2020-09-07, 18:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
För att SD har ett alibi. Som LW-försvararna
vägrar acceptera eftersom de skiter i om han
är GM eller inte. De vill att han ska straffas för
att han behandlade LW som skit. Och det
tycker de att han ska få livstids fängelse för
trots att det var LW som accepterade och
tillät honom att behandla henne som en
bajstrasa.

Jag tror inte på ”alibit”.

Jag vill inte att SD åker dit om han inte är GM.

Jag begriper dock inte varför han inte bara lämnade LW.

Idag har jag lyssnat på när han berättar om hur oskickligt LW behandlade sina män.
SD talade om för henne att hon inte kan begära av dem, männen, att de först (?) ska ha sex, och sen kommer LW på att hon bara vill att de ska vara vänner, men att hon sen ändå fortsätter att ”flörta” med dem, typ. Det får hon förstå att detta kommer att leda till ilska.

Det är väl ok att han påpekar detta för LW, men samtidigt låter det ungefär som om han beskriver sitt eget beteende mot LW, vilket han verkar tycka är helt ok.

Ang JG och varför SD inte kontaktar honom när LW försvunnit: nej, SD vet ju att de inte har kontakt. Hur han nu kan veta det (jfr relationen HD/JS som han totalt missbedömt arten av, eller för all del även LW/Beh**X).

SD utgår ifrån att LW blivit våldtagen. Även där har han fel.

SD står och väntar vid fel dörr vid polisstationen. (Och här utgår jag bara ifrån att det är han som står på fel ställe, för annars hade han säkert blåst upp det mera.)

Han tycker att HD gör fel som inte slänger ut honom då han varit otrogen. Och därmed skjuter han, sin vana trogen, över skulden och ansvaret på henne.

Han är sannerligen inte ofelbar även om han verkar finna tillfredsställelse i att rätta andra.

Det är så mycket märkligheter att man blir alldeles matt av att höra på honom.

Men, jag vill inte att SD fälls för mordet bara för att han är SD. Jag vill att han fälls om han är GM. Det finns inget egenvärde i att just SD fälls - om han inte är GM - särskilt inte eftersom då den riktige GM skulle gå fri.

Tillägg angående ”männen”:
Jag vet inte hur många de var, och det skiter jag uppriktigt sagt i. Om de var gifta så anser jag att det var deras ansvar att låta bli att vara otrogna.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-07 kl. 18:07.
Citera
2020-09-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Precis men Hanna satt vid "golvbrunn låset" .. Hon visste precis vad det var för att hon har analyserat FUP:ar förut

Intressant, vill du möjligtvis dela med dig av vilka FUP Hanna har analyserat förut?
Citera
2020-09-07, 18:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Insinuerar du att det var ett anhörigspöke som fibbla med SD dator miss i nassen? Låter lika troligt (som någon annan blodtörstig påstod) att han haft med datorn under vänsterarmen när slaktade Lena med den högra vilket väl får betraktas som finurligt sätt att fixa ett alibi som han själv glömt bort..

Att hävda SD planerat mordet utan att skaffa sig ett vattentätt alibi (vilket är en baggis) innebär att "MrBarnabys" oplanerade alibi får trovärdighet även för oss med ringa kunskap om datorers mjukvara.

Eftersom det går att göra trovärdigt att det inte var planerat ger det dess tyngd.
Bra sammanfattat. Sedan slutet av april efter att jag läst SD:s brev till TR och därefter satt mig in i 23.34-händelsen (via fup och egna tester) anser jag 23.34-händelsen vara ett alibi. Jag tror inte en sekund på att den tillkommit i alibisyfte, bland annat p g a det jag fetat i ditt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du pratar som en yrkeskriminell.

Att skaffa sig ett vattentätt alibi när man mördar, hur gör man det?
Om det nu var så himla lätt, en baggis enligt dig, varför är det inte fler som har ett sådant?

Jag tror ju att det är exakt det SD försökt göra, det genom att ha dagen och kvällen späckad med aktiviteter.
Vad han däremot aldrig kunde drömma om var att ett par vittnen, dalaans, var så observanta och så empatiska att de gjorde allt för att ta reda på vad som hände när Lena skrek. På det viset har det registrerats en tid för dådet som sammanfaller med Lenas "min tidslinje" som fanns i hennes telefon.

Om de två viktiga bevisen inte hade funnits, då hade det inte funnits en tidpunkt för Lenas död och SD hade inte haft så mycket problem med alibit.

Vi får väl se hur mycket Mr Barnebys alibi räcker för att fria SD.
Det kommer inte att behövas. Om man uttrycker det i tennistermer så blev setsiffrorna i TR 6-3, typ. Men med alibiförtydligandet bör det bli 6-1 i HR. Egentligen borde åklagaren lämna walkover.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-07 kl. 18:22.
Citera
2020-09-07, 18:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Idag har jag lyssnat på när han berättar om hur oskickligt LW behandlade sina män.
SD talade om för henne att hon inte kan begära av dem, männen, att de först (?) ska ha sex, och sen kommer LW på att hon bara vill att de ska vara vänner, och att hon sen ändå fortsätter hon att ”flörta” med dem, typ. Det får hon förstå att detta kommer att leda till ilska.

Det har han ju rätt i. Och det var ju precis så
hon gjorde hela tiden. Det är ju därför det finns
så många män som kan ha haft motiv att
mörda henne + alla kvinnor och barn som blev
lidande för att hon inte respekterade gränser.

En pastor med 0 empati.
Citera
2020-09-07, 18:19
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Intressant, vill du möjligtvis dela med dig av vilka FUP Hanna har analyserat förut?
Jonna Henningsson FUP
Angående Hannas städning utav golvbrunns lås.
Citera
2020-09-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Bra sammanfattat. Sedan slutet av april efter att jag läst SD:s brev till TR och därefter satt mig in i 23.34-händelsen (via fup och egna tester) anser jag 23.34-händelsen vara ett alibi. Jag tror inte en sekund på att den tillkommit i alibisyfte, bland annat p g a det jag fetat i ditt inlägg.

Det kommer inte att behövas. Om man uttrycker det i tennistermer så blev setsiffrorna i TR 6-3, typ. Men med alibiförtydligandet bör det bli 6-1 i HR.

Det är långt till mars och HR så du hinner ändra dina siffror flera gånger om.
Citera
2020-09-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jonna Henningsson FUP
Angående Hannas städning utav golvbrunns lås.

Aha tack, givetvis Jonna, tänkte inte på det!
Citera
2020-09-07, 18:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är långt till mars och HR så du hinner ändra dina siffror flera gånger om.
Ja jag la till "Egentligen borde åklagaren lämna walkover".
Citera
2020-09-07, 18:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har han ju rätt i. Och det var ju precis så
hon gjorde hela tiden. Det är ju därför det finns
så många män som kan ha haft motiv att
mörda henne + alla kvinnor och barn som blev
lidande för att hon inte respekterade gränser.

En pastor med 0 empati.

Jag menar iaf att man inte får slå ihjäl en annan människa!!!

Och att männen skulle ha låtit bli att vara otrogna (de som ev var gifta).

Och att det här med vända andra kinden till... behandla din nästa... den utan skuld kaste första stenen... nåt jag trodde var ett slags kärlekens och förlåtandets religion - nä det var visst en illusion. Även en pastor är väl en människa! Man får inte mörda någon. Inte ens om de är aldrig så dumma.

Skulden och ansvaret för mordet är GMs.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-07 kl. 18:43.
Citera
2020-09-07, 18:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja jag la till "Egentligen borde åklagaren lämna walkover".

Det vore väl lämpligt så de kan börja leta
efter den verkliga GM. Äntligen.
Citera
2020-09-07, 18:45
Medlem
Citat:
Det är märkligt hur man kan bortse ifrån en sådan viktig sak. Utredningen har bortförklarat alibit med att det skulle handla om synkning med Google Drive eller andra mystiska ospecificerade spontana automatiska händelser, men de förklaringarna håller inte. I tråden har framförts några andra mer eller mindre fantasifulla alternativ men de väger lätt i jämförelse med med den enkla förklaring SD gett. Jag har som jag skrivit ett antal gånger tidigare testat det scenariot och det stämmer klockrent.

Har du lyssnat på vittnesförhöret med IT teknikern från rättegången? Funderar bara på om testet han gjorde över natten med sin dator med samma backup and synk program som fanns på S dator då han bara lät datorn stå orörd över natten med liknande resultat som i S dator, jag tror att han sa att han inte fick lika många ”registreringar” men i sitt test hade han bara 40 dokument kopplade till programmet medans S hade ca 600. Min undran är om detta test inte är trovärdigt enligt dig?
Senast redigerad av Chica16 2020-09-07 kl. 19:20.
Citera
2020-09-07, 18:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag menar iaf att man inte får slå ihjäl en annan människa!!!

Och att männen skulle ha låtit bli att vara otrogna (de som ev var gifta).

Och att det här med vända andra kinden till... behandla din nästa... den utan skuld kaste första stenen... nåt jag trodde var ett slags kärlekens och förlåtandets religion - nä det var visst en illusion. Även en pastor är väl en människa! Man får inte mörda någon. Inte ens om de är aldrig så dumma.

Skulden och ansvaret för mordet är GMs.

Det är väl ingen här som påstått att man får
slå ihjäl en annan människa?
Ändå händer det varje dag.
Oftast anser mördaren att de haft motiv att
mörda. Det betyder inte att de hade rätt att
göra det.

Citat:
Och att det här med vända andra kinden till... behandla din nästa...

Som LW gjorde menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in