2020-09-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Madsen var en 15-årig liten, klen sparrisstjälk vid styckmordet på Japanskan.
Men eftersom han och de andra raketnördarna höll till alldeles i närheten så har säkerligen mordet satt djupa spår i ynglingen Peters fantasi.
Kanske var det där och då fröet såddes för fascinationen kring amputerade kroppsdelar samtidigt som han började vakna sexuellt.
Även sparrisar begår mord. Du tror inte att han var involverad alltså?
Citera
2020-09-09, 19:58
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Suck! Så Peter Madsen har funderat ut en ny "trovärdig" historia.
Nu är det inte ubåtslucka i skallen eller kolmonoxidförgiftning.
Nej, Kim Wall har tryckt på knappar och mentalt vält några ting
i Madsens sköra psyke och slutligen släppt en hel Mina!
Och det är ju fullt mänskligt att det blir en mordreaktion på det, menar Madsen.
Stackars, stackars Madsen!

Vilken tur att han släpade med lite bra- att- ha rekvisita inför intervjun med journalisten.
Såg, buntband, spännband, tillslipade skruvmejslar, förskärare, hobbykniv, järnrör (sänken),
filmkamera mm.mm
Alla dessa ting som passade så bra in i hans sexmordsfantasi som han tom pratade bredvid mun om.

Personligen tror jag inte ens att det blev någon intervju.
På fotona som finns på ubåtsfärden i ytläge tycker jag att det syns på Madsens
kroppsspråk och anlete att något är på gång.

Det som ändå är bra, är att han erkänner. Vad jag vet så har han ju bara erkänt styckningen tidigare.
Så att alla konspirationer om jävig ubåtsexpert i kolmonoxidolyckan mm kan uteslutas.
Och de som ändå tvivlat och undrat om det ändå inte kan ha varit en olyckshändelse vet nu säkert.

Det var överlagt lustmord. Även om det kanske var ett infall att det blev just Kim Wall.
Det kunde blivit vilken stackars kvinna som helst.

Håller verkligen med, det är 100% bevisat att det rörde sig om ett planerat lustmord. Man hittade ju även hans sperma på brottsplatsen.

Mördarmadsens "erkännande" är ju endast intressant ur ett psykologiskt perspektiv, hur han försöker skjuta skulden ifrån sig. Psyket har säkert en massa mekanismer för att förneka det "monster" som bor i det. Men även om det såklart inte var mordorsaken så kan jag tänka mig att en fråga som irriterar honom på minsta sätt kan uppfattas som en oerhörd kränkning. Det passar liksom in i hans psykopatiska personlighet med narcissism kombinerat med mindervärdeskomplex.
Citera
2020-09-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Fast det var ju inte direkt så att han smög med att han skulle iväg på en ubåtstur med KW.
Flera visste ju om detta. Hennes fästman och parets vänner stod ju och såg när de gav sig av.
Det togs foton och det filmades.
Det här var ju en utmaning de luxe för herr Madsen med sina diaboliska planer för aftonen.
Här rövar man inte med sig ett offer i lönndom som vanligtvis sker utan kostar på sig att
visa upp sig helt öppet med det. Och har i förväg räknat ut precis hur detta ska klaras ut.
Nämligen genom ett avsläpp och sen har man inte susning om vad som ägt rum därefter
med den gästande journalisten från Svedala. Vad kan ha hänt, tro?
Allting lär ha varit noga genomtänkt. Varje steg i det som skulle ske väl under havsytan.
Sen sprack det dock på missbedömningen av vikterna som skulle till för att hålla torson
på plats nere i havsdjupet. Och så uppdagades något som man inte ens påträffar i den
sjukaste skräckfilm.
Det har du iofs rätt i *Grandioso.
Men det är märkligt hur pratsamma Madsen enligt uppgift inte knystade om journalistens besök för arbetskamrater, filmteamet och övriga i hangaren. De kände ju inte till att hon varit där.
Det kan ju vara att han improviserade allteftersom.

Dvs sin mordplan för Nautulus och vad som skulle ske där var klar sedan länge.
Men vem vet? Han hade kanske planerat att mörda sin älskarinnan D.K på Lördagen?
När han nu inte lyckats få med sig någon annan kvinna. trots enträgna försök.
Så ringer helt plötsligt den här journalisten upp honom på fredagseftermiddagen.
Instinktivt försökte han inledningsvis dölja det när mordlusten triggades igång (KWs besök).
Sedan kom han på att det var smartare att åka ut helt öppet eftersom att han då inte skulle bli misstänkt.
Eftersom Peter Madsen ju ingenting hade att dölja. Det var ju bara en vanlig intervju.
För en mördare beter väl sig inte så?

Han är ju känd dessutom för att kunna improvisera i farliga situationer.
Och nu var det skarpt läge sedan lustmordknappen tryckts ned.
Citera
2020-09-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även sparrisar begår mord. Du tror inte att han var involverad alltså?
Nej, absolut inte. Han har inte mördat vare sig hamstern eller japanskan.
Isåfall hade Polisen funnit en väldigt blodig brottsplats i grannskapet (mördare dumpar oftast sitt offer tre mil från mordplatsen), en åldrig far hade efterlyst sin försvunne son hos polisen (det tar en stund att stycka och dumpa likdelar), en konduktör på tåget hade reagerat över en väldigt blodig liten skolpojke osv. Det faller på sin egen orimlighet.

Men jag tror att styckmordet sådde ett frö till hans framtida perversa intressen.
Medans hans kompisar reagerade med avsky kände lille Peter fascination.
Citera
2020-09-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Håller verkligen med, det är 100% bevisat att det rörde sig om ett planerat lustmord. Man hittade ju även hans sperma på brottsplatsen.

Mördarmadsens "erkännande" är ju endast intressant ur ett psykologiskt perspektiv, hur han försöker skjuta skulden ifrån sig. Psyket har säkert en massa mekanismer för att förneka det "monster" som bor i det. Men även om det såklart inte var mordorsaken så kan jag tänka mig att en fråga som irriterar honom på minsta sätt kan uppfattas som en oerhörd kränkning. Det passar liksom in i hans psykopatiska personlighet med narcissism kombinerat med mindervärdeskomplex.

1/Precis. Hans "förklaring" är pinsamt dum.

2/ Det tror jag också. Eftersom de som inte lider av en psykossjukdom även om de är väldigt störda, så lever de i samma verklighet som vi andra. De känner ju av grupptryck precis som vi. Så därför tror jag att de känner skam för att erkänna att de är ett perverst "äckel". Även om de inte känner empati eller skuld och ånger. Vem vill vara det mest avskydda av alla vidriga kräk?

3/ Ja, han är lättkränkt. men jag tror inte att det blev så mycket till intervju. Han skulle ju bjuda på kaffe och kakor vid ca halv åtta. Och redan vid åttasnåret är det nära en fartygsolycka. Det blev kanske lite katt och råtta lek till kaffet men jag tror inte Madsen kunde bärga sig så länge. Så inte mycket till intervju. Dessutom var KW en väluppfostrad person.

Det hade ju varit intressant om telefonintervjuaren hade pressat Madsen om de påstådda knapptryckningarna, sakerna hon välte i hans psyke osv. Det hade varit jätteintressant att få höra.
Citera
2020-09-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det KAN ju vara Madsens egen tolkning. Men då ska man komma ihåg att karln inte är helt hundra i huvudet.. Det som Madsen tar som en "provokation" kan för oss andra vara helt normalt beteende.

Hur vet du att han inte är helt hundra i skallen? Finns inga såna studier vad jag vet.
Citera
2020-09-09, 21:10
Medlem
Pykretes avatar
Citat:
Vilken tur att han släpade med lite bra- att- ha rekvisita inför intervjun med journalisten.
Såg, buntband, spännband, tillslipade skruvmejslar, förskärare, hobbykniv, järnrör (sänken),
filmkamera mm.mm
Alla dessa ting som passade så bra in i hans sexmordsfantasi som han tom pratade bredvid mun om.

Får erkänna att jag inte lästa alla inlägg, men.. Menar du att han inte hade dessa saker sen tidigare i u-båten utan tog med sig dessa i syfte att mörda KW?..
I mina öron låter det som fullt normala verktyg, reservdelar, attiraljer att ha med i en båt.. Skulle man hitta nåt sånt i en båt planerar skepparen alltså ett mord på en?.. Nää det håller inte.

Men inte var det nån olyckshändelse, heller!
Saker gick över styr och när han väl gjort det första felet kunde han inte backa utan måste försöka "ordna till det" så han klarade sig.
Senast redigerad av Pykrete 2020-09-09 kl. 21:16.
Citera
2020-09-09, 21:21
Medlem
Citat:
Jag förstår dina känslor *moshes. Men jag vill ändå försvara dem som skrivit om "dessa tokiga fruntimmer" i tråden.
I all välmening gör de detta för att få unga trasiga flickor/pojkar (och knasiga fruntimmer/karlar) att hålla sig borta från dessa livsfarliga fångar. Det är enbart självdestruktivt ,som en nattfjäril som dansar runt lågan på ett tänt stearinljus.
Vill man ha svedda vingar (som Cammila nu) så ska man absolut skriva ett brev till Madsen o co.
Eller så går man i terapi och försöker reda ut varför man känner denna tjusning för mördare och psykopater.

PS. Vad är det för bok?

EDIT: Dessutom vore det väl bra om man kunde avskräcka mördargroupis från att skriva till dem.
Då får de ingen uppmärksamhet och väldigt låååångtråkigt under sin fängelsevistelse.

till kära -mogna-plommonet!
din analys eller önsketänkande att sådana som camilla, och de andra fnoskiga brudarna
ska avskräckas ,genom Camillas berättelse -det är helt fel slusats
Såna trasiga fruntimmer som läser om Camillas upplevelse, dessa trasiga brudar blir än mer intresserad och vill ha kontakt med galna plåtburksobjektet.
Allt som skrivs om honom triggar sådana fnoskiga mänskor, jag vet att det förhåller sig- dessvärre kan jag inte plocka fram källorna.
Men så är det. Varje gång det skrivs om honom eller om tok-lundin, varje gång tappar trasiga fruntimren sina trosor, och vettet .
Du behöver inte tro mig- men så är det. helt sant.
nog om detta. inte värd ägna mera tid åt ett sådant sjukt objekt
för min del.
ha det gott.
(vi ska försöka tro på mänskors inneboende o ibland väl gömda godhet)
Senast redigerad av moshes 2020-09-09 kl. 21:25.
Citera
2020-09-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pykrete
Får erkänna att jag inte lästa alla inlägg, men.. Menar du att han inte hade dessa saker sen tidigare i u-båten utan tog med sig dessa i syfte att mörda KW?..
I mina öron låter det som fullt normala verktyg, reservdelar, attiraljer att ha med i en båt.. Skulle man hitta nåt sånt i en båt planerar skepparen alltså ett mord på en?.. Nää det håller inte.

Men inte var det nån olyckshändelse, heller!
Saker gick över styr och när han väl gjort det första felet kunde han inte backa utan måste försöka "ordna till det" så han klarade sig.
Det tyckte jag också en gång. Då var jag iofs.felinformerad. Det var ju meningen att de skulle till Bornholm på lördagen, PM,DK och några till men den trippen var inställd visade det sig.

Nej, det var inga saker som normalt låg i ubåten. Den var nystädad och ingen hade sett några grejer vid städningen. Det finns vittnesmål om att PM bar ombord sågen i en ryggsäck på fredagseftermiddagen.
En förskärare saknades från köket i hangaren på kvällen osv.
Det är en lång indiciekedja som jag inte kommer ihåg exakt. Men du kan kanske fråga * develi om hon har lust att dra det för dig. Annars finns fakta och länkar i början av tråden.
Så upptäcker du att det inte var saker som gick över styr dessutom. Det var ett planerat mord även om Madsen kanske inte planlagt exakt vem han skulle mörda.
Citera
2020-09-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

till kära -mogna-plommonet!
din analys eller önsketänkande att sådana som camilla, och de andra fnoskiga brudarna
ska avskräckas ,genom Camillas berättelse -det är helt fel slusats
Såna trasiga fruntimmer som läser om Camillas upplevelse, dessa trasiga brudar blir än mer intresserad och vill ha kontakt med galna plåtburksobjektet.
Allt som skrivs om honom triggar sådana fnoskiga mänskor, jag vet att det förhåller sig- dessvärre kan jag inte plocka fram källorna.
Men så är det. Varje gång det skrivs om honom eller om tok-lundin, varje gång tappar trasiga fruntimren sina trosor, och vettet .
Du behöver inte tro mig- men så är det. helt sant.
nog om detta. inte värd ägna mera tid åt ett sådant sjukt objekt
för min del.
ha det gott.
(vi ska försöka tro på mänskors inneboende o ibland väl gömda godhet)
Det kan nog vara sant. Men jag tror ändå att de som skrivit det i tråden gör det för att försöka hjälpa unga trasiga människor (+ lite skvaller. Vi människor är ju så funtade att vi har ett behov att hålla koll på flocken och skvallra vad de har för sig tyvärr. )
Jag håller med dig i stort. Bl.a tycker jag att media kan publicera en bild av mordoffret istället när det skrivs om deras mördare. Det var aldrig några rock & roll filmstjärnefoton på mördare före 70-talet vad jag kan minnas. De första var väl Ted Bundy och Charles Manson. Oj. oj vad kvinnorna blev till sig....
Ha det gott du med.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-09 kl. 22:23.
Citera
2020-09-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur vet du att han inte är helt hundra i skallen? Finns inga såna studier vad jag vet.
Om man drar bort hälften av vad som framkommit under utredningen och rättegången i Kim Wall-mordet så kan varenda normal människa dra den slutsatsen att han inte ens är "femtio" i skallen. Att han kan bygga raketer och ubåtar med hjälp av hantlangare har inte med den sortens intelligens att göra, om man är totalskruvad i huvudet eller ej. Och han ÄR totalskruvad. Han är sjuk. Riktigt jävla sjuk.
Citera
2020-09-09, 22:47
Medlem
Grandiosos avatar
Nu har Madsens ryska fruga Jenny låtit höra av sig med anledning av det som framkommit
via inspelningarna med hennes fängslade make. Och hon är uppenbart arg!

Efter en dokumentar, hvor Peter Madsen indrømmer at være skyld i Kim Walls død, tager Madsens kone, Jenny Curpen, til genmæle

"Mr Linnemann informerede os aldrig om, at han optog telefonsamtalerne, og jeg må understrege, at alle de optagelser, han har, er kommet ham ihænde på ulovlig vis."

Ifølge Jenny Curpen, var den eneste grund til, at Kristian Linnemann fik lov til at tale i telefon med Peter Madsen, at det skulle handle om, hvordan Madsens auto-biografi kunne blive udgivet.

"I min optik er Mr Linnemanns handlinger både uetiske, uprofesionelle, uansvarlige og uacceptable," skriver hun videre.

https://www.seoghoer.dk/krimi/efter-vild-dokumentar-peter-madsens-kone-taler-ud
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-09 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in