Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Men det har ju att göra med att de inte har någon annan teori att gå efter, än att rikta in sig på den som var närmast på platsen-
Eller rättare sagt de vill inte-
Varför har de inte undersökt kidnappingsteorin och de andra teorierna lika grundligt när de inte har några bevis mot TH?
Jeg er enig med deg og jeg tror at politiet valgte feil hovedhypotese da de valgte
planlagt drap som hovedhypotese.
Jeg håper at politiet velger å gjøre mer etterforskning i forbindelse med kidnappingshypotesen. I artikkelen i linken under sto det at kidnappingshypotesen fortsatt jobbes med, så da er det håp om at politiet kanskje velger å etterforske den hypotesen grundigere enn de har gjort.
(08.06.2020)
– Siden pågripelsen har politiet gjort en del relevante funn som vi mener kan være egnet til å belyse saken ytterligere, og som i hvert fall ikke svekker den rådende drapshypotesen. Det betyr ikke at hypotesen om kidnapping ikke er under arbeid lenger. Den jobbes fortsatt med. Men det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier påtaleansvarlig Haris Hrenovica i Øst politidistrikt til NRK.
fvn.no/norgeogverden/i/P9742b/politiet-om-hagen-saken-hovedhypotesen-styrket-etter-nye-funn
(13.08.2020)
Kripos-etterforsker Christer Svane Andersson forteller videre at politiets etterforskere var i Sloraveien senest for noen dager siden, og at det planlegges nye undersøkelser. Jevnlig får politiet svar fra undersøkelser som kan utløse behov får å gjøre nye kriminaltekniske undersøkelser i Tom Hagens bolig, forklarer han.
– Et spor alene betyr ikke nødvendigvis noenting. Det som er utfordrende er å sette det i kontekst, det er et stort puslespill. Kan det styrke eller svekke hypoteser? Dette kan igjen føre til nye arbeidsoppgaver. Dette tar tid. Vi trenger tid. Dette er ikke noe «quick fix». Formålet har vært det samme hele tiden, og det er å finne Anne-Elisabeth Hagen. Vi er redde for å overse, miste eller feiltolke spor. Vi skynder oss langsomt, sier han.
vg.no/nyheter/innenriks/i/9vy5Pw/hagen-huset-i-retten-belastende-aa-ikke-kunne-soeke-tilflukt-i-eget-hjem
Jeg forstår av disse uttalelsene fra politiet at de ikke er sikre på hvilken av hypotesene som stemmer med det som ble gjort mot AE. Og det kan hende at politiet senere må gå ut og beklage dypt at de gjorde grove feilvurderinger som førte til at de byttet hovedhypotese fra kidnapping for penger til planlagt drap og at de ble rammet av tunellsyn som forårsaket at de mistenkeliggjorde og siktet seg inn på TH som GM.