2020-09-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Beklagade från början att han valde Bosnien men nu i efterhand är det nog bra för våran del, sån pissig attityd är inte så bra för gruppdynamiken. Credd till honom iallafall att han öppnade upp om sin karriärism.

Borde vara 23 års gräns på att få byta landslag, lätt att bli manipulerad av löften om guld och gröna skogar. Iallafall en karens på 2 år som några skribenter var inne på tidigare, synd att såna legosoldater ska ta upp platser i U21 och vänskapsturnéer för att samma år bara switcha.

Ja jag hade gärna sett, som jag nämnt tidigare, att man låser sig vid deltagande av u21 kval/mästerskap. Janne var inne på detta med nu senast när han gav svar på Ahmedhodzic byte osv.

Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Vi har ganska stora talanger på gång tex Gigovic och Björkengren. Jag hade dock satsat på Simon Gustafson istället för Gustav Svensson eller Jakob Johansson.

Simon G har jag kollat en del och han är väldigt offensivt lagd. Gillar honom men inte riktigt i den rollen.
Citera
2020-09-09, 18:27
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
https://www.fotbollskanalen.se/ryssland-1/hadzikadunic-tanker-inte-vanta-pa-debut-i-sverige-till-jag-ar-30-ar/?utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_cam paign=sporten

Snacka om hjärndöd grabb.

Isak? Kulusevski? Svanberg? Lindelöf? Augustinsson? Ekdal? Olsson? Forsberg?

Mer än halva våran elva började sin landslagskarriär när de var 19-22. FÖR DE VAR BRA NOG.

Låter som han har ett enormt ego om han menar att han ska vara given.

Citat:
"Varje år sedan jag varit liten har jag åkt till Bosnien på semester. Folket och människorna har alltid varit kärleksfulla och goda. Båda mina föräldrar är födda och uppväxta där nere och att representera Bosnien för mig och min familj är en enorm stolthet. Jag längtar tills jag kan ta på mig den bosniska tröjan och jag kommer göra mitt bästa för att hjälpa Bosnien."

Det är hög tid för hela familjen Hadzikadunic att omgående återvandra.

Bosnienkriget tog slut för 25 år sedan. Det finns ingen anledning för dem att vara kvar i Sverige.

De ska givetvis flytta hem och hjälpa till att bygga upp sitt socfall till land.
Citera
2020-09-09, 20:48
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Vi har ganska stora talanger på gång tex Gigovic och Björkengren. Jag hade dock satsat på Simon Gustafson istället för Gustav Svensson eller Jakob Johansson.

Gigovic kommer nog välja spel för Bosnien.

Gustafsson är inte samma spelartyp som Svensson och Jakob, de slåss inte om samma position.

Förövrigt så borde Gagliolo vara given.
Citera
2020-09-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Gigovic kommer nog välja spel för Bosnien.

Gustafsson är inte samma spelartyp som Svensson och Jakob, de slåss inte om samma position.

Förövrigt så borde Gagliolo vara given.
Varför skulle han göra det när han har mycket bra förutsättningar att i framtiden bli en startspelare i en svensk elva?

Ser hellre en elva med Olsson - Gustafsson än Olsson - Svensson.
Citera
2020-09-09, 22:38
Medlem
Citat:
Varför skulle han göra det när han har mycket bra förutsättningar att i framtiden bli en startspelare i en svensk elva?

Ser hellre en elva med Olsson - Gustafsson än Olsson - Svensson.
Olsson-Gustafsson är istortsett Olsson parad med en spelare som helst spelar 10a eller attackerande 8a medasn Svensson är väldigt defensiv. Gustafssons kvalitéer är spetskvalitéer och offensiv vision. Svenssons är fysiskt spel och bollvinst, i vårat system.

Att ersätta Svensson med Gustafsson i ett sådant läge är en dynamikförändring. Gustafsson är lik Forsberg/Kulusevski i spelet och rollen. Inte CM/CDM.

Jag hade hellre sett Svanberg då jämte Olsson. Han kan grisa till det defensivt och är väldigt fin med boll faktiskt men även han är lite mer offensivt lagd än Svensson/Larsson alternativ i den rollen.
Citera
2020-09-10, 10:35
Medlem
TrolleriKontos avatar
https://www.youtube.com/watch?v=JAgC-XCuPo0

Imitationerna av Ponne, Olsson, Foppa och Dejan var bra.
Citera
2020-09-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Olsson-Gustafsson är istortsett Olsson parad med en spelare som helst spelar 10a eller attackerande 8a medasn Svensson är väldigt defensiv. Gustafssons kvalitéer är spetskvalitéer och offensiv vision. Svenssons är fysiskt spel och bollvinst, i vårat system.

Att ersätta Svensson med Gustafsson i ett sådant läge är en dynamikförändring. Gustafsson är lik Forsberg/Kulusevski i spelet och rollen. Inte CM/CDM.

Jag hade hellre sett Svanberg då jämte Olsson. Han kan grisa till det defensivt och är väldigt fin med boll faktiskt men även han är lite mer offensivt lagd än Svensson/Larsson alternativ i den rollen.
Ja det är en dynamikförändring för det bättre.
Citera
2020-09-10, 10:58
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
https://www.youtube.com/watch?v=JAgC-XCuPo0

Imitationerna av Ponne, Olsson, Foppa och Dejan var bra.

Härlig imitation av cucken Pontus där på slutklämmen.
Citera
2020-09-10, 11:01
Medlem
Citat:
Första röda kortet under Janne.
Första röda kortet på 8 år i landslaget.
Blott 5 spelare som blivit utvisade under 2000-talet.

Belgien - Sverige 2-1
10 juni 2000
Utvisad: Patrik Andersson (85)

Tyskland - Sverige 2-0
16 aug 2006
Utvisad: Teddy Lucic (35)

Sverige - San Marino 6-0
7 september 2010
Utvisad: Olof Mellberg (34)

Sverige - Färöarna 2-0
11 juni 2012
Utvisad: Andreas Granqvist (79)

Menar du även i träningsmatcher? Minns jag sett Yksel Osmanovski fått rött kort också i en match jag såg live med farsgubben på Malmö Stadion. Men kan varit innan år 2000. Någon som minns?
Citera
2020-09-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Martin Dahlin styr, om någon.

Snarare Hassan C. Han styr laguttagningarna över spelarna han har i sitt stall. Annars hade inte pingislungan Forsberg ständigt fått spela.

Citat:
Ursprungligen postat av Treflaskaexplorer
För oss sydbor så låter hennes dialekt exakt som Erik Nivas, som varenda fotbollsintresserad dyrkar. Antar att det är könet det är fel på.

Tur att du är ny i fotbollsforumet så man inte behövt trasha dig. Det finns absolut ingen här som dyrkar Niva för hans dialekt vi vill snarare att han endast för sig i skrift och säger upp sig från tv.

Se så iväg till feministforumet med dig igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kongo-Kim har alltså blivit Kalas-Kim. Nåja, det är honom väl unt, som han spann loss i så många år!
Kul att han är "med i matchen" igen.

Min fru undra om han verkligen spelat fotboll innan. Jag sa att Kalas-Kim alltid varit lite rund.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-09-10 kl. 11:08.
Citera
2020-09-10, 12:19
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Menar du även i träningsmatcher? Minns jag sett Yksel Osmanovski fått rött kort också i en match jag såg live med farsgubben på Malmö Stadion. Men kan varit innan år 2000. Någon som minns?

Det stämmer! Men det var sensommaren 1999, som du är inne på.

Minns du vad det var som renderade i rött kort för Yksel?

Redogjorde för de röda korten på 90-talet i ett annat inlägg: (FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod

Citat:
Rumänien - Sverige 6-7
10 juli 1994
Utvisad: Stefan Schwarz (101)

Brasilien - Sverige 1-0
13 juli 1994
Utvisad: Jonas Thern (64)

Österrike - Sverige 1-0
6 sept 1997
Utvisad: Roland Nilsson (68)

Sverige - Österrike 0-0
17 aug 1999
Utvisad: Yksel Osmanovski (45)

Sydafrika - Sverige 1-0
27 nov 1999
Utvisad: Andreas Andersson (56)

När Schwarz drog på sig sitt röda i VM-kvartsfinalen 1994 mot Rumänien tycks det ha varit den första utvisningen i landslaget sedan Peter Nilsson drog ett rött kort den 8 sept 1982 i EM-kvalet, mot just Rumänien.
Citera
2020-09-11, 10:38
Medlem
Citat:
Det stämmer! Men det var sensommaren 1999, som du är inne på.

Minns du vad det var som renderade i rött kort för Yksel?

Redogjorde för de röda korten på 90-talet i ett annat inlägg: (FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod

Tyvärr icke var bara 9 år då. De enda jag minns från matchen är hans utvisning och korv med bröd i paus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in