2020-09-09, 14:55
Medlem
Suck! Så Peter Madsen har funderat ut en ny "trovärdig" historia.
Nu är det inte ubåtslucka i skallen eller kolmonoxidförgiftning.
Nej, Kim Wall har tryckt på knappar och mentalt vält några ting
i Madsens sköra psyke och slutligen släppt en hel Mina!
Och det är ju fullt mänskligt att det blir en mordreaktion på det, menar Madsen.
Stackars, stackars Madsen!

Vilken tur att han släpade med lite bra- att- ha rekvisita inför intervjun med journalisten.
Såg, buntband, spännband, tillslipade skruvmejslar, förskärare, hobbykniv, järnrör (sänken),
filmkamera mm.mm
Alla dessa ting som passade så bra in i hans sexmordsfantasi som han tom pratade bredvid mun om.

Personligen tror jag inte ens att det blev någon intervju.
På fotona som finns på ubåtsfärden i ytläge tycker jag att det syns på Madsens
kroppsspråk och anlete att något är på gång.

Det som ändå är bra, är att han erkänner. Vad jag vet så har han ju bara erkänt styckningen tidigare.
Så att alla konspirationer om jävig ubåtsexpert i kolmonoxidolyckan mm kan uteslutas.
Och de som ändå tvivlat och undrat om det ändå inte kan ha varit en olyckshändelse vet nu säkert.

Det var överlagt lustmord. Även om det kanske var ett infall att det blev just Kim Wall.
Det kunde blivit vilken stackars kvinna som helst.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-09 kl. 15:23.
Citera
2020-09-09, 15:16
Medlem
Uselt av SVT att initialt vidarebefordra Madsens skambeläggning av KW, att hon skulle ha triggat honom med sina frågor. Bottenlöst okritiskt och naivt. Nu är det bortredigerat, som tur är.
Citera
2020-09-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falhscbak
Uselt av SVT att initialt vidarebefordra Madsens skambeläggning av KW, att hon skulle ha triggat honom med sina frågor. Bottenlöst okritiskt och naivt. Nu är det bortredigerat, som tur är.
han är inte värd uppmärksamheten.
må han försvinna.vill inte heller höra om dessa tokiga fruntimmer som svassar efter hans gunst.
vill inte se det sjuka objektet på löpen mera
Däremot skulle boken av polisens utredning om mordet vara intressant att läsa.
Då förblir han ett objekt av den som skriver o av läsarna..
Han precis som den sjuke Lundin borde aldrig mer få komma till tals själv.nongrata.
Citera
2020-09-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
må han försvinna.vill inte heller höra om dessa tokiga fruntimmer som svassar efter hans gunst.
Han precis som den sjuke Lundin borde aldrig mer få komma till tals själv.nongrata.
Jag håller med.
Tyvärr har SVT återigen skrivit om Madsens skuldbeläggning av Kim Wall. Det är väl sedvanlig överslätande syn på kriminella som gör sig gällande. Att det skulle vara synd om dem.
Vämjeligt.
Citera
2020-09-09, 16:54
Medlem
Madsens ursäkt att hon skulle provocerat fram mordet tror jag inte på.

Vad tror han när han tar med en journalist, klart dom ställer frågor.

Nu får han suusa i kåken många låånga år.
Citera
2020-09-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag förstår dina känslor *moshes. Men jag vill ändå försvara dem som skrivit om "dessa tokiga fruntimmer" i tråden.
I all välmening gör de detta för att få unga trasiga flickor/pojkar (och knasiga fruntimmer/karlar) att hålla sig borta från dessa livsfarliga fångar. Det är enbart självdestruktivt ,som en nattfjäril som dansar runt lågan på ett tänt stearinljus.
Vill man ha svedda vingar (som Cammila nu) så ska man absolut skriva ett brev till Madsen o co.
Eller så går man i terapi och försöker reda ut varför man känner denna tjusning för mördare och psykopater.

PS. Vad är det för bok?

EDIT: Dessutom vore det väl bra om man kunde avskräcka mördargroupis från att skriva till dem.
Då får de ingen uppmärksamhet och väldigt låååångtråkigt under sin fängelsevistelse.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-09 kl. 17:40.
Citera
2020-09-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Madsens ursäkt att hon skulle provocerat fram mordet tror jag inte på.

Vad tror han när han tar med en journalist, klart dom ställer frågor.

Nu får han suusa i kåken många låånga år.

Det KAN ju vara Madsens egen tolkning. Men då ska man komma ihåg att karln inte är helt hundra i huvudet.. Det som Madsen tar som en "provokation" kan för oss andra vara helt normalt beteende.
Citera
2020-09-09, 18:10
Medlem
Jag tolkar hans prat om att ramma handlar om att Kim ställt han svarslös då hon frågat om, för honom, mkt känsliga saker. Vilket gjorde att han gick bananas.
Det var allså hennes eget fel att det gick som det gick. Hade hon inte frågat som hon gjorde så hade hon levt idag.
Detta visar bara hur bräcklig hans stora ego var/är o att det är han som är det stora offret i hela denna historia. Precis som en typisk psykopat/narcissist combo resonerar.
Citera
2020-09-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det KAN ju vara Madsens egen tolkning. Men då ska man komma ihåg att karln inte är helt hundra i huvudet.. Det som Madsen tar som en "provokation" kan för oss andra vara helt normalt beteende.
Så du tror på Madsens fjärde förklaring? Att lägga skulden på mordoffret?
Madsen låter ju lika patetisk som Anders Eklund.
"-Om Engla inte gjort motstånd och sparkat mig på smalbenet när jag skulle te...så hade jag inte behövt mörda henne.
Dä va ungens fel att jag fick tunnelseende och vart elak."
Lite fri tolkning av mig. Då rikspuckot Anders Eklund inte behärskar sitt modersmål ordentligt.
Men Madsen är väl inte lika blåst som Eklund?

Dock har de båda psykopatiska drag. Och således kommer de alltid att skylla ifrån sig.
Vi får väl se när Madsen kommer med sin femte förklaring.
Citera
2020-09-09, 18:15
Medlem
Grandiosos avatar
– Hon hade förmågan att se in i några centrala problem i min situation och röra vid dem. Det tragiska är att hon då trampade på en landmina – som exploderade, säger Peter Madsen under intervjuerna.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/peter-madsen-erkanner-mordet-pa-kim-wall

Hon tryckte på några högst olämpliga knappar och så exploderade han.
Ilska av gigantiska mått uppstod därnere på havets botten.
Han blev så pass arg så han kände sig föranlåten om att ta till bland annat spetsning och huvudavskärning. Av en ren tillfällighet råkade han ha medfört just såna saker som
behövdes till detta.
Jäklar vad oerhört känsliga dessa knappar måtte ha varit att "trycka på".
Det är helt klart en man man bör undvika att göra det minsta förbannad.

Människan kunde lika bra ha besparat sig det här "erkännandet" för det är nada värt.
Här görs det alltså ett patetiskt försök att skylla på offret och det är ju som nämnts så himla
typiskt när det handlar om förövare som är av det psykopatiska slaget.
Aldrig i helvete tillåta sig det oerhörda att ta ansvar för sina egna handlingar.

Ja, han tillstår förvisso att han dödat KW, men gjort det i vrede, i ögonblickets raseri,
men alla det minsta insatta i ärendet förstår bara alltför väl att vad man har att göra med
är ett välplanerat lustmord, så få lär "köpa" innehållet i "förklaringen/erkännandet" som nu
lagts fram. Karln gör bara bort sig med detta. Bättre han fortsatt hållit käften om
händelserna i augusti 2017 än släppt det här lögnaktiga tramset ifrån sig.
Han gör sig bara själv en otjänst på detta vis.

Sanningen om vad som hände vet vi i stora drag, men den kommer vi aldrig få höra
från Madsens håll.

Här har inte tryckts på några andra knappar än hans "lustmordsknappar".
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-09 kl. 18:19.
Citera
2020-09-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så du tror på Madsens fjärde förklaring? Att lägga skulden på mordoffret?
Madsen låter ju lika patetisk som Anders Eklund.
"-Om Engla inte gjort motstånd och sparkat mig på smalbenet när jag skulle te...så hade jag inte behövt mörda henne.
Dä va ungens fel att jag fick tunnelseende och vart elak."
Lite fri tolkning av mig. Då rikspuckot Anders Eklund inte behärskar sitt modersmål ordentligt.
Men Madsen är väl inte lika blåst som Eklund?

Dock har de båda psykopatiska drag. Och således kommer de alltid att skylla ifrån sig.
Vi får väl se när Madsen kommer med sin femte förklaring.

Tror?

Varför skulle jag inte tro på hur en galen människa kan tolka en situation. Detta trots att förklaringen i dina (mina och alla andras) öron inte låter trovärdig eller ens rimlig.

En störd människa tänker ju inte som du. Så ni två förstår inte varandras världar.

Det är jätte svårt att komma ihåg att någon är totalsnurrvig om hen samtidigt är helt ok på andra områden. Man får nypa sig och påminna sig stup i kvarten.
Citera
2020-09-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tror?

Varför skulle jag inte tro på hur en galen människa kan tolka en situation. Detta trots att förklaringen i dina (mina och alla andras) öron inte låter trovärdig eller ens rimlig.

En störd människa tänker ju inte som du. Så ni två förstår inte varandras världar.

Det är jätte svårt att komma ihåg att någon är totalsnurrvig om hen samtidigt är helt ok på andra områden. Man får nypa sig och påminna sig stup i kvarten.
Men *sno, du har väl varit med tillräckligt länge för att komma ihåg bevisningen som lades fram i åtalet och under rättegången.
Madsens erkännande konfirmerar ju bevisningen. INGEN olyckshändelse.
Om han nu vill mena att KW fick honom att explodera så till den milda grad att han slog ihjäl henne på fläcken i ett vansinnesdåd, då stämmer det väldigt dåligt med bevisningen från det rättsmedicinska.
KWs skador, märken från fastspänning på hand och fotleder. små knivstick i ansiktet, örsnibbar mm
påminner inte alls om en ihjälslagning! Bokstavligt talat. Snarare ett vidrigt lustmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in