Citat:
Ja, till viss del föreligger det saker som gör att SE kan ha varit där strax efter skotten... Dock; han är förhörd fyra ggr.. Då får man titta närmare på vad som har stått/inte stått i media och när..
Vissa saker han påstår är ju dock inte raketforskning; om man själv skulle gissa vad som händer strax efter att någon har blivit skjuten i ryggen i höjd med halsen...
Kommer det blod ur mun omedelbart? hade jag definitivt gissat på.. iallafall inte en längre fördröjning..
Palme föll framåt; någon kommer fram för att hjälpa och vänder han på rygg; Självklart..
Görs HLR trots att man inte ska göra detta på en med den typen av skottskada? Rimligtvis ja; få som vet att man helst inte ska göra detta tänker jag..
Läggs han i framstupa sidoläge? Rimligtvis ja..
Men visst; vi har den berömda blåa jackan som gick ut som beskrivning av GM.. chansning från SE då detta väl gick ut på SR på mordnatten?
Som jag skrev har jag varit på plats och gått GM flyktväg; det är inte särskild lång väg att runda kvarteret och komma tillbaka till mordplatsen.
Jag tänker mig att SE redan i flykten kan ha ångrat sig vad han har gjort; rundar kvarteret och återvänder till en plats på lite avstånd där han kan kolla på håll vad som sker på mordplatsen.
Skulle planen vara från början att skjuta Palme så har jag dock svårt att ta till mig att SE återvänder till mordplatsen, jobb och outar sig i media.. men, som någon som har skjutit i affekt; så blir det mer rimligt beteende för en desperat människa..
Men, jag kan inte gå så långt att jag vill hävda att han är GM. Men misstänkt är han definitivt.