Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Husk det negative kallenavnet, her var alle mot AE, en syk familiedynamikk.
Sitert fra Farkosten:
Det er da mange interne tilnavn som kan oppfattes negativt for folk som ikke ser konteksten. Og AEH syntes å ha god kontakt med sine barn. Hun passet jo også barnebarn, laget mat, og var limet i familien.
Jeg tror du i beste fall velger en humpete snarvei når du konkluderer på denne måten. Legger du til at faren kun er interessert i jobb og penger, så tenker jeg heller at det var AEH de gikk til da de behøvde gode ord og en klem.
EDIT: Kan du tenke litt på denne, Slettsnoken?
Ja, det kan jeg, selv om jeg har vært innom dette flere ganger tidligere i tråden.
Jeg tror det er snakk om en «sympatiovervekt» på farens side som strekker seg tilbake til da barna var små.
Dersom rykter om utroskap og alkoholisme er sanne, en far som jobber og sliter og etterhvert oppnår suksess med sitt forretningsimperium, kan moren ha blitt sett på som den svikefulle «ingenting».
Når hun til og med ville bryte ut av ekteskapet og i tillegg trolig hadde krav på store deler av TH’s formue, ble sviket ekstra uutholdelig for familien.
Hvor sykt det enn høres ut, tror jeg det kan ha stått mellom å kvitte seg med moren eller se faren gå til grunne.
Dette er selvsagt bare en hypotese som bygger på det som er skrevet i media, men ble for meg mye klarere gjennom å lese klageskrivet.