Citat:
Vad har en fd. Hyresgäst i huset att göra? Var det kanske en bekant till vaktisen och dom gick och pratade om saken och snokade på egen hand? Inte för att jag misstänker någon utav dem för någon inblandning, men man tycker ju isåfall att det är lite konstigt att en fd hyresgäst ska gå där och snoka, om det nu är så.Jag spekulerar runt ett grymt brott, inte om vilka regelverk gäller fastghetsskötarna eller reparatörer, jag vet att man inte heller får slå ihjäl en annan människa, men likförbaskat har det nu hänt.
"Vaktisen" figurerar på ett egendomligt sätt här, det är vad jag tycker, även om andra inte gör som jag.
Tex. Varför skriver en föredetta hyresgäst här i tråden och berättar hur hen visas runt i fastigheten av "vaktisen" och de letar/kollar efter i utrymmen mm. Alltså någon gång efter mordet. Varför det? OM det skulle vara något att kolla mer i huset så går man med MORDUTREDARNA genom en gg till osv. eller ? 🤔
Varför står T med sin tjänstebil på måndagen den 18. nov. på "vaktisens" gata? Bl.a.
"Vaktisen skulle kolla avlopp i lägenheten ca? nära? den tiden bråket pågick, detta enligt Wilma.
"Vaktisen" figurerar på ett egendomligt sätt här, det är vad jag tycker, även om andra inte gör som jag.
Tex. Varför skriver en föredetta hyresgäst här i tråden och berättar hur hen visas runt i fastigheten av "vaktisen" och de letar/kollar efter i utrymmen mm. Alltså någon gång efter mordet. Varför det? OM det skulle vara något att kolla mer i huset så går man med MORDUTREDARNA genom en gg till osv. eller ? 🤔
Varför står T med sin tjänstebil på måndagen den 18. nov. på "vaktisens" gata? Bl.a.
"Vaktisen skulle kolla avlopp i lägenheten ca? nära? den tiden bråket pågick, detta enligt Wilma.
Det fanns visst någon brukare på den adressen där vaktisen bor också. Det borde ju kollas upp om den personen fick besök av T den dagen. Apropå brukare, undrar hur snacket och funderingarna går nu hos dem. Borde finnas mycket att prata om. Men T var väl ganska populär hos dem, och skötte sitt jobb bra, vad jag har förstått.