2020-09-07, 21:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det var vel RU som hentet AE, det er vel det politiet mener ?
At politiet tror RU gjorde det er ukjent for meg? Han ville neppe vært på frifot hvis det er tilfelle.
Citera
2020-09-07, 21:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan ha blødd neseblod. Vasket av. Ingen synlige sår.
Hade han problem med näsblod? Själv har jag inte blött näsblod sen jag var liten.

I viket fall. Det skulle ha varit märkligt om hans blod inte stod att finnas nånstans i ett hus som han har bott i 20 ? år. Att hitta blod på dörrkarmar är väl standard i dom flesta hus.
Citera
2020-09-07, 21:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mulig det var derfor han gikk hettetur, men kanskje kun for å sjekke åsted. Mer tid mellom 11.18 og 13.06, men ingen observasjoner fra naboer og andre. Er han uten alibi denne perioden.
Jeg tror han gikk hetteturen for å hjelpe til å løfte liket opp i bilen og kontrollere åstedet
Citera
2020-09-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
At politiet tror RU gjorde det er ukjent for meg? Han ville neppe vært på frifot hvis det er tilfelle.

Han er nå fortsatt siktet for bortføring av AE.
Citera
2020-09-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Slik jeg har forstått det, så er det ikke så oppsiktsvekkende. Strengt tatt så behøver det ikke komme hverken sko- eller fingeravtrykk.

Ang skoavtrykk:
Det beror sikkert mye på underlaget og skosåletype.
Hvis THs skosåler var rene og tørre, i tillegg til at sålene hadde lite mønster (slette), og hvilket materiale sålene var laget av kan også ha betydning.

TH parkerte sikkert like utenfor inngangsdøren til huset da han kom hjem fra jobb, så det blir ikke så mye smuss på skoene i løpet av de få meterne fra bilen og inn døren.

Gulvene i S4 1.etj består av vegg-til-vegg-tepper og keramiske fliser.
De keramiske flisene kan ha teppe-løpere, som gjør at den eventuelle (lille) mengde smuss (sand fra belegningsstein) blir tørket av på teppene.
I tillegg så vet vi nå at det er grunn til å tro at GM har vasket gulvene, som gjør at det kan bli vanskeligere å sette avtrykk.

Men i alle dager..!
Dette forstår jo alle at politiet har trengt på og vurdert. Poenget er at de fortsatt ser det som mistenkelig selv etter å ha forsøkt å finne naturlige forklaringer på de manglende fotavtrykkene.
Søtt med brukere som tror de tenker på ting som har gått politiet hus forbi.
Citera
2020-09-07, 22:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Han er nå fortsatt siktet for bortføring av AE.
Joda, siktet for bortføring eller medvirkning til bortføring, men hadde det vært holdepunkter for transport av AE, tror jeg både han og TH hadde vært fengslet.

Hans rolle er trolig begrenset til kryptobiten.
Citera
2020-09-07, 22:09
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Husk det negative kallenavnet, her var alle mot AE, en syk familiedynamikk.

Sitert fra Farkosten:
Det er da mange interne tilnavn som kan oppfattes negativt for folk som ikke ser konteksten. Og AEH syntes å ha god kontakt med sine barn. Hun passet jo også barnebarn, laget mat, og var limet i familien.
Jeg tror du i beste fall velger en humpete snarvei når du konkluderer på denne måten. Legger du til at faren kun er interessert i jobb og penger, så tenker jeg heller at det var AEH de gikk til da de behøvde gode ord og en klem.

EDIT: Kan du tenke litt på denne, Slettsnoken?
Citera
2020-09-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det begynte med 13 punkt fra Slettsnoken, så fortsatte andre forumdeltakere å fylle på. Tror ingen har tatt jobben med å sammenfatte det i en post ennå.

Takk, men ser ut som det er kommet en liste nå 😊
Må sjekke det ut
Citera
2020-09-07, 22:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Citat:
Husk det negative kallenavnet, her var alle mot AE, en syk familiedynamikk.

Sitert fra Farkosten:
Det er da mange interne tilnavn som kan oppfattes negativt for folk som ikke ser konteksten. Og AEH syntes å ha god kontakt med sine barn. Hun passet jo også barnebarn, laget mat, og var limet i familien.
Jeg tror du i beste fall velger en humpete snarvei når du konkluderer på denne måten. Legger du til at faren kun er interessert i jobb og penger, så tenker jeg heller at det var AEH de gikk til da de behøvde gode ord og en klem.

EDIT: Kan du tenke litt på denne, Slettsnoken?
Ja, det kan jeg, selv om jeg har vært innom dette flere ganger tidligere i tråden.

Jeg tror det er snakk om en «sympatiovervekt» på farens side som strekker seg tilbake til da barna var små.

Dersom rykter om utroskap og alkoholisme er sanne, en far som jobber og sliter og etterhvert oppnår suksess med sitt forretningsimperium, kan moren ha blitt sett på som den svikefulle «ingenting».

Når hun til og med ville bryte ut av ekteskapet og i tillegg trolig hadde krav på store deler av TH’s formue, ble sviket ekstra uutholdelig for familien.

Hvor sykt det enn høres ut, tror jeg det kan ha stått mellom å kvitte seg med moren eller se faren gå til grunne.

Dette er selvsagt bare en hypotese som bygger på det som er skrevet i media, men ble for meg mye klarere gjennom å lese klageskrivet.
Citera
2020-09-07, 22:33
Medlem
Citat:
Du er helt klart inne på noe, vi vet ikke hvor han var mellom 1118 og 1306, kanskje han da var av gårde med liket av «Lisbeth».

Er det nå sagt at politiet regner den første tiden etter TH ankom Futurum, hvor de dier de har kontroll på hans bevegelser, helt frem til 11:18? Og at de mangler kontroll på han helt frem til 13:06?

Da er det bra info å vite, for oss dom liker å spekulere.
Citera
2020-09-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Slik jeg har forstått det, så er det ikke så oppsiktsvekkende. Strengt tatt så behøver det ikke komme hverken sko- eller fingeravtrykk.

Ang skoavtrykk:
Det beror sikkert mye på underlaget og skosåletype.
Hvis THs skosåler var rene og tørre, i tillegg til at sålene hadde lite mønster (slette), og hvilket materiale sålene var laget av kan også ha betydning.

TH parkerte sikkert like utenfor inngangsdøren til huset da han kom hjem fra jobb, så det blir ikke så mye smuss på skoene i løpet av de få meterne fra bilen og inn døren.

Gulvene i S4 1.etj består av vegg-til-vegg-tepper og keramiske fliser.
De keramiske flisene kan ha teppe-løpere, som gjør at den eventuelle (lille) mengde smuss (sand fra belegningsstein) blir tørket av på teppene.
I tillegg så vet vi nå at det er grunn til å tro at GM har vasket gulvene, som gjør at det kan bli vanskeligere å sette avtrykk.
Vi vet ikke nok, helt sant. Men med mindre politiet her er så stokk stein dumme som etterforskerne var i Monika Sviglinskaja- saken, som ville ha konkludert med selvdrap i forkant av selvbortføring, så har de sjekket hvorvidt skoene hans setter avtrykk selv om de er spinnglatte under, og rene.
Citera
2020-09-07, 22:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Er det nå sagt at politiet regner den første tiden etter TH ankom Futurum, hvor de dier de har kontroll på hans bevegelser, helt frem til 11:18? Og at de mangler kontroll på han helt frem til 13:06?

Da er det bra info å vite, for oss dom liker å spekulere.
Nei, vi har bare fått vite at politiet ikke har kontroll på hvor TH har vært flere timer denne dagen.

Edit: Bortsett fra i tiden mellom 1007 til 1113, som passer med hetteturen, er den lengste pausen mellom anrop til AE fra TH på Futurum tiden mellom 1118 og 1306.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-07 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in