2020-09-07, 12:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
*Spekulasjon*

Det kan godt være at ingen post ifra Posten (postvesenet) ble levert etter 31.10.18 men all post ble levert til Politiet etc.

Avisbud som jobber for Aftenposten/VG/DN osv går utenfor denne posttjenesten og fyller opp postkassa med reklame/aviser.

Sensoren på postkassa trigget nok en bevegelse utenom forventet leveransetid som forklarer utrykningen da det i teorien kunne være angivelige kidnappere som personlig leverte noe i kassa på natta.
I den store postkasse-diskusjonen så støtter jeg dette.

I og med at det er snakk om mulig kidnapping vil all post sendt til TH videresendes til politiet. Dette i fall en GM sender brev i posten til TH. (selv om dette er lite trolig så må de holde det åpent)
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-07 kl. 12:23.
Citera
2020-09-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har Slettesnoken sendt deg mystisk PM?

Tror denne personen har levd seg litt vel inn i dette..

Jeg for min del er ikke del av noe team. Har kun sett på saken helt uavhengig.

Det var Slettsnoken som dro fram dette med : "I «pausene» hvor de kvesser knivene, foregår det garantert mye på pm mellom disse for å samle bombardementet mot røkla."

Nei, jeg har vært forskånet fra pm fra de som VET. Og i likhet med deg, så er jeg uavhengig. Til tross for iherdige forsøke på innlemme meg i Team Tom. Jeg har gjentatt ganger åpnet for at TH kan være skyldig, men dette later man som man ikke har fått med seg. Det er kanskje en form for hersketeknikk? De får pusle med sitt..
Citera
2020-09-07, 12:28
Medlem
Legokatts avatar
Rb.no - 13.08.2020
"Et spor alene betyr ikke nødvendigvis noen verdens ting, det som er nødvendig er å sette det i en kontekst. Hva forteller dette sporet oss? Kan det styrke eller svekke hypoteser vi arbeider med? Det kan også føre til at disse må kvalitetssikres og gir oss nye spor som må sjekkes. Dette tar tid og vi trenger tid, forklarer Andersson før han påpeker:

– Det er ingen quick fix. Målet har hele tiden vært å finne Anne-Elis*abeth Hagen og finne ut av hva som faktisk har skjedd og kunne gi familien et svar."

Det er interessant og bra at politiet jobber med ulike hypoteser. Det nærmer seg tross alt 2 år siden hendelsen.

At politiet for noen dager siden filmet AEH's telefonnbevegelser vil jeg tro er et ledd i å kartlegge ulike hypoteser. De forstår viktigheten av AEH's telefonnbevegelser for å komme nærmere en løsning.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-07 kl. 12:34.
Citera
2020-09-07, 13:22
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Edit: For ikke å snakke om dette evinnelige maset om «Gone Girl»-filmen, som også er eksempel på desperat spamming og nok et forsøk på villedning fra TT, som om ikke AE er påført nok lidelse av disse fra før?

I «pausene» hvor de kvesser knivene, foregår det garantert mye på pm mellom disse for å samle bombardementet mot røkla.

Det blir nok taust fra den fronten etter de forestående pågripelsene.

I din hypotese, Hva slags walkie talkie tror du de hadde? AM, FM eller VHF? Slike kanaler er åpne, og veldig lette å avsløre. Man kan legge inn egne frekvenser, men de kan også scannes med en rimelig mottaker. Ser du for deg at de er kjøpt hos en våpenhandler f.eks, eller heller du mer mot Spyshop?
Citera
2020-09-07, 13:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
I din hypotese, Hva slags walkie talkie tror du de hadde? AM, FM eller VHF? Slike kanaler er åpne, og veldig lette å avsløre. Man kan legge inn egne frekvenser, men de kan også scannes med en rimelig mottaker. Ser du for deg at de er kjøpt hos en våpenhandler f.eks, eller heller du mer mot Spyshop?
Kun et tenkt hjelpemiddel for å bl.a. plassere 0856 bilen ved S4 i samme øyeblikk som samtalen med lønn avsluttes. Neppe tilfeldig det heller.

Walkie talkie er dagligdags blant kriminelle som opererer med fler enn en GM for å slippe mobilsporing, og kan være f.eks. jaktsamband kjøpt på xxl.

De har rekkevidde på ca 10 km og er ikke sporbare, derfor et populært hjelpemiddel også blant kriminelle.

Edit: Dette er en nøye planlagt handling, og det er etter min mening en selvfølge at GM og MGM har tenkt på dette og jeg anser det som et nødvendig hjelpemiddel i saken hvor telefoner ikke har vært brukt aktivt i S4 mellom 0916 og 1340.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-07 kl. 14:04.
Citera
2020-09-07, 13:48
Medlem
Tekniske bevis sentralt i Bertheussen-saken.
Rettssaken starter i morgen. Helseappen blir en del av bevisførselen, men forsvaret prøver å så tvil om denne appen:
I forsvarets bevisoppgave fremgår det at Elden og hans medforsvarer Bernt Heiberg vil legge fram en vitenskapelig artikkel om iPhones helseapp i retten.
Artikkelforfatterne skriver blant annet at målingene i appen kan ha et avvik på opptil 40 prosent.

Får Elden gjennomslag for dette i denne saken, vil dette trolig skape predens for senere rettsaker.
Citera
2020-09-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Tekniske bevis sentralt i Bertheussen-saken.
Rettssaken starter i morgen. Helseappen blir en del av bevisførselen, men forsvaret prøver å så tvil om denne appen:
I forsvarets bevisoppgave fremgår det at Elden og hans medforsvarer Bernt Heiberg vil legge fram en vitenskapelig artikkel om iPhones helseapp i retten.
Artikkelforfatterne skriver blant annet at målingene i appen kan ha et avvik på opptil 40 prosent.

Får Elden gjennomslag for dette i denne saken, vil dette trolig skape predens for senere rettsaker.
Edit: Når det trekker ut i langdrag i Hagen-saken, kan en av årsakene være at påtalemyndigheten og statsadvokaten vil se om denne helseappen blir akseptert som en del av bevismaterialet i Berteussen-saken.
Citera
2020-09-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
I den store postkasse-diskusjonen så støtter jeg dette.

I og med at det er snakk om mulig kidnapping vil all post sendt til TH videresendes til politiet. Dette i fall en GM sender brev i posten til TH. (selv om dette er lite trolig så må de holde det åpent)

Enig at det ikke er sannsynlig at GM poster nye trusselbrev med frimerke og leverer det på kiwi men aldri si aldri.

Vi har jo eksempler på absurde caser som Berthe*ussen som mye ble sendt med og uten frimerke. Nå skal man ikke sammenligne disse sakene da Berthe*ussen saken er mer en tragi-komedie enn noe annet.
Citera
2020-09-07, 14:21
Medlem
Citat:
Jeg merker meg at TT med få unntak lar være å pirke borti med ildtang engang, hypotesen om at TH og alle barna står bak drapet på AE.

Ta Legokatt f.eks.: Maste i flere dager om en forklaring på 0910 sms’n og har ikke nevnt denne med ett ord etter at jeg lanserte kode-teorien for flere uker siden.

All spammingen rundt post, lys og søppel etter at noen berører en hypotese som involverer TH og/eller noen av barna, tar jeg som tegn på at tampen brenner.

Dette er desperate forsøk på å vanne ut saften når det oppstår problemer med bortforklaring, og vi andre bør holde oss for gode til å fyre oppunder våset.

Bra teori om tiden for samtaler tror jeg stemmer med TH som er kontrollfreak. Scroller over mye av de villeste teorier her for det har ikke noe med saken å gjøre, rett og slett.

Edit. Gone Girl teorien hva skjer med den😱
Legokatt er inne på mye fakta opplysninger det skal han ha, men så sporer det helt av desverre. Tror desverre mange holder seg unna pga all denne tåkeleggingen. Gjelder å få fokus på riktig sted igjen😊
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-09-07 kl. 14:27.
Citera
2020-09-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
1) Angående post: Jeg sliter litt med logikken din her. Mener du at ektemannen ikke skulle bli påvirket av at hans kone har blitt kidnappet på brutalt vis ? Er første prioritet etter at kona har blitt kidnappet å hente posten og passe på at postkassa ikke fylles opp? De fleste hadde nok gått inn i en sjokktilstand uten mulighet til å tenke klart.

2) Angående lys i huset: Samme som over. Forventer GM at ektemannen fortsetter legge seg kl 21 hver kveld etter hans kone er kidnappet og passer på at lyset er avslått som om ingenting har skjedd? Ville ikke du vært oppe 24/7 for å prøve finne din kone (som betyr at lyset er på i huset).

Edit: Dette var et svar til hele lys og post diskusjonen og ikke nødvendigvis bare denne posten jeg quota.
1) og 2) Jeg er enig med deg i det du skrev om at ektemannen ville bli påvirket og det med sjokktilstand m.m. og at han pga det eventuelt ikke hentet inn post og jeg er enig med deg om det med å være våken med lyset på m.m. Men selv om det er forståelig og sees på som naturlig for oss (og kanskje for de fleste), så er det ikke sikkert at GM ville se på det på samme måte. Kanskje GM ville bli mistenksom (om at politiet kanskje var involvert) fordi han oppdaget endrede rutiner (lyset på døgnet rundt og full postkasse), og kanskje GM da ville velge å undersøke nærmere (gjennom overvåkning) og da oppdage andre detaljer som GM kunne tolke som at politiet var involvert. Og dette kunne føre til at GM valgte å ta ned risiko og drepe AE (slik som det sto i trusselbrevet).
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 14:40.
Citera
2020-09-07, 14:25
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Kun et tenkt hjelpemiddel for å bl.a. plassere 0856 bilen ved S4 i samme øyeblikk som samtalen med lønn avsluttes. Neppe tilfeldig det heller.

Walkie talkie er dagligdags blant kriminelle som opererer med fler enn en GM for å slippe mobilsporing, og kan være f.eks. jaktsamband kjøpt på xxl.

De rekker bare et par km og er ikke sporbare, derfor et populært hjelpemiddel også blant kriminelle.

Edit: Dette er en nøye planlagt handling, og det er etter min mening en selvfølge at GM og MGM har tenkt på dette og jeg anser det som et nødvendig hjelpemiddel i saken hvor telefoner ikke har vært brukt aktivt i S4 mellom 0916 og 1340.

Da kan jo politiet undersøke hos forhandlere om fam. H*gen har kjøpt seg walkie talkier i tiden før AEH forsvant. Jaktradioer har jo langt større rekkevidde enn et par km. FM og AM også, hvis det er gode terrengmessige forhold.
Senast redigerad av Farkosten 2020-09-07 kl. 14:27. Anledning: tillegg
Citera
2020-09-07, 14:31
Medlem
Citat:
Jeg merker meg at TT med få unntak lar være å pirke borti med ildtang engang, hypotesen om at TH og alle barna står bak drapet på AE.

Ta Legokatt f.eks.: Maste i flere dager om en forklaring på 0910 sms’n og har ikke nevnt denne med ett ord etter at jeg lanserte kode-teorien for flere uker siden.

All spammingen rundt post, lys og søppel etter at noen berører en hypotese som involverer TH og/eller noen av barna, tar jeg som tegn på at tampen brenner.

Dette er desperate forsøk på å vanne ut saften når det oppstår problemer med bortforklaring
, og vi andre bør holde oss for gode til å fyre oppunder våset.
Fetad: Jeg forstår at du ser det slik. Jeg ser det ikke slik.
Citat:
Edit: For ikke å snakke om 1) dette evinnelige maset om «Gone Girl»-filmen, som også er eksempel på desperat spamming og nok et forsøk på villedning fra TT, som om ikke AE er påført nok lidelse av disse fra før?

2) I «pausene» hvor de kvesser knivene, foregår det garantert mye på pm mellom disse for å samle bombardementet mot røkla.

3) Det blir nok taust fra den fronten etter de forestående pågripelsene
.
1) Jeg ser ikke slik på det.
2) Tror du virkelig det? Jeg tenker at i "pausene" (når debattantene ikke poster innlegg) så er debattantene sannsynligvis opptatt med andre ting enn denne saken.
3) Hvorfor skulle det bli taust? Hvem tenker du at blir pågrepet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in