2020-08-25, 10:45
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Anser du att det är rätt att fängsla de som ifrågasätter att Norge ligger norr om Danmark?
Fokusera inte på struntdetaljer. Nu vill jag bara svara med en motfråga, men ok, istället skall jag elaborera.
Det är rätt att fängsla en som pekar finger på en annan och säger "Det var du som gjorde det" utan vittnen eller bevis. Mitt andra exempel var ju faktiskt just det. Skulle du inte vilja fängsla de som gjorde så mot dig?
Om det nu gäller , som i senaste Cui Bono, inte bara att förneka lidande för miljoner och efterkommande, utan sedan attackera och förlöjliga, håna och anklaga de oskyldiga offren, så är svart ja. Det är helt ok att fängsla folk som beter sig så. Speciellt då de vägrar ta till sig bevis eller ändra sig vilka argument de än får i ansiktet - något som bevisats gång på gång i denna tråd, samt i andra om rymddrift i vakuum och elfte september.
Citera
2020-08-25, 16:28
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Fokusera inte på struntdetaljer. Nu vill jag bara svara med en motfråga, men ok, istället skall jag elaborera.
Det är rätt att fängsla en som pekar finger på en annan och säger "Det var du som gjorde det" utan vittnen eller bevis. Mitt andra exempel var ju faktiskt just det. Skulle du inte vilja fängsla de som gjorde så mot dig?
Om det nu gäller , som i senaste Cui Bono, inte bara att förneka lidande för miljoner och efterkommande, utan sedan attackera och förlöjliga, håna och anklaga de oskyldiga offren, så är svart ja. Det är helt ok att fängsla folk som beter sig så. Speciellt då de vägrar ta till sig bevis eller ändra sig vilka argument de än får i ansiktet - något som bevisats gång på gång i denna tråd, samt i andra om rymddrift i vakuum och elfte september.
Du har uppenbarligen svalt all propaganda så hungrigt och glupskt att det är meningslöst att kommunicera med dig i denna fråga. När du dessutom avslutar med argumentet att du har rätt därför att Cui Bono alltid har fel visar det vilken liten kapacitet du har för egen tankeverksamhet.
Citera
2020-08-25, 16:41
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Du har uppenbarligen svalt all propaganda så hungrigt och glupskt att det är meningslöst att kommunicera med dig i denna fråga. När du dessutom avslutar med argumentet att du har rätt därför att Cui Bono alltid har fel visar det vilken liten kapacitet du har för egen tankeverksamhet.
Och jag svarar med att du är så fastlåst i ditt medvetande att det är svårt att nå dig.
Du svarar inte på fråga.
Istället kommer du med motanklagelse om att jag är genomsyrad med propaganda etc.
Jag har sagt att jag har rätt mot Cui Bono DÄRFÖR att bevisen visar att de har fel, inte för att jag "tycker" de har fel.
En av orsakerna till att Cui Bono har fel är därför att de inte erkänner en objektiv yttre verklighet som vi tillsammans, allihopa kan nå mer kunskap om.
Därifrån kommer deras konstiga sätt att hela tiden flytta fokus.
Så jag frågar igen, är det inte rätt att sätta någon i fängelse som begår mened mot dig i syfte att tjäna på det eller helt enkelt vill ställa till djävulskap för dig?
Citera
2020-08-25, 18:18
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Och jag svarar med att du är så fastlåst i ditt medvetande att det är svårt att nå dig.
Du svarar inte på fråga.
Istället kommer du med motanklagelse om att jag är genomsyrad med propaganda etc.
Jag har sagt att jag har rätt mot Cui Bono DÄRFÖR att bevisen visar att de har fel, inte för att jag "tycker" de har fel.
En av orsakerna till att Cui Bono har fel är därför att de inte erkänner en objektiv yttre verklighet som vi tillsammans, allihopa kan nå mer kunskap om.
Därifrån kommer deras konstiga sätt att hela tiden flytta fokus.
Så jag frågar igen, är det inte rätt att sätta någon i fängelse som begår mened mot dig i syfte att tjäna på det eller helt enkelt vill ställa till djävulskap för dig?
Det är du som vill diskutera något annat än ämnet som Cui Bono tar upp i det senaste avsnittet. Det är inte på något minsta vis liktydigt med mened eller något av de andra tramsfrågorna du för fram.

Som du kanske känner till så är det åter på tapeten att i Sverige upprätta ännu ett museum med fokus på förintelsen. Tror du att det varit uppe till diskussion att istället arrangera något med Stalins och/eller Maos illdåd i fokus? Naturligtvis inte. Varför är givet. Den propagandan som vi fått oss serverade med en extra stor sked och kraftigt subventionerade resor till diverse läger i Tyskland/Polen är så klart väldigt effektivt för att fastslå vem det alltid är mest synd om vad det än gäller. Att inte ens vetenskapligt/historiskt tillåts studera det som påstås ha försiggått i lägren är en skandal. Ännu större att göra det olagligt att ifrågasätta segrarmakternas historiebeskrivning. Det är vad det handlar om.
Citera
2020-08-28, 22:34
Medlem
Citat:
Det är du som vill diskutera något annat än ämnet som Cui Bono tar upp i det senaste avsnittet. Det är inte på något minsta vis liktydigt med mened eller något av de andra tramsfrågorna du för fram.

Som du kanske känner till så är det åter på tapeten att i Sverige upprätta ännu ett museum med fokus på förintelsen. Tror du att det varit uppe till diskussion att istället arrangera något med Stalins och/eller Maos illdåd i fokus? Naturligtvis inte. Varför är givet. Den propagandan som vi fått oss serverade med en extra stor sked och kraftigt subventionerade resor till diverse läger i Tyskland/Polen är så klart väldigt effektivt för att fastslå vem det alltid är mest synd om vad det än gäller. Att inte ens vetenskapligt/historiskt tillåts studera det som påstås ha försiggått i lägren är en skandal. Ännu större att göra det olagligt att ifrågasätta segrarmakternas historiebeskrivning. Det är vad det handlar om.

Segraren skriver historien. Oavsett det är sant eller falskt. Det är rätt för de vann. Hade axelmakterna vunnit hade det varit ett tjutande om hur ond och elak England/Sovjet/USA var. Vinner man krig hamnar man på rätt sida historien helt enkelt.
Citera
2020-08-29, 09:50
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Det är du som vill diskutera något annat än ämnet som Cui Bono tar upp i det senaste avsnittet. Det är inte på något minsta vis liktydigt med mened eller något av de andra tramsfrågorna du för fram..... Att inte ens vetenskapligt/historiskt tillåts studera det som påstås ha försiggått i lägren är en skandal. Ännu större att göra det olagligt att ifrågasätta segrarmakternas historiebeskrivning. Det är vad det handlar om.
Men Cui Bono erkänner ju inte vetenskaplig metodik? Detta säger de själva. Men åter, det jag söker är metadiskussion, inte enskildheter, utan att hitta Cui Bonos tänkande och psykologi. Att ställa sig "mot" oavsett bevisen säger bara för att vara häftig, rebellisk och "mot", å-vad-jag-är-cool-för-jag-är-emot. Detta har framkommit massor med gånger hos Cui Bono, och den som inte håller med är köpt och betald av "systemet"........
Detta tänkande är exakt likadant hos de vänsterrörelser jag studerat i trettio år. Jag är mot bådas rigida tänkande, liksom scientologernas eller Platt jordarnas.

Strunt (för tillfället) i att nån sitter i fängelse, låt oss istället hålla oss till, varför uttalar sig Cui Bono om alla dessa ämnen, månlandning, vaccin, elfte september, utan att ha den minsta kunskap i någonting de talar om?
Och varför ägnar de inte den tid de lägger ner på att göra program på att utbilda och utveckla sig själva istället?
Citera
2020-08-29, 11:13
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Men Cui Bono erkänner ju inte vetenskaplig metodik? Detta säger de själva. Men åter, det jag söker är metadiskussion, inte enskildheter, utan att hitta Cui Bonos tänkande och psykologi. Att ställa sig "mot" oavsett bevisen säger bara för att vara häftig, rebellisk och "mot", å-vad-jag-är-cool-för-jag-är-emot. Detta har framkommit massor med gånger hos Cui Bono, och den som inte håller med är köpt och betald av "systemet"........
Detta tänkande är exakt likadant hos de vänsterrörelser jag studerat i trettio år. Jag är mot bådas rigida tänkande, liksom scientologernas eller Platt jordarnas.

Strunt (för tillfället) i att nån sitter i fängelse, låt oss istället hålla oss till, varför uttalar sig Cui Bono om alla dessa ämnen, månlandning, vaccin, elfte september, utan att ha den minsta kunskap i någonting de talar om?
Och varför ägnar de inte den tid de lägger ner på att göra program på att utbilda och utveckla sig själva istället?
OK, men nu pratar du allmänt om (Radio) Cui Bono och inte specifikt om det senaste avsnittet. Oavsett så är det en del av det vetenskapliga tänkandet att inte enbart fortsätta i samma nerkörda hjulspår som kollegorna. Att ifrågasätta och utmana vedertagna sanningar är därför alltid rätt och i allra högsta grad något att stödja och uppmuntra. Så långt gör Cui Bono mycket rätt. Vad dom totalt brister i är att bilda sig så mycket att dom förstår åtminstone grunderna till vad dom ifrågasätter och utmanar. Som du skriver så är det som driver dom den skenbara gemenskap som ett utanförskap skänker dom. Man vill stå utanför och låtsas ha funnit svaret på en fråga dom inte vet så mycket om. Det mer än gränsar till något religiöst och sektliknande. Därmed inte sagt att dom nödvändigtvis alltid har fel.
Citera
2020-08-29, 11:17
Medlem
Citat:
Som du skriver så är det som driver dom den skenbara gemenskap som ett utanförskap skänker dom. Man vill stå utanför och låtsas ha funnit svaret på en fråga dom inte vet så mycket om. Det mer än gränsar till något religiöst och sektliknande. Därmed inte sagt att dom nödvändigtvis alltid har fel.

Vad har dom haft rätt om?
Citera
2020-08-29, 12:27
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Till exempel essensen i det senaste avsnittet.
Kom nu inte med några imbecilla jävla följdfrågor för det orkar jag inte med att svara på.
Citera
2020-08-31, 21:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Absolut ingenting, såvitt jag kan se. - och jag har lyssnat på alla avsnitt.
Citera
2020-09-08, 20:55
Medlem
urverksapelsins avatar
Tips till cui bono: bjud in nån sakkunnig om alternativ ekonomi! Nån som kan det här med räntefritt. "Hitlers ockulta krigare" är ju ett begrepp. Tror det finns nån Carl Norberg. Räntefria alternativ var ju en sak som uppstod i kampen mot kapitalismen, från både höger och vänster. Och att påminna om detta retar alltid upp vänstern.
Citera
2020-09-12, 17:15
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
pui pui pui
Frågar Cui Boni, jag skriver på ett projekt modell större om Israel i svensk media; jag presenterar Cui Bono så här
Citat:
Cui Bono, en högerextrem konspirationsförening i Göteborg, har i sin podd intervjuat Rami 2020-03-19; och ordnat föreläsning med Lars Wilhelmsson 2019-12-08
Så jag frågar innan jag går vidare, några kommentarer från Cui Bono om min beskrivning av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in