Citat:
Ursprungligen postat av
Forbjudenmark
Du sitter i en bubbla. Företag som har kvalitetsaktier kraschar inte på det sättet. Visst kan dippar komma i olika kriser men då kommer alltid en återhämtning. Sitter 40 år på mina Apple och är inte orolig för 5 öre.
På tal om att buffet aldrig säljer så vill jag minnas att han sålde av alla sina aktier i 4 stora amerikanska flygbolag nu under Corona?
Buffet blixt-sålde alla flygbolag som han precis gått in i med 10-20 miljarder i förlust. hade han väntat ännu längre hade förlusten mångdubblats.
I 20 år har han hatat, och vägrat, köpa apple amazon m.m. eftersom han precis som jag inte trott de kunde hålla uppe vinsterna. Sedan började han köpa apple för 3 år sedan, när han missat hela tåget. Antingen har han rätt som oftast, eller så är det hans livs största misstag.
Jag tror inte du varit med så länge i svängen? Här är nokias kurs, du måste manuellt mata in t.ex 1998 som årtal.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/82987/nokia-oyj
Nokia var världens största och bästa mobil-bolag och börsvärdet var uppe i 1 biljon, aktiekurs 500 kr. Nu kostar nokia 37 kr, samma som 1998. Det enda som hände var att iphone kom, och nokia dissade den. Samma kommer att ske med apples aktiekurs när apples ledning tar ett enda dumt beslut.