2020-09-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men *sno, du har väl varit med tillräckligt länge för att komma ihåg bevisningen som lades fram i åtalet och under rättegången.
Madsens erkännande konfirmerar ju bevisningen. INGEN olyckshändelse.
Om han nu vill mena att KW fick honom att explodera så till den milda grad att han slog ihjäl henne på fläcken i ett vansinnesdåd, då stämmer det väldigt dåligt med bevisningen från det rättsmedicinska.
KWs skador, märken från fastspänning på hand och fotleder. små knivstick i ansiktet, örsnibbar mm
påminner inte alls om en ihjälslagning! Bokstavligt talat. Snarare ett vidrigt lustmord.

Det handlar inte om bevis eller något sådant. Det handlar om en sjuk människas (eller två sjuka mördares) hjärnor och hur de fungerar. Det spelar ingen roll vad vi kan bevisa för dem. Deras värld är inte som min och din.

Om du ler åt mig då kan jag tolka det som att... fast du bara ler som vanligt.
Citera
2020-09-09, 18:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
han är inte värd uppmärksamheten.
må han försvinna.vill inte heller höra om dessa tokiga fruntimmer som svassar efter hans gunst.
vill inte se det sjuka objektet på löpen mera
Däremot skulle boken av polisens utredning om mordet vara intressant att läsa.
Då förblir han ett objekt av den som skriver o av läsarna..
Han precis som den sjuke Lundin borde aldrig mer få komma till tals själv.nongrata.

TV-serien om utredningen (fiction alltså), börjar ju sändas i SVT den 28:de dennes. Polischefen Møller var med när manuset skrevs, så det bör vara en rätt verklighetstrogen serie (förutom att alla utredningsframgångarna och -nederlagen, såklart är vinklade till Møllers fördel! ).

Jag anser fortfarande att det var omoraliskt och fel, att göra en sådan fiction-serie så här nära inpå händelsen - det kunde ha fått vänta tio år åtminstone. Men eftersom anden är villig men köttet svagt, så ska det blir intressant att se den!
Citera
2020-09-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det handlar inte om bevis eller något sådant. Det handlar om en sjuk människas (eller två sjuka mördares) hjärnor och hur de fungerar. Det spelar ingen roll vad vi kan bevisa för dem. Deras värld är inte som min och din.

Om du ler åt mig då kan jag tolka det som att... fast du bara ler som vanligt.
Jag förstår hur du menar. Men du har fel. För Madsen är inte psykiskt sjuk.
Han lever i samma verklighet som oss andra. Visst kan man misstolka ett leende.
Men inte ett lustmord med den bevisning som finns. Och Madsens erkännande nu att han bragt henne om livet.

Varför släpade han med sig alla mordattiraljerna inför en intervju om det inte var planerat?
Varför dolde han journalistens besök för de övriga i hangaren?. Varför nämnde han inget om saken?
Typ: "Ni får ursäkta att jag har lite bråttom nu, eftersom jag hastigt och lustigt ska ut på en ubåtstur med den här svenska journalisten som vill intervjua mig."
Och med tanke på hur uppvaktad han var just den dagen med dokumentätfilmare och intervju så borde det väl varit naturligt. För han är ju rätt så pratsam. Åtminstone var han det den dagen. Alldeles för mycket!
Men inte ett knyst om journalisten KW.
Citera
2020-09-09, 19:01
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
– Hon hade förmågan att se in i några centrala problem i min situation och röra vid dem. Det tragiska är att hon då trampade på en landmina – som exploderade, säger Peter Madsen under intervjuerna.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/peter-madsen-erkanner-mordet-pa-kim-wall

Hon tryckte på några högst olämpliga knappar och så exploderade han.
Ilska av gigantiska mått uppstod därnere på havets botten.
Han blev så pass arg så han kände sig föranlåten om att ta till bland annat spetsning och huvudavskärning. Av en ren tillfällighet råkade han ha medfört just såna saker som
behövdes till detta.
Jäklar vad oerhört känsliga dessa knappar måtte ha varit att "trycka på".
Det är helt klart en man man bör undvika att göra det minsta förbannad.

Människan kunde lika bra ha besparat sig det här "erkännandet" för det är nada värt.
Här görs det alltså ett patetiskt försök att skylla på offret och det är ju som nämnts så himla
typiskt när det handlar om förövare som är av det psykopatiska slaget.
Aldrig i helvete tillåta sig det oerhörda att ta ansvar för sina egna handlingar.

Ja, han tillstår förvisso att han dödat KW, men gjort det i vrede, i ögonblickets raseri,
men alla det minsta insatta i ärendet förstår bara alltför väl att vad man har att göra med
är ett välplanerat lustmord, så få lär "köpa" innehållet i "förklaringen/erkännandet" som nu
lagts fram. Karln gör bara bort sig med detta. Bättre han fortsatt hållit käften om
händelserna i augusti 2017 än släppt det här lögnaktiga tramset ifrån sig.
Han gör sig bara själv en otjänst på detta vis.

Sanningen om vad som hände vet vi i stora drag, men den kommer vi aldrig få höra
från Madsens håll.

Här har inte tryckts på några andra knappar än hans "lustmordsknappar".

Spot on.

Direkta efterkonstruktioner från Madsen.

Man önska att man kunde ta sig an den i stort sett omöjliga uppgiften och finna det minneskort som förmodligen ligger nedbäddat på botten av Öresund.
Citera
2020-09-09, 19:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Spot on.

Direkta efterkonstruktioner från Madsen.

Man önska att man kunde ta sig an den i stort sett omöjliga uppgiften och finna det minneskort som förmodligen ligger nedbäddat på botten av Öresund.

Nja, det är nog lika bra att ingen människa behöver se den filmupptagningen. Vem skulle må bättre av det? Låt den ligga där i slammet och bli förstörd (vilket den antagligen redan är).
Citera
2020-09-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nja, det är nog lika bra att ingen människa behöver se den filmupptagningen. Vem skulle må bättre av det? Låt den ligga där i slammet och bli förstörd (vilket den antagligen redan är).
Jag tänker... Merwinna, du skyllde det mesta på offret själv i ärendeet, att hon provocerade Madsen till detta. Tror du möjligen på hans historia som han kommer med nu? Bara en enkel nyfiken fråga.
Citera
2020-09-09, 19:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tänker... Merwinna, du skyllde det mesta på offret själv i ärendeet, att hon provocerade Madsen till detta. Tror du möjligen på hans historia som han kommer med nu? Bara en enkel nyfiken fråga.

Det har jag inte alls gjort. Nu försöker du bara väcka upp gamla bråk. Jag nappar inte!

Nej såklart att jag inte tror på det. Vi vet ju nu vilka instrument han hade med sig ombord, och vilka skador KW hade. Detta var inte förenligt med, att han skulle ha slagit ihjäl henne i rena ilskan. Jag undrar lite vad han själv tror att han vinner genom att dra en sådan historia nu, när han VET vilka bevis som finns (och att alla människor känner till dem).
Citera
2020-09-09, 19:30
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:

Helt rätt.

Min poäng var mer att endast då skulle han kanske sluta leva i sin vanföreställning att han tror vi går på hans efterkonstruktioner.
Citera
2020-09-09, 19:34
Medlem
Citat:
Det har jag inte alls gjort. Nu försöker du bara väcka upp gamla bråk. Jag nappar inte!

Nej såklart att jag inte tror på det. Vi vet ju nu vilka instrument han hade med sig ombord, och vilka skador KW hade. Detta var inte förenligt med, att han skulle ha slagit ihjäl henne i rena ilskan. Jag undrar lite vad han själv tror att han vinner genom att dra en sådan historia nu, när han VET vilka bevis som finns (och att alla människor känner till dem).
Bra! Testade dig lite här. Nix, vill inte dra upp gamla bråk. Det fick vi nog av när det begav sig. Lugnt!

Han är lika sjuk i huvudet som Lundin. De där två får aldrig någonsin komma ut. Och jag tror tyvärr inte detta var Madsens första mord. Minst han andra. Kvinnoliket, tror hon var asiat, hittades styckad kring Refshaleöen om jag minns rätt. Det har flutit mycket vatten under broarna nu, så mitt minne kan vara lite dimmigt. Men jag tror inte mordet på Kim var hans första.
Citera
2020-09-09, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Så narcissisten lyckades inte hålla munnen stängd i mer än några år, vilken överraskning...
Kim lär ju inte ha börjat förstöra saker helt utan anledning utan PM började nog visa sina mörkare sidor innan dess och att detta var en reaktion på det, om hon nu "förstört saker" över huvud taget.
Det rävspelet var väl iofs förväntat.
Inför framtida riskbedömning...

Den suicidal stackarn har ju påtalat introspektion och ånger. Det börjar med ett erkännande enligt kursen.

Hans propagandafru har redan hintat om hur manualen ser ut.

Att mord kan ju typ gå till på olika sätt, nåt dylikt körde hon även med.

Olycksfall i ämbetet har han redan försökt med, det sket sig.
Nu är det offrets fel, typiskt psykopati, för hon provocerade.

Han hamnade i affekt.

Inget berått mod, planerat, sexuellt eller tortyr.

Så fint.
Total remorse in making..
Then a little touch of victim blame.

Mening 1 (ånger) förmår han inte, mening 2 är hans rätta jag. Den grandiosa mannen är egentligen inte skyldig.

"He will never forgive himself, he will never forget what he did and will never get freedom from his guilt and it was a hard task to to convince him to stay alive and then try to live."

"Peter is in process of learning himself, analyzing past, surviving present, imagining future."
Senast redigerad av develi 2020-09-09 kl. 20:03.
Citera
2020-09-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bra! Testade dig lite här. Nix, vill inte dra upp gamla bråk. Det fick vi nog av när det begav sig. Lugnt!

Han är lika sjuk i huvudet som Lundin. De där två får aldrig någonsin komma ut. Och jag tror tyvärr inte detta var Madsens första mord. Minst han andra. Kvinnoliket, tror hon var asiat, hittades styckad kring Refshaleöen om jag minns rätt. Det har flutit mycket vatten under broarna nu, så mitt minne kan vara lite dimmigt. Men jag tror inte mordet på Kim var hans första.
Madsen var en 15-årig liten, klen sparrisstjälk vid styckmordet på Japanskan.
Men eftersom han och de andra raketnördarna höll till alldeles i närheten så har säkerligen mordet satt djupa spår i ynglingen Peters fantasi.
Kanske var det där och då fröet såddes för fascinationen kring amputerade kroppsdelar samtidigt som han började vakna sexuellt.
Citera
2020-09-09, 19:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag förstår hur du menar. Men du har fel. För Madsen är inte psykiskt sjuk.
Han lever i samma verklighet som oss andra. Visst kan man misstolka ett leende.
Men inte ett lustmord med den bevisning som finns. Och Madsens erkännande nu att han bragt henne om livet.

Varför släpade han med sig alla mordattiraljerna inför en intervju om det inte var planerat?
Varför dolde han journalistens besök för de övriga i hangaren?. Varför nämnde han inget om saken?
Typ: "Ni får ursäkta att jag har lite bråttom nu, eftersom jag hastigt och lustigt ska ut på en ubåtstur med den här svenska journalisten som vill intervjua mig."
Och med tanke på hur uppvaktad han var just den dagen med dokumentätfilmare och intervju så borde det väl varit naturligt. För han är ju rätt så pratsam. Åtminstone var han det den dagen. Alldeles för mycket!
Men inte ett knyst om journalisten KW.
Fast det var ju inte direkt så att han smög med att han skulle iväg på en ubåtstur med KW.
Flera visste ju om detta. Hennes fästman och parets vänner stod ju och såg när de gav sig av.
Det togs foton och det filmades.
Det här var ju en utmaning de luxe för herr Madsen med sina diaboliska planer för aftonen.
Här rövar man inte med sig ett offer i lönndom som vanligtvis sker utan kostar på sig att
visa upp sig helt öppet med det. Och har i förväg räknat ut precis hur detta ska klaras ut.
Nämligen genom ett påstått avsläpp och sen har man inte susning om vad som ägt rum
därefter med den gästande journalisten från Svedala. Vad kan ha hänt, tro?
Allting lär ha varit noga genomtänkt. Varje steg i det som skulle ske väl under havsytan.
Sen sprack det dock på missbedömningen av vikterna som skulle till för att hålla torson
på plats nere i havsdjupet. Och så uppdagades något som man inte ens påträffar i den
sjukaste skräckfilm.
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-09 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in