2020-09-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vi har ju sett att det var så LW opererade för
att få det hon ville.
Hur många fler gjorde hon likadant emot?
UW var ju t.ex. rädd för att det skulle slå
tillbaka mot honom när han hade anmält LW
till soc. Vad hotade hon med då?

@Bradgardsindianen skrev att det kan ha varit
någon annan av hennes älskare som kände till
hennes beteende mot SD och HD och som inte
ville hamna i samma situation.
Jag förstår inte hur du kan citera mig när jag överhuvudtaget inte nämnde LW i mitt inlägg - jag fokuserade på HD. Du kanske missförstod mitt inlägg och trodde att jag, som du, bara vill tala illa om offret? Du begriper inte att en mördare går lös. Och han kan slå till igen. Han har gått över en gräns, och det blir väldigt mycket lättare nästa gång.
Citera
2020-09-07, 15:37
Medlem
Hej! på er alla i tråden, jag är bara in här ibland och jag tycker ni är duktiga och sakliga för det mesta och att ni håller ut så länge som denna tragiska händelse har ägt rum.Undrar varför jokermannen bytt sida?
Citera
2020-09-07, 16:26
Medlem
Magictrixs avatar
Har kikat in i den här tråden då och då. Den har vuxit så enormt att det skulle ta dagar att gå igenom allt. Det enda jag vet är att pastor Lena har mördats. Har någon dömts? Varför är tråden hela tiden aktuell? Tacksam om någon skulle kunna göra en kort sammanfattning.
Citera
2020-09-07, 16:32
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Har kikat in i den här tråden då och då. Den har vuxit så enormt att det skulle ta dagar att gå igenom allt. Det enda jag vet är att pastor Lena har mördats. Har någon dömts? Varför är tråden hela tiden aktuell? Tacksam om någon skulle kunna göra en kort sammanfattning.
Honan6 skriver bra sammanfattningar.
Citera
2020-09-07, 16:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du tagit dig tid att testa och tack
för ditt oändliga tålamod att förklara för oss
som inte har dina kunskaper.

Tyvärr så går det inte att förklara något för den
som inte vill begripa.

Har inget som helst problem med att begripa att det var en händelse på SDs dator när mordet begicks men däremot så begriper jag inte hur ni lyckas placera SD framför datorn, Pratade han på skype?,nej.
Var det någon som faktiskt såg SD sitta framför datorn??, nej. Har någon eller någonting lyckas med att placera SD framför datorn??, NEJ. Alltså SD har inget alibi bara hans dator har alibi.
Citera
2020-09-07, 17:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför ljuger du?? Att en sida på datorn öppnades vid ett visst klockslag bevisar inte ett skit, Vem som helst i SDs krets kan ha suttit framför datorn då.
Lättare att bara säga "jag var hemma hos SD och han var hemma vid den tidpunkten" än att gå omvägen via ett datoralibi, kan man tycka.

Duger det som alibi?
Citera
2020-09-07, 17:02
Medlem
Handlrs avatar
Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att sitta i förhör.
Men... "så kommer det här Meeen" *extra inövat*
Jag tror bestämt det är förhörsledarna som söker jobb hos Stefan Davidsson.
Han sitter och spyr ur sig ett inövat CV
Citera
2020-09-07, 17:04
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Lättare att bara säga "jag var hemma hos SD och han var hemma vid den tidpunkten" än att gå omvägen via ett datoralibi, kan man tycka.

Duger det som alibi?
Du, gör oss en tjänst och ladda upp en vmware session och låt oss icke-troende leka
Citera
2020-09-07, 17:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Duger det som alibi?

Förvisso men jag tror att datoralibit dök upp som ett brev på posten när han fick ta del av FUP.
Och när det gäller ett alibi som en familjemedlem ger så väger inte det så tungt för polis,åklagare och domstolen.
Citera
2020-09-07, 17:22
Medlem
Citat:
Varför ljuger du?? Att en sida på datorn öppnades vid ett visst klockslag bevisar inte ett skit, Vem som helst i SDs krets kan ha suttit framför datorn då.

Det finns överhuvudtaget inte någon möjlighet att SD skulle vara GM, efter all den myckna fakta som framkommit med tiden har den både bevistat och tillika styrkt, att SD inte kan vara GM.

SD har ju själv sagt att hen satt hemma och öppnade upp ett dokument klockan 23:34:16 under måndagskvällen och det stämmer ju också överens med verkligheten efter som tiden blev registrerad och sålunda finns.

Så länge som åklagaren inte klarar ut av att bevisa att det inte var SD som satt framför sin dator klockan 23:34:16 så har SD ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket och sålunda är hen, och förblir en fri person
Citera
2020-09-07, 17:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Har inget som helst problem med att begripa att det var en händelse på SDs dator när mordet begicks men däremot så begriper jag inte hur ni lyckas placera SD framför datorn, Pratade han på skype?,nej.
Var det någon som faktiskt såg SD sitta framför datorn??, nej. Har någon eller någonting lyckas med att placera SD framför datorn??, NEJ. Alltså SD har inget alibi bara hans dator har alibi.

Insinuerar du att det var ett anhörigspöke som fibbla med SD dator miss i nassen? Låter lika troligt (som någon annan blodtörstig påstod) att han haft med datorn under vänsterarmen när slaktade Lena med den högra vilket väl får betraktas som finurligt sätt att fixa ett alibi som han själv glömt bort..

Att hävda SD planerat mordet utan att skaffa sig ett vattentätt alibi (vilket är en baggis) innebär att "MrBarnabys" oplanerade alibi får trovärdighet även för oss med ringa kunskap om datorers mjukvara.

Eftersom det går att göra trovärdigt att det inte var planerat ger det dess tyngd.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-07 kl. 17:40.
Citera
2020-09-07, 17:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Insinuerar du att det var ett anhörigspöke som fibbla med SD dator miss i nassen? Låter lika troligt (som någon annan blodtörstig påstod) att han haft med datorn under vänsterarmen när slaktade Lena med den högra vilket väl får betraktas som finurligt sätt att fixa ett alibi som han själv glömt bort..

Att hävda SD planerat mordet utan att skaffa sig ett vattentätt alibi (vilket är en baggis) innebär att "MrBarnabys" oplanerade alibi får trovärdighet även för oss med ringa kunskap om datorers mjukvara.

Eftersom det går att göra trovärdigt att det inte var planerat ger det dess tyngd.

Du pratar som en yrkeskriminell.

Att skaffa sig ett vattentätt alibi när man mördar, hur gör man det?
Om det nu var så himla lätt, en baggis enligt dig, varför är det inte fler som har ett sådant?

Jag tror ju att det är exakt det SD försökt göra, det genom att ha dagen och kvällen späckad med aktiviteter.
Vad han däremot aldrig kunde drömma om var att ett par vittnen, dalaans, var så observanta och så empatiska att de gjorde allt för att ta reda på vad som hände när Lena skrek. På det viset har det registrerats en tid för dådet som sammanfaller med Lenas "min tidslinje" som fanns i hennes telefon.

Om de två viktiga bevisen inte hade funnits, då hade det inte funnits en tidpunkt för Lenas död och SD hade inte haft så mycket problem med alibit.

Vi får väl se hur mycket Mr Barnebys alibi räcker för att fria SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in