2020-09-07, 14:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Da kan jo politiet undersøke hos forhandlere om fam. H*gen har kjøpt seg walkie talkier i tiden før AEH forsvant. Jaktradioer har jo langt større rekkevidde enn et par km. FM og AM også, hvis det er gode terrengmessige forhold.
Jo, det kan de muligens, men som med Sprox, strips, trusselpapir og -konvolutt er det ikke så enkelt å spore et kjøp. Det kan ha vært kjøpt inn år i forveien og trolig kontant.

Nå var vel TH jeger også så vidt jeg har forstått, så han kan ha hatt radio tilgjengelig.
Citera
2020-09-07, 14:46
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jo, det kan de muligens, men som med Sprox, strips, trusselpapir og -konvolutt er det ikke så enkelt å spore et kjøp. Det kan ha vært kjøpt inn år i forveien og trolig kontant.

Nå var vel TH jeger også så vidt jeg har forstått, så han kan ha hatt radio tilgjengelig.

Jeg vet ikke hva slags jakt TH praktiserer. Er det organisert jakt der flere jakter sammen, så er det vanlig å ha VHF-samband. Er det f. eks fuglejakt, der man går for seg selv, så er det ikke så vanlig. Har man samband så har man gjerne en radio hver. Da må han i tilfelle ha fått låne av en jaktkamerat eller kjøpt en eller flere ekstra, dersom han skulle kommunisere med MGM. Likevel svært risikabelt, siden dette går på åpne kanaler.
Citera
2020-09-07, 14:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Edit. Gone Girl teorien hva skjer med den😱
Legokatt er inne på mye fakta opplysninger det skal han ha, men så sporer det helt av desverre. Tror desverre mange holder seg unna pga all denne tåkeleggingen. Gjelder å få fokus på riktig sted igjen😊
Siden ingen vet sikkert hva som skjedde og det har snart gått 2 år, så spørs det om det kun er riktig å holde fokus på ett sted.. Det er positivt at politiet ser på ulike hypoteser.

Det som påpekes her er akkurat hva en GM i denne saken kunne håpet på. At ingen skulle se på saken gjennom at AEH var manipulert til å være delaktig i plottet.

I denne saken kunne en GM gjort dette:
- manipulert / spilt på lag med AEH
- fått henne til å plante "bevis" som seperasjonspapirer, samt kommunisere ekteskapsproblemer med veninner / osv osv
- stage et drapsåsted sammen med AEH
- ikke lagt igjen DNA fra seg selv i S4
- lagt ut trusselbrev uten at AEH viste om dette
- kvittet seg med AEH på et annet sted

Hvis en GM har klart dette i denne saken, så er det forståelig at politiet tok feil i starten.

Hvis dette skjedde så burde ikke en GM gå løs.
(siste post i dag)
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-07 kl. 14:50.
Citera
2020-09-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Siden ingen vet sikkert hva som skjedde og det har snart gått 2 år, så spørs det om det kun er riktig å holde fokus på ett sted.. Det er positivt at politiet ser på ulike hypoteser.

Det som påpekes her er akkurat hva en GM i denne saken kunne håpet på. At ingen skulle se på saken gjennom at AEH var manipulert til å være delaktig i plottet.

I denne saken kunne en GM gjort dette:
- manipulert / spilt på lag med AEH
- fått henne til å plante "bevis" som seperasjonspapirer, samt kommunisere ekteskapsproblemer med veninner / osv osv
- stage et drapsåsted sammen med AEH
- ikke lagt igjen DNA fra seg selv i S4
- lagt ut trusselbrev uten at AEH viste om dette
- kvittet seg med AEH på et annet sted

Hvis en GM har klart dette i denne saken, så er det forståelig at politiet tok feil i starten.

Hvis dette skjedde så burde ikke en GM gå løs.
(siste post i dag)
AEs motstridende opplysninger om utsatt hyttetur i 9.10-sms kan også stemme med din teori. (Hvis dette med utsatt hyttetur ble skrevet for å mistenkeliggjøre TH).

Hvis TH hadde vært medskyldig er det ulogisk at han forklarte noe helt annet om hytteturen enn det som AE skrev i den sms-en.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 15:00.
Citera
2020-09-07, 14:59
Medlem
Farkostens avatar
Noen som har fundert mer på hvor AEH kan ha blitt av?
For en lang stund siden her på tråden, så var det en som antydet at hun kan ha blitt spist av griser. Men jeg husker ikke hvem det var som framsatte den teorien.
Synspunkter?
Citera
2020-09-07, 15:06
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg vet ikke hva slags jakt TH praktiserer. Er det organisert jakt der flere jakter sammen, så er det vanlig å ha VHF-samband. Er det f. eks fuglejakt, der man går for seg selv, så er det ikke så vanlig. Har man samband så har man gjerne en radio hver. Da må han i tilfelle ha fått låne av en jaktkamerat eller kjøpt en eller flere ekstra, dersom han skulle kommunisere med MGM. Likevel svært risikabelt, siden dette går på åpne kanaler.
Poenget mitt er at jeg er overbevist om at bilen som kom 0856 ikke tilfeldig sammenfalt med avsluttet samtale mellom AE og lønn.

Den eneste som var tilstede ved siden av AE og valpen, og som kunne kommunisere med denne bilen som befant seg mindre enn 1 minutt fra S4, var TH.

Spørsmålet er hvordan kommunikasjonen har foregått, derav en teori om walkie talkie. Om et «NÅ», «kom nå» eller «jeg kommer» er for risikabelt for åpent nett tviler jeg på.
Citera
2020-09-07, 15:14
Medlem
Citat:
Poenget mitt er at jeg er overbevist om at bilen som kom 0856 ikke tilfeldig sammenfalt med avsluttet samtale mellom AE og lønn.

Den eneste som var tilstede ved siden av AE og valpen, og som kunne kommunisere med denne bilen som befant seg mindre enn 1 minutt fra S4, var TH.

Spørsmålet er hvordan kommunikasjonen har foregått, derav en teori om walkie talkie. Om et «NÅ», «kom nå» eller «jeg kommer» er for risikabelt for åpent nett tviler jeg på.
Hvis det hadde vært slik som du skrev, så ville jo den som planla det slik at bil kjørte på gangveien innenfor samme minutt som AE avsluttet telefonsamtalen forstå at politiet ville se på det som et påfallende sammentreff (som kunne oppfattes som mistenkelige sammentreff av politiet).

Mener du at den som planla forbrytelsen ønsket at politiet skulle finne påfallende sammentreff (som kunne oppfattes som mistenkelige sammentreff av politiet)? (Det ville passe bedre i andre teorier der GM ønsket å mistenkeliggjøre TH).
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 15:17.
Citera
2020-09-07, 15:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det hadde vært slik som du skrev, så ville jo den som planla det slik at bil kjørte på gangveien innenfor samme minutt som AE avsluttet telefonsamtalen forstå at politiet ville se på det som et påfallende sammentreff (som kunne oppfattes som mistenkelige sammentreff av politiet).

Mener du at den som planla forbrytelsen ønsket at politiet skulle finne påfallende sammentreff (som kunne oppfattes som mistenkelige sammentreff av politiet)?
Feil, den kjørte ikke gangveien, gjorde seg «usynlig» og ventet trolig ikke å bli oppdaget.
Citera
2020-09-07, 15:19
Medlem
Citat:
Feil, den kjørte ikke gangveien, gjorde seg «usynlig» og ventet trolig ikke å bli oppdaget.
Hvor ble den bilen kjørt, hvis den ikke ble kjørt på gangveien?

Er dette feilopplysninger da? :

Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.

I den over 40 sider lange rapporten fra Øst politidistrikt fremgår det at videoen kan vise en av to ting:

Bilen kjører mot åstedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
Bilen rygger mot åstedet med avslåtte lys.

tv2.no/a/11538725/
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 15:26.
Citera
2020-09-07, 15:27
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Nå gjør du deg dum igjen, men ok. Den ble filmet da den kom til S4 0856 og forsvant etter 20 sek, og ble ikke sett på gangveien.

Edit:
Citat:

Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.

I den over 40 sider lange rapporten fra Øst politidistrikt fremgår det at videoen kan vise en av to ting:

tv2.no/a/11538725/
Nei, og her er det heller ikke nevnt gangveien.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-07 kl. 15:31.
Citera
2020-09-07, 15:29
Medlem
Citat:
Nå gjør du deg dum igjen, men ok. Den ble filmet da den kom til S4 0856 og forsvant etter 20 sek, og ble ikke sett på gangveien.
Nei, jeg gjør meg ikke dum. Fra hvilken retning kom bilen?
"De aktuelle overvåkningsbildene er fanget opp av et kamera som ligger på andre siden av Langvannet, på nedsiden av eneboligen til ekteparet Hagen."

Se tillegg:

Citat:

tv2.no/a/11538725/
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 15:33.
Citera
2020-09-07, 15:35
Medlem
Citat:

Edit:
Nei, og her er det heller ikke nevnt gangveien.
Takk! Jeg har blandet sammen med 9.05-observasjonen.

Fra hvilken retning kom 8.56-bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in