Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
De få uteliggare som finns har i regel missbruksproblem kombinerat med stora personliga problem som psykiska störningar och våldsbeteenden, det är därför de inte får en bostad och heller inte alltid vill ha en. Detta är inget tecken på bostadsbrist.
Var bor dessa tjejer då, på gatan?
Och jag skrev att fattigpensionärer är den snabbaste växande grupp och dessa har inte missbrukproblem. Förr var det bara missbrukare som var uteliggare, idag är de fler.
Studenter hittar så småning om bostad antar jag. Även om det är på ett golv i en källare för 200 kr dygnet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/studenterna-tvingas-sova-pa-madrasser-i-en-kallare
Men enligt Marie Antoniette så är de alltså inte bostadslösa - problem solved.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Jag vill inte verka störig men hur bra kontakt har du med din socialarbetare? Jag antar att du har en sån. Ditt alternativ är någon sorts stödboende där du lämnar pissprov dagligen.
A bummer jag vet men om du ska få någon hjälp från staten kräver de att du ska vara drogfri. Så är det i Sverige, de flesta andra länder har inte den regeln, de vill nämligen inte tortera sina medborgare men there you go.
Om du förväntar dig någon sorts sympati och goda är detta fel tråd för dig..
Här förväntas alla vara Superman, Hitler och Mussolini på en och samma gång.
Störigt att du bara utgår ifrån dig själv. Är du så osympatisk att du inte kan relatera till någon annan i en annan situation än din egen?
Jag röstar SD och ser hur alla pengar går till utländska kriminella som sen är ute och kaosar. Och det handlar även om bostäder eftersom jag som Stockholmare har bott i en stad som alltid haft brist i hela mitt liv såvida man inte kan/vill köpa. Fler och fler hyresrätter ombildas och jag läser om alla problem med folk som inte kan eller vill få bostad. Jag tycker det är fel prioritering helt enkelt.
Pissprov... Får hoppas du är den som blir pissad i munnen nästa gång.