detta?

Hej å hå... Knepigheter.
Bara SD kan veta...

Det slår mig ändå när du för det på tal att MGM ju inte kan ha sin mobil med, och därför inte har det naturliga kommunikationsmedlet med sig, sin ’fjärringklocka’, dvs mobilen, vilket då är avsikten. Hade han haft mobil o fredliga avsikter hade han messat henne åtminstone senast efter att ha sett om hon var vaken eller uppe. Dessutom och i synnerhet för att inte väcka sonen. Det vore ju det naturliga sättet att åter-upprätta kontakt på kvällskröken. Elelr hur?

När han nu har andra avsikter och ingen mobil så är han hänvisad till att knacka på eller vifta, och laptopen i näven att peka på borde ju verka avdramatiserande och trygghetsskapande och ”professionellt” (om det är ngt praktiskt relaterat till cacheföreningen eldyl). Och sänka LWs gard. Och ge honom ett ögonblicks övertag via distraktion (från vad han har i andra näven eller under jackan), så att hon öppnar dörren och inte anar oråd. Till äventyrs kan han rent av logga på på hennes wi-fi ja och mejla henne el ngt. (Om det nu är möjligt utan att lämna spår)

Så sett så är laptopen kanske smörjmedel som ersätter mobilen, som han inte kan ta med. För att kunna komma henne nära.

Sen då gick de ju bevisligen till cachen. Så de borde haft ärende dit. Gm kan ju ha förespeglat ngt eller det kan ha varit tal om att registrera eller mäta eller ändra ngt. Och MGM kan ha förespeglat att något skulle visas på laptopen som hade med saken att göra. Han kan ha plockat upp mordvapnet när hon tog laptopen o skulle öppna den. Han kanske hade ngt plastskydd för bruk i regn el ngt annat fordral på den så att den inte blev för nedsmetad sen. Eller så kastar han den bara ifrån sig på marken o den går upp.
Citera
2020-09-10, 10:59
Medlem
Citat:
Jo, den är beslagtagen.

Från Domen sid 4:

"13. Beslaget av en bärbar dator anträffad på Stefan Davidssons arbetsplats ska bestå tills
domen vunnit laga kraft. Därefter ska beslaget hävas (Polismyndigheten Region
Bergslagen, beslagsliggare 2019-5000-BG92862, nr 1)
"

Som sagt, det IT- tekniska är inte riktigt min grej så jag vet bara att man inte lyckats få ut något från hans Google- konto. Och Google vägrar att lämna ut några uppgifter. Enligt polisens IT- tekniker kan det handla om att de vill skydda sina hemligheter och hur mycket Google vet och samlar om oss användare. Djupt oetiskt att de skyddar mördare och kriminella på detta sätt.

Personligen kan jag inte förstå att vårt rättssystem kan få göra husrannsakan vid misstanke om mord/bortrövande, men man kan ha rätt att förstöra bevis (radera) och vägra lämna ut lösenord.

Jag anser att just detta faktum att han vägra lämna ut det, är mycket besvärande för honom.
Hans löjliga ursäkt är inte trovärdig.

Vet inte om det är av något intresse alls, men när SD blev av med sin mobil så fick han låna en av svärmoderns mobiler. På den ordnade han ett nytt google-konto i hennes namn..?
Citera
2020-09-10, 11:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag hatar varken dig eller LW.

Min fråga var ärligt menad. I Honans inlägg
står tidpunkter för när SDs telefon kopplat upp
sig. Men eftersom vi vet att han sktev till LW
ca 23 och 24 så måste han ju ha varit
uppkopplad då. Jag förstår inte varför det inte
syns i Honans tider.
Om jag minns rätt så var han uppkopplad.
Poängen var väl att han inte var uppkopplad hemma, så han måste ha varit "ute på stan" under den tiden?
Citera
2020-09-10, 11:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Trådsanning??Finns inte ett enda bevis på att SD var hemma 23:34.Det är du som kommer med en trådsanning om du hävdar att SD var hemma 23:34.

Notknapparen skrev:
Citat:
23:34 händelsen i hans dator är precis när mordet sker, men då är han inte hemma.

Det finns inte ett enda bevis på att han inte
var hemma.

Citat:
Det är inte jag som sagt att loggremsan blev droppen.
Jag kan inte se några mastuppkopplingar för Telegram.
Det finns inget i FUP som jag har hittat för SDs whereabouts varken när loggremsan skickades 23:01 eller när SD svarar "fint" kl 00:23.

Han kan mycket väl ha varit hemma vid båda tillfällena och använt mobilen eller datorn. Däremellan har han utfört mordet.
23:34 händelsen i hans dator är precis när mordet sker, men då är han inte hemma.

Eller hur menar du?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-10 kl. 11:07.
Citera
2020-09-10, 11:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vet inte om det är av något intresse alls, men när SD blev av med sin mobil så fick han låna en av svärmoderns mobiler. På den ordnade han ett nytt google-konto i hennes namn..?

Var det inte i samband med USA-resan?
Han var så arg för att de skulle geocacha och hans mobil skulle användas till det på något sätt för både HD och SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in