2020-09-08, 14:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Littegrann av samme greia med deg, når du hardnakket anklager hele familien. Jeg mener det er store sjanser for at flere i den familien er helt uskyldige.

Det ser ut som du og katten har møttes midt i en smal tunell. Ingen vil rygge
Jeg har inntil jeg leste klageskrivet utelukket at familien utover TH kunne ha noe med dette å gjøre, som jeg også postet i tråden.

Da klageskrivet kom på trykk, så jeg sammenhengen, og har ikke blitt mindre sikker etterhvert som nye drypp har kommet i media, heller tvert imot.
Citera
2020-09-08, 15:11
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har inntil jeg leste klageskrivet utelukket at familien utover TH kunne ha noe med dette å gjøre, som jeg også postet i tråden.

Da klageskrivet kom på trykk, så jeg sammenhengen, og har ikke blitt mindre sikker etterhvert som nye drypp har kommet i media, heller tvert imot.

Du svarer i alle fall veldig greit og saklig, det skal du ha.
Politiet har nok kartlagt bevegelser, mobiltelefoner og alibi for den øvrige familie og mistenkte medhjelpere. Hadde vært interessant om de kunne sluppet noen drypp om dette, så vi kunne begynne å rydde unna noen hypoteser
Citera
2020-09-08, 15:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Dette spørsmålet hoppet du over tidligere..

Du har forklart at SMS'en er "kodespråk" som TH rotet med og forklarte feil om i avhør.. Men hva betydde "kode-språket" som TH forklarte i avhør?

Det vil si

Hva betydde "ringe og avklare detaljer angående hytteturen" oversatt til kodespråk i plottet?

Hvis TH mente i avhør at han hadde benyttet denne "koden". Hva betydde så denne koden?

(Kommer ikke til å tro på hypotesen selv om du svarer - for mye som er usannsynlig med den)
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-08 kl. 15:32.
Citera
2020-09-08, 16:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette spørsmålet hoppet du over tidligere..

Du har forklart at SMS'en er "kodespråk" som TH rotet med og forklarte feil om i avhør.. Men hva betydde "kode-språket" som TH forklarte i avhør?

Det vil si

Hva betydde "ringe og avklare detaljer angående hytteturen" oversatt til kodespråk i plottet?

Hvis TH mente i avhør at han hadde benyttet denne "koden". Hva betydde så denne koden?

(Kommer ikke til å tro på hypotesen selv om du svarer - for mye som er usannsynlig med den)
Hadde jeg visst hva alle kodene betød, ville jeg vært involvert.

Dette med å ringe og avklare detaljer angående hytteturen var bare en plausibel forklaring for at han ringte AE så tidlig.

Han sa han ikke fikk ringt før etter lunsj, men hadde slettet to anrop 1006 og 1007.

Det er ikke godt å si hva som foregikk oppi hodet hans, du har selv sagt han var i sjokk, men at ting gikk i ball er det ikke tvil om.

Koden med dobbelt anrop 1006 og 1007 betød trolig: «Legg telefonen på bordet»
Citera
2020-09-08, 17:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hadde jeg visst hva alle kodene betød, ville jeg vært involvert.

Dette med å ringe og avklare detaljer angående hytteturen var bare en plausibel forklaring for at han ringte AE så tidlig.

Han sa han ikke fikk ringt før etter lunsj, men hadde slettet to anrop 1006 og 1007.

Det er ikke godt å si hva som foregikk oppi hodet hans, du har selv sagt han var i sjokk, men at ting gikk i ball er det ikke tvil om.

Koden med dobbelt anrop 1006 og 1007 betød trolig: «Legg telefonen på bordet»
Etter din teori kunne ikke TH være i sjokk..
Opp til deg å forklare din teori.
Virker ikke som den er helt gjennomtenkt, samt usannsynlig
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-08 kl. 17:04.
Citera
2020-09-08, 17:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Etter din teori kunne ikke TH være i sjokk..
Opp til deg å forklare din teori.
Virker ikke som den er helt gjennomtenkt, samt usannsynlig
TH sa selv han fikk sjokk da politiet nektet å komme hjem til han. Grunnen tror jeg var at han ikke hadde vært inne i huset etter han kom fra jobb, og derfor fikk panikk for han var ikke forberedt på å måtte beskrive åstedet i detalj.

Skoavtrykk manglet, han fant på en story om hvordan åstedet så ut og «så ikke slepesporene med en gang» til tross for at sønnen sa de var tydelige, han hørte ikke AE’s telefon da han ringte den, han surret med rekkefølgen på telefonene etter han kom hjem osv.
Citera
2020-09-08, 17:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
TH sa selv han fikk sjokk da politiet nektet å komme hjem til han. Grunnen tror jeg var at han ikke hadde vært inne i huset etter han kom fra jobb, og derfor fikk panikk for han var ikke forberedt på å måtte beskrive åstedet i detalj.

Skoavtrykk manglet, han fant på en story om hvordan åstedet så ut og «så ikke slepesporene med en gang» til tross for at sønnen sa de var tydelige, han hørte ikke AE’s telefon da han ringte den, han surret med rekkefølgen på telefonene etter han kom hjem osv.
TH var kjent som er person med kontroll.
At han skulle rote med kode-språk er ikke sannsynlig
Citera
2020-09-08, 17:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
TH var kjent som er person med kontroll.
At han skulle rote med kode-språk er ikke sannsynlig
Hvor har jeg skrevet at han rotet med kodespråk? Han hadde full kontroll før han varslet politiet og fikk panikk.

Han rotet derimot etterpå med sms’n 0910 om at hytteturen var utsatt, fordi dette kun var en kode som ikke hadde betydning for selve den planlagte hytteturen som han forklarte politiet om.

Koden for sms’n betød trolig at iverksettelsen av planen ble forsinket, trolig som følge av at samtalen med lønn ble lenger enn forventet.
Citera
2020-09-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
De sto ikke der... kanskje disse a) b) punktene har vært regnet hver for seg tidligere?
Gikk litt surr i tellinga med alle kokkene. Tok meg friheten å dikte på noen til for ktonologiens skyld.
Citera
2020-09-08, 17:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hvor har jeg skrevet at han rotet med kodespråk? Han hadde full kontroll før han varslet politiet og fikk panikk.

Han rotet derimot etterpå med sms’n 0910 om at hytteturen var utsatt, fordi dette kun var en kode som ikke hadde betydning for selve den planlagte hytteturen som han forklarte politiet om.

Koden for sms’n betød trolig at iverksettelsen av planen ble forsinket, trolig som følge av at samtalen med lønn ble lenger enn forventet.
Kanskje bare hele hypotesen din er feil?
Har du tenkt på det?

Finnes en mye bedre forklaring på den SMS'en. Kommer tilbake til dette.

(siste post i dag)
Citera
2020-09-08, 17:58
Medlem
Citat:

da er sms til mgm? Bilen kom jo før sms. 8.56 og 9.05.
Citera
2020-09-08, 18:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
da er sms til mgm? Bilen kom jo før sms. 8.56 og 9.05.
Ja, det kom en bil 0856 og dro etter 20 sek, deretter kom en annen bil ryggende opp gangveien 0905, «likbilen».

Sjåføren av likbilen tror jeg ble sluppet av 0856. Sjåføren til 0856 bilen tror jeg dro hjem for å få alibi 0914.

0910 var en kodet sms om forsinket start, noe jeg tror 0856-sjåføren hadde fått med seg, fordi den sto i nærheten og ventet på klarsignal fra TH om å komme helt fram, straks AE avsluttet samtalen med lønn.

I følge min hypotese.

Edit: Alle MGM i min teori, bortsett fra D2, bodde i maks 15 min kjøreavstand fra S4, og kunne derfor både kjøre til S4 0856 og innfinne seg til enten sms 0910 eller telefon 0914.

TH var på Futurum 0910 og D2 var igjen i huset for dytting/ordning av lik, staging og betjening av AE’s telefon.

Alibiene ble på denne måten spredd vekk fra S4, og dødstidspunktet ble forskjøvet med ca en halvtime.

Egentlig en «genial» plan, hadde det ikke vært for...
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-08 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in