2020-09-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1200VB
Visst är det så, men den finns ännu inte på marknaden. Och konkurrenterna lär också släppa snabbare modeller på sikt.

Dessutom är ju kundgruppen för roadstern inte särskilt stor ställt i relation till andra modeller med tanke på att bilen kostar runt 2 milj.
Citera
2020-09-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Tisdag är på gång och därmed börsöppning i USA igen.
Vad tror ni, ytterligare nedgång? After market handeln visade ju ännu mer nedåt så det låter rimligt.

Jag kommer ha Tesla långsiktigt, men kan inte ändå känna suget att sälja om mycket indikerar mer nedgång. Man vill ju kunna timea det och köpa tillbaka billigare i ett sånt här läge.

Vad finns det som indikerar på motsatsen? Att den istället går uppåt?
Inget nytt har väl hänt som är positivt. Visst, Musk hade intervju i Tyskland om hur fantastisk produktionen skulle bli där, men det var väl förra veckan så det är old news vid det här laget.

Jag tror på fortsatt fall under tisdagens handel eftersom man inte tog in Tesla i S&P500. Men det blir mer intressant att se vad som händer på Battery day.
Citera
2020-09-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
Jag tror på fortsatt fall under tisdagens handel eftersom man inte tog in Tesla i S&P500. Men det blir mer intressant att se vad som händer på Battery day.

Ja precis, jag tror det kommer ge en uppgång, en rejäl sådan, men frågan är om man kanske borde sälja nu och sen köpa strax innan battery day?

Ska fundera på den saken. Misstänker att aktien dyker imorn så ska nog vara redo at sälja vid öppning om det ser dåligt ut.
Citera
2020-09-08, 07:09
Medlem
flyer1s avatar
Timber ! Nu faller aktien, då den blivit enormt övervärderad på kort tid. Många har trott den ska komma med i SP500 och därmed tvinga fonder köpa aktien, men det sprack då den är för volatil och övervärderad. Nu svänger pendeln åt andra hållet och vi ser ett stort ras. De smarta säljer nu och köper tillbaks då fallet stoppats om kanske 2v. Köpte själv då kursen var 260 dollar men sålde vid 700 då den kändes övervärderad men den fortsatte upp till över 2500, som sen blev splittad 1:5. dvs runt 500. Nu nere på runt 330. Ner under 300 går den, sen kanske 250 sen snabbt upp igen. Typisk tradingaktie.
Citera
2020-09-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
Dessutom är ju kundgruppen för roadstern inte särskilt stor ställt i relation till andra modeller med tanke på att bilen kostar runt 2 milj.

Antagligen kommer den inte sälja jättebra. Men den verkar helt klart bli fräck. Vore kul att provköra. Jag gillar bilarna som Tesla gör och har provkört flera av modellerna. Problemet är att aktien är på tok för högt värderad. Ser inte hur de ska kunna prestera ett normalt P/E värde med dagens värdering även om de skulle börja göra rejäl vinst inom ett par år.

Ska bli intressant att se vad som händer med kursen framöver.

https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla/
Citera
2020-09-08, 12:15
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Timber ! Nu faller aktien, då den blivit enormt övervärderad på kort tid. Många har trott den ska komma med i SP500 och därmed tvinga fonder köpa aktien, men det sprack då den är för volatil och övervärderad. Nu svänger pendeln åt andra hållet och vi ser ett stort ras. De smarta säljer nu och köper tillbaks då fallet stoppats om kanske 2v. Köpte själv då kursen var 260 dollar men sålde vid 700 då den kändes övervärderad men den fortsatte upp till över 2500, som sen blev splittad 1:5. dvs runt 500. Nu nere på runt 330. Ner under 300 går den, sen kanske 250 sen snabbt upp igen. Typisk tradingaktie.

Tror också den kommer tumla nedåt ända fram till battery day. Sen kommer den öka igen rejält,
Har varit duktig och sålt med ett snitt på 430$. Köpt andra tillgångar för hälften av vinsten men är 34% likvid.

Hoppas jag kan köpa tillbaka lite aktier i TSLA och helst då inte dyrare än jag sålt dem för
Citera
2020-09-08, 12:49
Medlem
wwrs avatar
Elon provkörde Folka förra veckan. Alltid lite buzz runt honom som håller intresse och aktiekurs uppe.
https://youtu.be/NNFxPqFthB4
Citera
2020-09-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Vad menar du med "nu nere på 330"?
Citera
2020-09-08, 14:37
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Vad menar du med "nu nere på 330"?

Förmodligen premarket. Du kan se premaket bud här: https://www.tradingview.com/chart/?symbol=NASDAQ%3ATSLA
Citera
2020-09-08, 15:54
Medlem
Jag anser aktien vara extremt övervärderad speciellt om man tar hänsyn till att majoriteten av de andra biltillverkarna kommer ta fram likvärdiga bilar inom bara några år.
Citera
2020-09-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Jag anser aktien vara extremt övervärderad speciellt om man tar hänsyn till att majoriteten av de andra biltillverkarna kommer ta fram likvärdiga bilar inom bara några år.

Ohja, den får nog falla ner ännu mer
Citera
2020-09-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz

Det är det som är problemet för de andra. Om det tar flera år att komma dit Tesla är idag eller redan var för några år sedan. Var är då Tesla när de andra kommit ikapp. Ännu längre fram så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in