Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vi gör andra bedömningar. Varför fler än 50 döda/dag skulle vara en omöjlighet har jag svårt att förstå. Vi låg ju över 100 döda/dag i våras. Vi vet att det är färre än 10% som bär antikroppar och vi vet att andra länder som tidigare drabbades hårt i våras nu har sin andra våg och det värsta läget just sedan i våras. Vad exakt skulle hindra Sverige för att få en repris?
Nu lägger jag ju inte ner mitt liv på Covid-19 och i denna tråden men jag har haft diskussioner med dig tidigare och är klok nog att inse det faktum att du aldrig kommer ge dig...
Ska försöka svara enkelt min syn på detta, sen ska jag låta dig vara.
I början på året drabbades vi av Covid-19, det skördade en massa dödsoffer bland de äldsta, sjukaste och svagaste.
Dessa dog några månader kanske t.o.m. år innan "det var dags" så att säga.
Nu är dessa personer avlidna och för de allra flesta är detta ofarligt så det händer inte så mycket om man nu drabbas.
Detta i kombination med vissa begränsande åtgärder såsom minskad kontakt, handsprit m.m. gör att det finns inga dödsoffer för Covid-19 att skörda längre.
Vi kommer säkerligen se en ökad mängd fall men antalet kritiskt sjuka/döda är på låga nivåer för att stanna.
Vi stämmer av detta till vintern