2020-09-05, 16:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Limonatan på Lidl tycker jag snarast är bättre än San Pellegrino, även om det var länge sen jag köpte just San Pellegrino. Den är inte prisvärd någonstans. Men jag minns limonatan som syrligare och det är lite det jag är ute efter.

Bäst är en sort jag ett par gånger har köpt på Wijnjas osthandel, klart dyrare men riktigt bra. Minns inte namnet nu.
Jag tror bestämt att jag ska köpa en av varje och blindtesta mig själv.
Citera
2020-09-05, 18:28
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har en flaska bring the pain som jag köpte för nåt år sedan kanske. Fruktansvärd. Extremt stark, fick slänga maten jag haft btp på.
Är dom mildare nu?

Nu är den mycket mildare, även om den fortfarande är stark så är den iaf ätbar. På den gamla goda (?) tiden dränkte jag en fjärdedels normalstor pizza i original-BTP, den tog tretton timmar att få i sig.
Citera
2020-09-06, 11:24
Medlem
PommesOchKebabs avatar
La Limonata och L´Aranciata var riktigt trevliga, den första påminner lite om den där flaskan som ser ut som en citron som man har på maten. Nu tänkte jag inte på hur mycket dom kostade men kommer bli fler såna. På mitt lidl fanns det otroligt många burkar utav båda smakerna så hoppas att den inte är populär bland annat folk.

Inferno chipsen, helvete vad det väckte en. En påse räcker väldigt länge då det inte blir mer än 10 nävar åt gången. tjoho Kerstin!

För övrigt, vilken vecka på lidl tycker ni är bäst? Vilken ska man hålla extra koll på? Nu senast var det grekisk men tyckte inte det fanns något speciellt.

// PoK
Citera
2020-09-06, 23:56
Medlem
Elementarts avatar
Det känns som att Lidl ganska ofta kör grekisk vecka, men det är inte mycket där som lockar för mig. Vet inte vilken jag gillar mest.
Citera
2020-09-07, 02:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
La Limonata och L´Aranciata var riktigt trevliga, den första påminner lite om den där flaskan som ser ut som en citron som man har på maten. Nu tänkte jag inte på hur mycket dom kostade men kommer bli fler såna. På mitt lidl fanns det otroligt många burkar utav båda smakerna så hoppas att den inte är populär bland annat folk.

Inferno chipsen, helvete vad det väckte en. En påse räcker väldigt länge då det inte blir mer än 10 nävar åt gången. tjoho Kerstin!

För övrigt, vilken vecka på lidl tycker ni är bäst? Vilken ska man hålla extra koll på? Nu senast var det grekisk men tyckte inte det fanns något speciellt.

// PoK
7,90 har jag för mig "fin"läsken kostar.
Citera
2020-09-07, 18:00
Medlem
gato12s avatar
Nån som provat Lidls Mac & Cheese...?

I USA är man ju svårt begiven på rätten, nån som kan jämföra?
Citera
2020-09-07, 18:21
Medlem
vepiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nån som provat Lidls Mac & Cheese...?

I USA är man ju svårt begiven på rätten, nån som kan jämföra?

Något av en besvikelse tyvärr.. Väldigt intetsägande smak så rejält med egen kryddning krävs, gillade pastaspiralerna dock. Tyvärr väldigt slemmig sås och inte särskilt mättande, påminde lite om skolans variant av "Carbonara. Helst vill jag ha en riktigt mac n cheese med orange cheddar, likt klassiska mixen Mississippi Belle. Där snackar vi riktig amerikat-känsla. Förutsatt att du menar deras färdiga gratäng från kyldisken.
Citera
2020-09-07, 18:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vepis
Något av en besvikelse tyvärr.. Väldigt intetsägande smak så rejält med egen kryddning krävs, gillade pastaspiralerna dock. Tyvärr väldigt slemmig sås och inte särskilt mättande, påminde lite om skolans variant av "Carbonara. Helst vill jag ha en riktigt mac n cheese med orange cheddar, likt klassiska mixen Mississippi Belle. Där snackar vi riktig amerikat-känsla. Förutsatt att du menar deras färdiga gratäng från kyldisken.
Japp.
Tack för utlåtandet. Och nä, den såg rätt tråkig ut.

Tillagas i ugn eller?
Citera
2020-09-08, 11:37
Medlem
Denna vecka har de Alpenfest-tema igen. Någon som testat plommonsmulpajen, körsbärssmulpajen eller Scwarzwaldtårtan? Bra eller skit?
Citera
2020-09-08, 12:19
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Fan vad det suger att dom höjt priset på 6-pack freeway. Nu är det så få varor ur det ordinarie sortimentet som fortfarande går att köpa att det blir max ett par besök i månaden, tidigare var det ett par besök per vecka och då med flera fulla kassar, nu ryms varorna i händerna.

Jag misstänker att dom följer den här tråden och systematiskt kör en exitscam på populära varor så här får ni min lista på vad jag fortfarande köper hos er, förstör dessa också så slipper ni mig helt som kund: Ängens mjölk, hamburgerbröd. korvbröd, 16-pack smältost, tvål och brusvitaminer.

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

// PoK
Temaveckorna tycker jag har blivit sämre och sämre, eller så är det jag som börjar tröttna på Lidl. De finska veckorna var super innan men de senaste gångerna har det inte varit så lockande att jag ens tagit vägen förbi Lidl, nästa vecka är det finskt och tjärschampot är tillbaka så det lär bunkras upp. Engelska veckorna brukade vara rena julafton men är numer bara en gäsp. Inte heller de amerikanska veckorna ger något extra inköp, det är inget speciellt bara för att det är amerikanskinspirerade förpackningar. Jag känns som målgruppen för ovan nämnda temaveckor men dom missar grovt.

Alla andra temaveckor går mig helt förbi, som grekiska, turkiska, spanska osv, de veckorna vänder sig till en annan målgrupp.
Citera
2020-09-08, 12:42
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Fan vad det suger att dom höjt priset på 6-pack freeway. Nu är det så få varor ur det ordinarie sortimentet som fortfarande går att köpa att det blir max ett par besök i månaden, tidigare var det ett par besök per vecka och då med flera fulla kassar, nu ryms varorna i händerna.

Jag misstänker att dom följer den här tråden och systematiskt kör en exitscam på populära varor så här får ni min lista på vad jag fortfarande köper hos er, förstör dessa också så slipper ni mig helt som kund: Ängens mjölk, hamburgerbröd. korvbröd, 16-pack smältost, tvål och brusvitaminer.

Temaveckorna tycker jag har blivit sämre och sämre, eller så är det jag som börjar tröttna på Lidl. De finska veckorna var super innan men de senaste gångerna har det inte varit så lockande att jag ens tagit vägen förbi Lidl, nästa vecka är det finskt och tjärschampot är tillbaka så det lär bunkras upp. Engelska veckorna brukade vara rena julafton men är numer bara en gäsp. Inte heller de amerikanska veckorna ger något extra inköp, det är inget speciellt bara för att det är amerikanskinspirerade förpackningar. Jag känns som målgruppen för ovan nämnda temaveckor men dom missar grovt.

Alla andra temaveckor går mig helt förbi, som grekiska, turkiska, spanska osv, de veckorna vänder sig till en annan målgrupp.

Tack för tipset, ska passa på o bunkra. Jag tycker att det ofta saknas det från temaveckorna. Tur att det finns flera affärer inom cykelavstånd från där jag bor. Limonatan har jag aldrig sett till t ex och den hade jag gärna provat.
Citera
2020-09-08, 15:17
Medlem
JerryCottons avatar
Finsk vecka nästa vecka som sagt var. Men inga spenatplättar denna gången heller. Fan också!
Tjärschampo är ett måste att köpa fast jag har ett par flarror kvar i gömmorna.
Får väl bli köttpiroger samt cocktailpiroger också.
Blåbärglassen är kanon men ett alldeles för saftigt pris.

Fattar vidare inte varför de tar in den riktigt usla lördagskorven, sämsta jäkla skiten man kan få tag i. Den och grynkorven har man blandat in kyckling i.

Varför envisas de med pelmeni på de finska veckorna? Har noll med Finland att göra. Som att sälja hákarl på de svenska veckorna i utlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in